• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Acamilla
    MiaMaddikken skrev 2015-11-02 17:44:25 följande:

Halloj! Jag är helt ny här inne på familjeliv och fattar ingenting! Jag undrar är detta bara en "tråd" eller är det en grupp? ???? Om det är en tråd som jag misstänker så undrar jag om vi har någon grupö för majbebisar 2016? ????

Hej och välkommen hit. Det här är en öppen tråd för alla som väntar barn i maj 2016 :)
  • LindaPernilla

Igår köpte jag mammabyxor! Trött på att gå i leggings & mjukisbrallor jämt, haha. Det är rea på dom jeansen jag tittat på tidigare på H&M så det var ju lämpligt

• Acamilla
    LindaPernilla skrev 2015-11-03 07:45:19 följande:

Igår köpte jag mammabyxor! Trött på att gå i leggings & mjukisbrallor jämt, haha. Det är rea på dom jeansen jag tittat på tidigare på H&M så det var ju lämpligt

Vad skönt och kul att du hittade på REA.

Jag önskar lite grann att jag kunde vara så avslappnad att jag kan börja köpa kläder med, men jag kör på större storlekar av vanliga kläder än :p!
    Men sen har jag inte varit så svullen nu att jag känt nå behov att köpa mammabyxor än :)
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-11-02 19:52:41 följande:
    Ja, har två veckor på oss att komma på. Men sen kommer man väl ändå hem med massa frågor :p! Jag tror dock inte det kommer kännas verkligt förrän efter RUL ;)
    Okej, jag funderar jag på hur "noga" man egentligen bör vara. Finns många bör och bör inte när man är gravid :p

Hehe, just de! Det är ju galet vad varmt det kan bli om man måste röra sig lite :p där är jag glad att jag inte jobbar på en förskola :D

Ja, det finns ju flera personer att avslöja det för ;)

Nä, det ska ju vara bekvämt också :p när det blir obekvämt kommer jag köpa mammakläder med :D

Såg att ni fått nyckeln till huset :D härligt, hur känns det nu då?
    Ja jo det är sant!! Så kommer det bli. samma här fast vi redan sett den! :)
    haha ja men sen finns de många som också tänker ässh sak samma och gör som dom vill. men jag känner ändå ett litet ansvar för krabaten där inne så därför kollar jag hellere en extra gång vad jag stoppar i mig.

haha du, ibland önska jag med att jag inte jobba på förskola!! Men ibland är det också väldens bästa jobb! :D <3

Jo vi fick nyckeln i måndag så var bort dit o kolla o började planera! :) igår började vi riva lite och ska fortsätta i eftermiddag. Min roliga sambo bokade in rörmokaren idag klokan 07:00.... jag är ledig för hemma studier men han tyckte jag kunde gå upp kl 7 o åka till tomt hus o sitta där medan de arbetar i en timma 2 timmar :p skooooj :p
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-11-04 06:05:55 följande:
    Ja jo det är sant!! Så kommer det bli. samma här fast vi redan sett den! :)
    haha ja men sen finns de många som också tänker ässh sak samma och gör som dom vill. men jag känner ändå ett litet ansvar för krabaten där inne så därför kollar jag hellere en extra gång vad jag stoppar i mig.

haha du, ibland önska jag med att jag inte jobba på förskola!! Men ibland är det också väldens bästa jobb! :D <3

Jo vi fick nyckeln i måndag så var bort dit o kolla o började planera! :) igår började vi riva lite och ska fortsätta i eftermiddag. Min roliga sambo bokade in rörmokaren idag klokan 07:00.... jag är ledig för hemma studier men han tyckte jag kunde gå upp kl 7 o åka till tomt hus o sitta där medan de arbetar i en timma 2 timmar :p skooooj :p
    Ja ni har ju det :p, lyllosar!!
    Jag tycker bara det känns så galet overkligt, hur kan det gå så lätt att bli gravid... Nått måste ju vara galet :p. Men är nöjd så länge det går :p!

