• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • LindaPernilla
    Snelson skrev 2015-10-29 18:15:47 följande:
    Jag byter vecka på lördagar precis som du, är också i v 11+5 idag :) Gick det bra idag på inskrivningen? Vi var där förra veckan. På tisdag ska vi höra NUPP, blir spännande att få se bebisen första gången!
    Men vad kul! Precis samma för oss då :D

Det gick jättebra på inskrivningen. Dock var mina blodvärden kassa & BM skulle höra av sig nu på förmiddagen idag när dom andra provsvaren kommit tillbaka om det även var så att dom proverna också var dåliga, då jag kan behöva börja med järntabletter redan nu. Men vitaminer ska jag börja ta oavsett! Aco Gravid rekommenderade hon, så det är införskaffat!

Men guuud, så spännande!! :D Väntar med spänning på att få höra hur det gick!
  • LindaPernilla
    Snelson skrev 2015-10-29 18:15:47 följande:
    Jag byter vecka på lördagar precis som du, är också i v 11+5 idag :) Gick det bra idag på inskrivningen? Vi var där förra veckan. På tisdag ska vi höra NUPP, blir spännande att få se bebisen första gången!
    Men vad kul! Precis samma för oss då :D

Det gick jättebra på inskrivningen. Dock var mina blodvärden kassa & BM skulle höra av sig nu på förmiddagen idag när dom andra provsvaren kommit tillbaka om det även var så att dom proverna också var dåliga, då jag kan behöva börja med järntabletter redan nu. Men vitaminer ska jag börja ta oavsett! Aco Gravid rekommenderade hon, så det är införskaffat!

Men guuud, så spännande!! :D Väntar med spänning på att få höra hur det gick!
  • LindaPernilla

När BM såg mina blodvärden efter att ha stuckit mig i fingret så sa hon "..hmm, det kan inte vara så att du känner dig väääldigt trött?"

Ehm.. JO! Jag sover så fort jag får en minut över. Så ni som är konstant trötta, det kanske beror på dåliga värden för er också?

• Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-29 18:13:49 följande:
    Jo men de är ju ändå några gånger man ska träffa henne. sen vet jag inte om de är henne man träffar på återbesöker med bebis ? de vet jag inte. Jaha du får göra ultraljudet där borta ja. hahaha nej vet inte om de en själv som pratar eller hormonerna. :p hahaha härromkvällen var det garanterat hormonerna (+trötthet) när vi skulle lägga oss. jag skulle envetet hålla han i handen men så var täcket i vägen o jag kunde inte flytta min hand utan han skulle!! tyckte jag. haha jag lät fan som en 5 åringar hahaha men jag var trött ;p hahaha

Ja tänkte vi kan ju säkert ta provet o så får vi ta ställning sen OM eventullt vi bör ta fostervattenprov men vi vill inte ta nått som riskerar.

Jo det är sant, klok du är där :D vet inte hur han vill göra. vi åker nog inte upp förrän 22-23 så då kanske de inte ser magen ändå förrän på julafton, beror på vem vi ska sova hos.. ja vi får klura på detta :) svårt att dölja magen bara isåfall :p
    då jag tycker den syns nu! Hur ska ni göra i julklapp då? band runt magen ? :p

hahaha lite ?? :p ja fy skräcken är inte kul! eller så var de bara inbillning men tror inte de. brukar ju itne synas nått als annars ju så.. aa men nu glömmer vi det :p
    Just ja, det har jag inte ens tänkt på, tänkte att de bara var de här 9 månaderna med henne, haha! Jag ger henne i alla fall en chans till annars säger jag nått på inskrivningen :)

Haha, Jaaa, usch vad hemsk man känner sig, ryter ifrån för minsta lilla och sen har man dåligt samvete :p jag hoppas att han är så påläst att han inte tar illa upp i alla fall :D

Om ni blir erbjuden det så är det ju jättebra, så länge det bara är ett blodprov så är det ju inte så mycket att fundera på kanske :) annat tycker jag det är om det gäller att stoppa in saker i kroppen (mediciner mm) som inte är naturliga :p

Okej :) finns ju många roliga sätt att berätta det på. Vi firar julen med släkten på annandag jul, då tänker jag bara dyka upp i en sån där rolig tröja med nå tryck på magen :D det vore jätteroligt :p! Om man inte blir avslöjad tidigare :)!
    Men till blivande mor- och far föräldrar ska de få en varsin ljuslykta där det står mormor, morfar, farmor och farfar på :) sen har jag inte kommit längre :)

Det är glömt :D
  • Boel
    Acamilla skrev 2015-10-30 09:49:35 följande:
    Okej :) finns ju många roliga sätt att berätta det på. Vi firar julen med släkten på annandag jul, då tänker jag bara dyka upp i en sån där rolig tröja med nå tryck på magen :D det vore jätteroligt :p! Om man inte blir avslöjad tidigare :)!
    Men till blivande mor- och far föräldrar ska de få en varsin ljuslykta där det står mormor, morfar, farmor och farfar på :) sen har jag inte kommit längre :)

Det är glömt :D
    Ska ni vänta så länge?
    Åh, jag har planerat att göra det, men tror inte jag kan hålla mig :)
    Det beror lite på att vi har lite praktiska svårigheter, träffar inte alla samtidigt.
  • anas998

Jag berättade för min mamma igår. Hon fyllde år så jag ville ge henne det i födelsedagspresent :) hon blev jätteglad! Hon tyckte att det var den bästa presenten! Sen sa hon att det lät lite gammalt med mormor när man precis blivit 47 haha men hon började prata vagga och dopklänning och alla kläder hon ska köpa haha

Men mina syskon vet inget. Bara mamma och hennes man. De andra får vänta till jul för vi kan inte berätta för mannens pappa förrän då eftersom han bor i Spanien. Därför kan vi inte berätta för min pappa för han skulle berätta för farmor och hon bor granne med mannen pappa. Haha ni förstår dilemmat här...

Så den 19 eller 20 december kommer hela familjen veta och den 23/12 får en del av släkten veta. Resten får reda på det senast 26/12.

Fick också veta av mamma att hon mått superbra alla 3 graviditeterna, inte mått illa en sekund. Så det är väl därför jag mår så bra :)

Ska på inskrivning på tisdag 3/11 och ul 12/11. Jag får göra ul pga blödningarna jag hade i början av graviditeten. Längtar!

Är i v.11 (10+1) nu :)

• Josefin-88
    carolinajohansson93 skrev 2015-10-30 08:19:09 följande:

Nån mer som går in i vecka 14 imorn? :)

Jag gör! :)
  • kielal

Jag hänger gärna på här. Skriver in mig i listan också. Jag är med i några andra trådar men ju fler desto bättre. Det är kul att läsa om andra i samma sits.

• Acamilla
    Boel skrev 2015-10-30 10:31:35 följande:
    Ska ni vänta så länge?
    Åh, jag har planerat att göra det, men tror inte jag kan hålla mig :)
    Det beror lite på att vi har lite praktiska svårigheter, träffar inte alla samtidigt.
    Hihi, jaaa. Känns som en evighet bort men så kommer vi inte se bebisen förrän den 28.e dec på RUL så jag har inte landat i att jag är gravid än, och det kommer blir så kul att göra det på jul :)

Ah, okej. Då är det lite besvärligare om man vill vara den som berättar och att de ska veta ungefär samtidigt :D
Svar på tråden Majbebisar 2016