• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • saaara
    emjh skrev 2015-11-05 13:50:33 följande:
    Började synas nästan på en gång, men först pga att jag var så svullen. Nu har svullnaden lagt sig och bebismagen tittar fram. Inte jättestor dock. 

När jag väntade första barnet syntes det knappt förrän efter drygt halva tiden.
    Mysigt :)

• Jag är bara jag
    nonameleft skrev 2015-11-05 13:55:50 följande:
    Välkommen :) Håller alla tummar och tår för att det ska gå hela vägen!!  Glad

Mage högt upp i början av graviditeten brukar ju vara tarmar som svullnar men att du inte har mage nedtill än i vecka 13 är ju verkligen inget ovanligt. Jag vet flera som inte fått riktig gravidmage förrän uppåt vecka 18-20 så det ska du nog inte oroa dig för.

Har du inte fått göra något ultraljud än? 

Jag går in i vecka 16 imorgon och mina symptom har varit något mildare de tre senaste veckorna. Det är nog rätt vanligt när man passerat vecka 12.

Jag vet inte om det finns någon lista. Har inte sett någon men det är mycket möjligt att det gör. Är lite halvaktiv här bara så har inte så jättbra koll. 

Vet ju inte hur gammal du är men jag är inte purung heller. Fyllde 40 i somras. Andra barnet för mig. Första barnet är 7 år nu. 
    Tack!  {#emotions_dlg.flower}  Magen består hela dagen numer,förr var det bara kvällstid så jag ser gravid ut i alla fall-tyvärr. Tänkte inget säga förrän efter UL v.20.  Vågade inte göra VUL och inte ordinarie UL v.12-13 heller. Avvaktar och ser varåt det lutar...  Om jag inget känner påtagligt v.20 väntar jag med UL också. Behöver det inte av b.f-skäl i alla fall. Lille skrutt tillverkades slutet av mars tillsammans med de 2 jag förlorade i maj och en som är kvar i frysen och h*n sattes in med ett syskon den 28/8. Glad  Är dock bara en nu p.g.a hcg-värdet.

Jag är snart 47 så 40 är ungt! Flört
  • nonameleft
    Jag är bara jag skrev 2015-11-05 14:57:09 följande:
    Tack!  {#emotions_dlg.flower}  Magen består hela dagen numer,förr var det bara kvällstid så jag ser gravid ut i alla fall-tyvärr. Tänkte inget säga förrän efter UL v.20.  Vågade inte göra VUL och inte ordinarie UL v.12-13 heller. Avvaktar och ser varåt det lutar...  Om jag inget känner påtagligt v.20 väntar jag med UL också. Behöver det inte av b.f-skäl i alla fall. Lille skrutt tillverkades slutet av mars tillsammans med de 2 jag förlorade i maj och en som är kvar i frysen och h*n sattes in med ett syskon den 28/8. Glad  Är dock bara en nu p.g.a hcg-värdet.

Jag är snart 47 så 40 är ungt! Flört
    Det låter ju i alla fall väldigt hoppfullt den här gången {#emotions_dlg.flower} Det är svårt att förstå när man inte gått igenom det själv. Jag har flertalet tidiga missfall i bagaget och bara det gjorde att jag var superstressad fram till vecka 11-12 innan jag på något vis kände att hon faktiskt VILL stanna där inne. Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste ha varit för dig då som fått kämpa så länge

Jag hänger nog för övrigt i lite fel tr
    åd. Jag hade först BF den 2 maj, sedan blev jag framflyttad till 30 april och nu 28 april men eftersom jag började här känns det knäppt att byta nu. När har du BF?

• Jag är bara jag
    LindaPernilla skrev 2015-11-05 14:22:23 följande:
    Hej & välkommen hit! Fantastiskt att det gått vägen & håller alla tummar och tår för att det ska fortsätta vara så! Glad

Vi har en BF-grupp (länken dit ser du i min trådstart! smile1.gif Skriv gärna in dig!
    Tack så mycket!  Glad  Jag använder bara gamla F.l så jag vet inte om jag får in mig på listan,ska kika sen.
  • Jag är bara jag
    nonameleft skrev 2015-11-05 15:53:19 följande:
    Det låter ju i alla fall väldigt hoppfullt den här gången {#emotions_dlg.flower} Det är svårt att förstå när man inte gått igenom det själv. Jag har flertalet tidiga missfall i bagaget och bara det gjorde att jag var superstressad fram till vecka 11-12 innan jag på något vis kände att hon faktiskt VILL stanna där inne. Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste ha varit för dig då som fått kämpa så länge. 

