• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • saaara
    Loviedovie skrev 2015-11-04 18:45:00 följande:
    Jag fick tillslut tag i en sköterska som verkade väldigt kunnig. Mvc hade noll koll, lite märkligt tycker jag.. Hur som helst, hon rekommenderade att jag efter vecka 16, samt efter ett normalt ultraljud, vaccinerar mig. Dels kan man som gravld bli väldigt sjuk av influensan med allvarliga komplikationer och dels kan fostret ta skada om man blir väldigt dålig. Så det är vad jag kommer göra! Influensasäsongen sträcker ju sig ända tills efter sportlov osv, så för mig känns det som det enda rätta. Men alla väljer förstås det som känns bäst för dem :)
    Ja, okej.
    Ja, jag har mitt RUL den 11 december och den 18 december ska jag tillbaka till min bm för planering av kommande tiden. (då är jag i v.19)
    Då ska jag kolla med henne igen och se vad hon säger.

Verkar vara väldigt blandat här om vilka som tar och inte.
    Men som andra har skrivit så är det upp till var och en naturligtvis och det finns inget rätt eller fel. Som sagt, så har jag aldrig någonsin tagit något vaccin tidigare och vet flera i min närhet som har tagit och blivit jätte sjuka på grund av sprutan.
    Men men, vi får se efter RUL :)
  • saaara
    LindaPernilla skrev 2015-11-05 08:37:32 följande:

Godmorgon tjejer! {#emotions_dlg.flower}

Igår slog det mig att den här graviditeten går ganska fort ändå till skillnad för vad jag tyckt om mina tidigare två. En perfekt tid inför jul, julklappshandling & planering/fix. När nyår är över så har jag ju gått mer än halvvägs! Förvånad Och på lördag knallar jag in i vecka 14. Rätt skönt tycker jag! ^_^

Hur mår ni allihopa!? Jag är fortfarande skittrött! Jämt & konstant. Inte blir det bättre nu när våran treåring är inne i en period att han kommer över till våran säng på nätterna. Han är som en propeller & vevar omkring så man får inte en blund! Blöh!

God morgon :)

Haha, ja det kommer gå undan riktigt ordentligt som du säger.
    Jag går också in i v.14 fast på söndag..

Jag mår faktiskt bra nu. Illamåendet är borta (för det mesta), kommer ibland vid måltider men min trötthet är extrem precis som du också skriver.
    Dock kommit in i en period nu när jag vaknar på nätterna (ibland flera gånger) och måste kissa..

• Krickelin med Naemi
    Acamilla skrev 2015-11-04 18:55:39 följande:

Jag har också RUL den 28.e :)

Skönt att få ett definitivt datum då man blir föräldrar :)

Ja det är skönt . Jag öppnar mig utan att märka det och brukar vara öppen ca 5cm två veckor innan bf. Jag känner inte när det drar igång förrän bebis börjar rotera ned så risken att föda i hallen eller bilen är överhängande :-P.

Min första tog 4h från start och höll på att föda hemma för jag trodde det skulle vara mer smärta, sonen blev igångsättning dan innan bf och då tog det 2h från håltagning, 30min från första värken. Kroppen blev chockad och det var jobbigt med intensiteten. Min lilla satte de igång 8dagar innan bf för att det inte skulle gå riktigt så fort. Tog 4h tot från håltagning, ca2h från första värken. Mycke bättre
  • Krickelin med Naemi
    saaara skrev 2015-11-05 10:45:16 följande:

Hur är era magar?

Har det börjat synas på er än? :)

Min mage putar ut. Den kom redan v 8, antagligen för att det var så nyss jag fick ni senaste bebis OCH för att det är nr 4 .

Det är svårt att dölja då många tittar på min kropp då jag är nybliven viktväktarcoach. Många tittar stressat på magen och tycker nog att viktväktarna inte kan funka så bra .
  • Loviedovie
    saaara skrev 2015-11-05 10:45:16 följande:

Hur är era magar?

Har det börjat synas på er än? :)

På kvällen bara men det är väl tarmar osv, fortfarande platt som en pannkaka på morgonen :( men har en kompis där det inte syntes ngt förrän i vecka 18 så jag antar att det varierar en del från person till person. Men nu längtar man ju efter en liten kula!
  • anas998

Jag är också helt platt på morgon/förmiddag men efter lunch så börjar jag svullna lite och på kvällen kan jag ibland vara riktigt svullen så jag har fått ta ut min navelpiercing för det kändes obekvämt.

Hoppas kunna dölja det fram till jul, är i vecka 18 då.

• Loviedovie
    saaara skrev 2015-11-05 10:37:45 följande:

Ja, okej.

Ja, jag har mitt RUL den 11 december och den 18 december ska jag tillbaka till min bm för planering av kommande tiden. (då är jag i v.19)

Då ska jag kolla med henne igen och se vad hon säger.

Verkar vara väldigt blandat här om vilka som tar och inte.

Men som andra har skrivit så är det upp till var och en naturligtvis och det finns inget rätt eller fel. Som sagt, så har jag aldrig någonsin tagit något vaccin tidigare och vet flera i min närhet som har tagit och blivit jätte sjuka på grund av sprutan.

Men men, vi får se efter RUL :)

Ja, det blir säkert bra! Precis, alla väljer det som känns rätt för dem, och vad som är rätt är självklart olika från person till person :)
  • Jag är bara jag

Smyger in här eftersom jag tvivlar på att nåt lever där inne. Gravid efter många,många år och stor kamp. Gjort 6 embryodonationer,haft 2 MA,sist med tvillingar nu i maj. V.13 nu och vissa symptom börjar lägga sig som t.e.x molvärken. Börjar få mage, men den sitter ju över magen-magen och jag har alltid tänkt att är man gravid "tjocknar" man där nere, men så kanske det inte är? Tungan ute  Har ni nån gravidlista eller håller ni koll på alla ändå? Äldst är jag då garanterat, men det är ju inte självvalt utan det tog evigheter att komma hit...

• emjh
    LindaPernilla skrev 2015-11-05 08:37:32 följande:

Godmorgon tjejer! {#emotions_dlg.flower}

Igår slog det mig att den här graviditeten går ganska fort ändå till skillnad för vad jag tyckt om mina tidigare två. En perfekt tid inför jul, julklappshandling & planering/fix. När nyår är över så har jag ju gått mer än halvvägs! Förvånad Och på lördag knallar jag in i vecka 14. Rätt skönt tycker jag! ^_^

Hur mår ni allihopa!? Jag är fortfarande skittrött! Jämt & konstant. Inte blir det bättre nu när våran treåring är inne i en period att han kommer över till våran säng på nätterna. Han är som en propeller & vevar omkring så man får inte en blund! Blöh!

Jag tycker också att det går (ganska) fort. Jag är också drygt halvvägs lagom till det nya året, fantastiskt. 

Jag är galet trött. Orkar inget. Vaknar dessutom varje natt. Barnen är ganska lugna, men jag måste upp och kissa osv. Hoppas det blir bättre snart för alla oss trötta. :) 
Svar på tråden Majbebisar 2016