• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • emjh
    nonameleft skrev 2015-11-05 10:01:52 följande:
    God morgon! Härligt att du känner att det går fort. Själv tycker jag tiden segar sig fram...                                                                                                          

Har dragits med en fasansfull huvudvärk sen 4 dagar tillbaka och åkte på en liten njursten i måndags men som tur var, var den så liten att jag fick ut den med urinen. Ont som ****** gjorde det dock.

Tycker i övrigt att jag är mindre trött nu i andra trimestern, mår lite mindre illa än tidigare också :)  Har dessutom kommit igång med träningen igen som bortsett från powerwalks blev rätt lidande under första trimestern. Styrketräning och löpning har det blivit den senaste veckan. Känns skönt. Vad tränar ni andra (om ni tränar) under graviditeten?

Går in i vecka 16 imorgon. Väntar otåligt på nästa gynbesök den 23e november då jag får se bebis igen. På förra UL i slutet av vecka 12 sa min gyn att det med 99% säkerhet blir en tjej. Vi hade redan kommit överens om killnamn men med tjejnamn är det mycket svårare. Hittills har vi inget som båda gillar till 100% Någon annan som redan har "bestämt" namn på bebis?
    Ajaj, njursten låter inte kul. Stackare. Huvudvärken är inte heller kul och inget funkar mot den. 

Jag tränar yoga, har dock haft ett långt uppehåll pga sjukdom och bortrest man. :)

Vi har inte bestämt namn men vår dotter (4 år) säger att det är en tjej som ska heta Oona. Förra gången bestämde hon att bebisen skulle heta Olga men eftersom det blev en kille tyckte vi inte riktigt att det passade. Glad
  • emjh
    saaara skrev 2015-11-05 10:45:16 följande:

Hur är era magar?
    Har det börjat synas på er än? :)

Började synas nästan på en gång, men först pga att jag var så svullen. Nu har svullnaden lagt sig och bebismagen tittar fram. Inte jättestor dock. 

När jag väntade första barnet syntes det knappt förrän efter drygt halva tiden.
  • nonameleft
    Jag är bara jag skrev 2015-11-05 13:36:50 följande:

Smyger in här eftersom jag tvivlar på att nåt lever där inne. Gravid efter många,många år och stor kamp. Gjort 6 embryodonationer,haft 2 MA,sist med tvillingar nu i maj. V.13 nu och vissa symptom börjar lägga sig som t.e.x molvärken. Börjar få mage, men den sitter ju över magen-magen och jag har alltid tänkt att är man gravid "tjocknar" man där nere, men så kanske det inte är? Tungan ute  Har ni nån gravidlista eller håller ni koll på alla ändå? Äldst är jag då garanterat, men det är ju inte självvalt utan det tog evigheter att komma hit...

Välkommen :) Håller alla tummar och tår för att det ska gå hela vägen!!  Glad

Mage högt upp i början av graviditeten brukar ju vara tarmar som svullnar men att du inte har mage nedtill än i vecka 13 är ju verkligen inget ovanligt. Jag vet flera som inte f
    ått riktig gravidmage förrän uppåt vecka 18-20 så det ska du nog inte oroa dig för.

Har du inte f
    ått göra något ultraljud än? 

Jag g
    år in i vecka 16 imorgon och mina symptom har varit något mildare de tre senaste veckorna. Det är nog rätt vanligt när man passerat vecka 12.

Jag vet inte om det finns n
    ågon lista. Har inte sett någon men det är mycket möjligt att det gör. Är lite halvaktiv här bara så har inte så jättbra koll. 

Vet ju inte hur gammal du är men jag är inte purung heller. Fyllde 40 i somras. Andra barnet för mig. Första barnet är 7 
    år nu. 
  • nonameleft
    emjh skrev 2015-11-05 13:48:48 följande:
    Ajaj, njursten låter inte kul. Stackare. Huvudvärken är inte heller kul och inget funkar mot den. 