Just de, min sambo har bytt arbetsschema så vi har fått boka om inskrivningen... Fick tid redan nu på fredag :D

Jo det gör jag också,,, meeeen, jag har slickat på en bit ost som jag inte får äta.... Och innan jag tänkte mig för så slank det ju ner en bot brieost på hotellfrukosten också :p! Tror inte det är nån större fara :)

Jag har faktiskt funderat på att skola om mig till förskolelärare någon gång ;) tror det är ett roligt yrke :)

Haha, trevlig sambo du har :D fast jag gissar att du ställer upp :p så roligt med hus jue :D
    Vad studerar du :)?
  • Ananass

Åh jag var så lycklig, hade inte kräkts sedan i torsdags så trodde verkligen det var över nu. Men idag kom kräkningarna och det extrema illamåendet tillbaka :( snart v13 och mår fortfarande piss, hoppas det släpper på riktigt snart :P fast det är lite skönt också för min BM sa att illamående och kräkningar egentligen är tecken på att allt är som det ska, vet inte om det stämmer men det låter bra hehe :P

• MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-11-04 07:01:09 följande:
    Ja ni har ju det :p, lyllosar!!
    Jag tycker bara det känns så galet overkligt, hur kan det gå så lätt att bli gravid... Nått måste ju vara galet :p. Men är nöjd så länge det går :p!

Just de, min sambo har bytt arbetsschema så vi har fått boka om inskrivningen... Fick tid redan nu på fredag :D

Jo det gör jag också,,, meeeen, jag har slickat på en bit ost som jag inte får äta.... Och innan jag tänkte mig för så slank det ju ner en bot brieost på hotellfrukosten också :p! Tror inte det är nån större fara :)

Jag har faktiskt funderat på att skola om mig till förskolelärare någon gång ;) tror det är ett roligt yrke :)

Haha, trevlig sambo du har :D fast jag gissar att du ställer upp :p så roligt med hus jue :D
    Vad studerar du :)?
    Jo rätt galet egentligen att det kan växa en liten människa i ens mage?! hur går det till!. Helt magiskt :)

Åh redan på fredag meeen så kul!! en sak till mindre att räkna ner till sen :)

hehe nej tror inte heller de är någon fara, det är ju de att man ska inte bara vräka i sig allt som inte är bra men en liten bit gör nog varken till eller från.

Ja Men det är både tufft och kul! det bör alla veta om :p

Haha jo men vad gör man inte för huset. jodå jag var där borta från 7:00-8:45. jag hade med tidning o bok som jag läste i medan han jobbade :)
    Jag studerar till förskollärare.
    jag jobbar 60% och studerar 75% :p
  • Loviedovie

Tjejer! Ska ni vaccinera er mot influensa? Har läst att man tillhör en riskgrupp och bör vaccinera sig om man är i senare delen av graviditeten, eftersom fostret kan ta skada om man blir riktigt sjuk. Men om man är som vi då?? Någon som har pratat med sin bm om detta? Jag har fortfarande inte haft inskrivning så jag har inte kunnat fråga. Får väl ringa vc annars och fråga antar jag.

• Krickelin med Naemi

Var på inskrivningen idag. Får mitt rul 28december . I februari ska jag träffa läkaren för att boka in igångsättningen. Ska bli spännande om de tar det en v innan bf denna ggn oxå . I så fall blir det 19 eller 20maj om inte det råkar vara på en helg.

• saaara
    Loviedovie skrev 2015-11-04 10:44:13 följande:

Tjejer! Ska ni vaccinera er mot influensa? Har läst att man tillhör en riskgrupp och bör vaccinera sig om man är i senare delen av graviditeten, eftersom fostret kan ta skada om man blir riktigt sjuk. Men om man är som vi då?? Någon som har pratat med sin bm om detta? Jag har fortfarande inte haft inskrivning så jag har inte kunnat fråga. Får väl ringa vc annars och fråga antar jag.

När jag var på inskrivningen så rekommenderade min bm att jag skulle ta vaccinationen. För hon sa också att om man blir sjuk så blir man riktigt sjuk med stort s (hennes ord).

Men jag är så skeptisk mot all slags vaccination (för mig själv då) och har undvikit all vaccination under mitt liv.
    Men jag skulle läsa på mer om det (finns information på 1177.se) och känna efter själv, men vet fortfarande inte hur jag ska göra?

Svar på tråden Majbebisar 2016