• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Acamilla
    Loviedovie skrev 2015-11-04 19:18:29 följande:
    Ja det är upp till var och en, alla gör ju det som känns rätt för dem :)
    Absolut, för att förtydliga mig så tycker jag inte att de som väljer att ta den gör nå fel :p :)
  • Acamilla
    Ananass skrev 2015-11-04 20:47:38 följande:
    Vilken lyx!! Jag har spytt vaaaarje dag från v.4+4, med undantag ett par dagar nu förra veckan :P
    Usch så jobbigt, hoppas verkligen att de ger med sig nu :)
  • Loviedovie
    Acamilla skrev 2015-11-04 21:12:46 följande:

Absolut, för att förtydliga mig så tycker jag inte att de som väljer att ta den gör nå fel :p :)

Nejdå, så uppfattade jag det inte :)
  • anas998

Tjejer, till nåt helt annat.
    Hur är det att äta skagenröra?
    Jag älskar skagenröra och har under va en vecka ätit det på mackan men sen slog det mig att det kanske inte är bra?! Den är inte gjord på färska ägg utan på äggpulver. Sen innehåller räkor och stenbitsrom. Tror ni det är illa? Svårt att hitta info allt är gammalt...

• HepaticaNobilis
    anas998 skrev 2015-11-04 22:12:00 följande:

Jag älskar skagenröra och har under va en vecka ätit det på mackan men sen slog det mig att det kanske inte är bra?! Den är inte gjord på färska ägg utan på äggpulver. Sen innehåller räkor och stenbitsrom. Tror ni det är illa? Svårt att hitta info allt är gammalt...

Gör egen så blir du säker på innehållet:) Jag har ätit det utan en tanke på att det skulle vara dåligt, men bara hemmagjord och bara vid två tillfällen.

Jag kommer för övrigt inte att vaccinera mig, av samma anledning som varför jag tackade nej till svininfluensa vaccinet. Vi bor på en mycket liten ort och åker aldrig kommunalt, storhandlar på stormarknad gör vi två ggr i månaden och så kompletterar vi på den lilla lokala butiken. Stora barnet går på en skola med ca 55 elever. Vi känner inte att vi utsätter oss för någon större risk än vanliga förkylningar.
  • LindaPernilla

Godmorgon tjejer! {#emotions_dlg.flower}

Igår slog det mig att den här graviditeten går ganska fort ändå till skillnad för vad jag tyckt om mina tidigare två. En perfekt tid inför jul, julklappshandling & planering/fix. När nyår är över så har jag ju gått mer än halvvägs! Förvånad Och på lördag knallar jag in i vecka 14. Rätt skönt tycker jag! ^_^

Hur mår ni allihopa!? Jag är fortfarande skittrött! Jämt & konstant. Inte blir det bättre nu när våran treåring är inne i en period att han kommer över till våran säng på nätterna. Han är som en propeller & vevar omkring så man får inte en blund! Blöh!

• nanm
    anas998 skrev 2015-11-04 22:12:00 följande:

Jag åt bakpotatis med skagenröra igår, se bara till att alla ingredienser är färska och allra helst eko. 
    Räkor är det ju ingen fara att äta, alla skaldjur är fritt fram att äta, (förutom ostron då som är råa). 
  • smultronblomma

Hej tjejer! 
    Är det någon som har koll på vad det är och om det är några ingredienser i Ört- och kryddte som man bör undvika?! 
    Jag har ett YogiTea - women´s energy med: Hibiscus, Lakritsrot, Pepparmynta, Hallonblad, Kvanne extrakt, Ingefära, Kryddnejlika.

• nonameleft
    LindaPernilla skrev 2015-11-05 08:37:32 följande:

Godmorgon tjejer! {#emotions_dlg.flower}

Igår slog det mig att den här graviditeten går ganska fort ändå till skillnad för vad jag tyckt om mina tidigare två. En perfekt tid inför jul, julklappshandling & planering/fix. När nyår är över så har jag ju gått mer än halvvägs! Förvånad Och på lördag knallar jag in i vecka 14. Rätt skönt tycker jag! ^_^

Hur mår ni allihopa!? Jag är fortfarande skittrött! Jämt & konstant. Inte blir det bättre nu när våran treåring är inne i en period att han kommer över till våran säng på nätterna. Han är som en propeller & vevar omkring så man får inte en blund! Blöh!

God morgon! Härligt att du känner att det går fort. Själv tycker jag tiden segar sig fram...                                                                                                          

Har dragits med en fasansfull huvudvärk sen 4 dagar tillbaka och 
    åkte på en liten njursten i måndags men som tur var, var den så liten att jag fick ut den med urinen. Ont som ****** gjorde det dock.

Tycker i övrigt att jag är mindre trött nu i andra trimestern, m
    år lite mindre illa än tidigare också :)  Har dessutom kommit igång med träningen igen som bortsett från powerwalks blev rätt lidande under första trimestern. Styrketräning och löpning har det blivit den senaste veckan. Känns skönt. Vad tränar ni andra (om ni tränar) under graviditeten?

Går in i vecka 16 imorgon. Väntar otåligt på nästa gynbesök den 23e november då jag får se bebis igen. På förra UL i slutet av vecka 12 sa min gyn att det med 99% säkerhet blir en tjej. Vi hade redan kommit överens om killnamn men med tjejnamn är det mycket svårare. Hittills har vi inget som båda gillar till 100% Någon annan som redan har "bestämt" namn på bebis?
  • EmPe
    smultronblomma skrev 2015-11-05 09:45:00 följande:

Hej tjejer! 
    Är det någon som har koll på vad det är och om det är några ingredienser i Ört- och kryddte som man bör undvika?! 
    Jag har ett YogiTea - women´s energy med: Hibiscus, Lakritsrot, Pepparmynta, Hallonblad, Kvanne extrakt, Ingefära, Kryddnejlika.

Kollar du på livsmedelsverkets hemsida så står det att man ska undvika örtprodukter men jag vet inte om det innefattar örtte. Sen ska man ju inte dricka för mycket svart och grönt te eftersom det innehåller koffein. Rött te är ju lite bättre då eftersom det inte är koffein i:)
Svar på tråden Majbebisar 2016