Jag tränar yoga, har dock haft ett långt uppehåll pga sjukdom och bortrest man. :)

Vi har inte bestämt namn men vår dotter (4 år) säger att det är en tjej som ska heta Oona. Förra gången bestämde hon att bebisen skulle heta Olga men eftersom det blev en kille tyckte vi inte riktigt att det passade. Glad
    Oona Skrattande Det var första gången jag hörde det namnet hi hi. Olga är ju riktigt gulligt.

Yoga borde jag verkligen ocks
    å träna. När jag gick hos PT för ett par år sedan sa han att visserligen varj jag en av hans starkaste och mest uthålliga kunder (av tjejerna då) MEN han hade aldrig stött på någon tjej som var så stel som jag. Han skrattade åt mig när han skulle stretcha mig. Cool
  • Ananass
    LindaPernilla skrev 2015-11-05 08:37:32 följande:

Godmorgon tjejer! 

Igår slog det mig att den här graviditeten går ganska fort ändå till skillnad för vad jag tyckt om mina tidigare två. En perfekt tid inför jul, julklappshandling & planering/fix. När nyår är över så har jag ju gått mer än halvvägs!  Och på lördag knallar jag in i vecka 14. Rätt skönt tycker jag! ^_^

Hur mår ni allihopa!? Jag är fortfarande skittrött! Jämt & konstant. Inte blir det bättre nu när våran treåring är inne i en period att han kommer över till våran säng på nätterna. Han är som en propeller & vevar omkring så man får inte en blund! Blöh!

Jag tycker också tiden går fort! Nämnde det för min sambo och han tycker typ att tiden står stilla :P

På nyårsafton kommer jag vara i v20+0, lite kul :)
  • LindaPernilla
    Jag är bara jag skrev 2015-11-05 13:36:50 följande:

Smyger in här eftersom jag tvivlar på att nåt lever där inne. Gravid efter många,många år och stor kamp. Gjort 6 embryodonationer,haft 2 MA,sist med tvillingar nu i maj. V.13 nu och vissa symptom börjar lägga sig som t.e.x molvärken. Börjar få mage, men den sitter ju över magen-magen och jag har alltid tänkt att är man gravid "tjocknar" man där nere, men så kanske det inte är? Tungan ute  Har ni nån gravidlista eller håller ni koll på alla ändå? Äldst är jag då garanterat, men det är ju inte självvalt utan det tog evigheter att komma hit...

Hej & välkommen hit! Fantastiskt att det gått vägen & håller alla tummar och tår för att det ska fortsätta vara så! Glad

Vi har en BF-grupp (länken dit ser du i min trådstart! Skriv gärna in dig!
  • LindaPernilla

Hur är era magar?

Jag har fått ordentlig mage! Omöjligt för mig att dölja något längre om jag inte går runt i stoooora tröjor.. Skrattande
  • LindaPernilla

Hur är era magar?

Jag har fått ordentlig mage! Omöjligt för mig att dölja något längre om jag inte går runt i stoooora tröjor.. Skrattande
  • saaara
    Krickelin med Naemi skrev 2015-11-05 11:25:01 följande:
    Min mage putar ut. Den kom redan v 8, antagligen för att det var så nyss jag fick ni senaste bebis OCH för att det är nr 4 .

Det är svårt att dölja då många tittar på min kropp då jag är nybliven viktväktarcoach. Många tittar stressat på magen och tycker nog att viktväktarna inte kan funka så bra .
    Åh, men va mysigt.
    Ja, det sägs ju att magen syns tidigare om man har fått barn tidigare :)
    Haha, då blir de oroliga ;p
  • saaara
    LindaPernilla skrev 2015-11-05 14:23:45 följande:
    Samma här :) hade jätte svårt att gömma på jobbet (fick gå med stora tröjor) men tillslut började de misstänka så jag berättade för alla så jag äntligen slipper gömma magen!

Jag fick köpa mamma byxor för ca 2 veckor sen för jag kan inte ha några av mina jeans där hemma längre. 
    Men det är bara så mysigt med magen :)
Svar på tråden Majbebisar 2016