Jag hänger nog för övrigt i lite fel tråd. Jag hade först BF den 2 maj, sedan blev jag framflyttad till 30 april och nu 28 april men eftersom jag började här känns det knäppt att byta nu. När har du BF?
    Jag säger fortfarande att jag kanske är gravid. Låter för magstarkt att säga är gravid! Du förstår lite av min oro då även om det är MA som skrämmer mig mest. Måste kännas fantastiskt för dig nu då!  Solig 

Var kvar här du,du började ju här!  Glad Alla kan vi ju dessutom få i april hur som helst och du ändå i maj-man vet ju aldrig när de vill ut. Flört  Jag har b.f 14.e.
  • Ananass

Alltså det här med vad man får och inte får äta... Listan är ju rätt lång men det enda som jag bryr mig om av allt som man inte får äta är mögelost och brieost. I vanliga fall så äter jag mögelost på mackan nästan varje dag och det finns inget godare än ostbricka med massa stinkande ostar!!! Mmmmmmm! Det är riktigt svårt att låta bli och jag är mer sugen nu än någonsin! Men iallafall, någon som vet hur det är med sån där ädelost på tub? Är det ok? Står på den att den är pastöriserad, men vad jag förstått så är det även själva möglet man ska undvika? Har googlat som en tok och lyckas såklart hitta lika många som skriver att det är ok som folk som skriver att det är BIG nono. Förvirrande :P

• Chreool

Jag måste fråga er, viktökning..
    Har ni blivit "plufsigare" eller har ni fått behålla er vanliga form (förutom magen då för en del som redan fått lite) :)? Jag har rört på mig jätte mycket.. Ätit mycket mindre gotta, dock börjar äta frukost å lunch vilket jag inte gjorde förut. Men iaf, jag har blivit jätte rund!! Fått ryggvalkar vilket jag aldrig haft, större rumpa och helt enkelt blivit lösare. Känns väldigt trist då det helt enkelt redan blivit mycket tyngre att vara jag.. Å då har inte ens magen kommit än..

• emjh
    Chreool skrev 2015-11-05 18:49:01 följande:

Jag måste fråga er, viktökning..
    Har ni blivit "plufsigare" eller har ni fått behålla er vanliga form (förutom magen då för en del som redan fått lite) :)? Jag har rört på mig jätte mycket.. Ätit mycket mindre gotta, dock börjar äta frukost å lunch vilket jag inte gjorde förut. Men iaf, jag har blivit jätte rund!! Fått ryggvalkar vilket jag aldrig haft, större rumpa och helt enkelt blivit lösare. Känns väldigt trist då det helt enkelt redan blivit mycket tyngre att vara jag.. Å då har inte ens magen kommit än..

Jag har gått ner ett par kilo och nu när svullnaden lagt sig är jag normal i kroppen förutom gravidputet. 

Var du jättesmal innan? I så fall kanske du behöver reserver, eller så har du mycket vätska i kroppen. 
  • Jag är bara jag

Jag har gått upp ca 2 kg. Är ju hungrig som en häst! Putmage definitivt,vad som nu är vad... Men jag bryr mig inte om vikt och utseende,får jag barn efter 10 år är jag nöjd! Drömmer

• Chreool

Har aldrig varit jättesmal, en vanlig Medium och inget speciellt överflöd.. Men nu har det verkligen svullnat.. Förstår att många är rätt obrydda uti hur man ser ut. Men för mig känns det jätte tråkigt då jag har fått så mycket tyngre att röra på mig plus att mina knän har märkt av den plötsliga viktökningen. Vågar inte ens tänka på hur många kilo det blir i slutändan.. Man vill ju gärna ha en sund graviditet och det innebär ju att man själv mår bra så magen mår bra..

Svar på tråden Majbebisar 2016