• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • MakeitHappen
    LindaPernilla skrev 2015-10-28 13:58:52 följande:
    Nej, hon har aldrig vetat vem, bara att någon i släkten är gravid & vad det är för kön. Men könet skriver hon ner på en lapp, stoppar i ett kuvert och ger oss/den som är gravid, så får vi göra som vi vill om vi vill öppna eller spara tills efter förlossningen & kolla :P
    Haha men gu vilken härlig mormor!! :D va roligt!! :D
  • Allies
    lamiette skrev 2015-10-28 16:15:17 följande:

Igår gjorde vi KUB-test och fick 1:518 resp 1:1024. Är det någon mer som gjort KUB? Jag är 40 år så det var det som gjorde störst inverkan på resultatet. Nackspärren var tunn och mitt blodprov bra så vi går inte vidare med fler tester.

Det lilla fostret hoppade som en kanin därinne och vred och vände sig, så levde gjorde den iaf. Nu har vi 5 veckor till det stora ultraljudet.

Jag tänkte berätta för familjen i helgen men väntat nog lite till med jobbet (ångesten, ni vet ).

Grattis till ett lyckat kub. Vilken vecka är du i ? Jag ska göra kub nästa vecka och jag är orolig. Hörde nämligen att övervikt kan påverka resultatet samt om man tar blodproven för tidigt...jag tog mitt i v. 9 + 2. Men bm menar att det inte ska ha någon betydelse så jag får försöka lita på det Kommer att vara i v. 11 + 4 när jag gör det, hoppas att det mer börjar se ut som en bebbe då När jag gjorde ul i v. 8 + 3 så såg jag bara en klump  
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-28 16:52:21 följande:
    Haha ja det tyckte jag var väldigt kul! :)

Ja nu har jag varit där och nä inte så mycket att se fram emot egentligen,.. vi gick igenom det pappret jag fyllt i och allmänt frågor.... hade en student men hon var lätt att prata med och skötte sig fint :) sen tog vi blodprov och bokade in RUL 17/12 :) o hon fråga om vi ville göra KUB. du ska inte göra de eller?

hehe ja, jag håller med om det :D tyckte de var jättekul att säga :)

nej jag vet itne om vi ska det heller . det får vi se då. men inte före jul iaf :)
    men jag skriver väldigt sällan privata saker också..

hahaha kan vart härligt gaser du kände då :p
    Det ante mig att det var så :p jag är ju inte så förtjust i min BM heller, ingen personkemi alls, så det är nog en bidragande effekt till att jag inte ser så mycket fram emot inskrivningen :p

Ska ni göra KUB? Jag kommer inte att bli erbjuden det och är inte så sugen på att åka till Sthlm och betala dyra pengar för att göra det, så det blir inget KUB för våran del :) Enda anledningen jag skulle kunna göra det är för att se bebisen. De där siffrorna intresserar mig inte så mycket :p.

17/12 är ju ett bra datum, före jul och allt :D!

Hehe, mm. Finns båda bra och dåliga saker med FB. Men jag väljer att hålla mitt privata för mig själv, vill någon nått så är det bar att ringa, mycket trevligare :p

Kan det ha varit :D eller så var det det tasmanska odjuret som virvlade runt :D haha!!
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-28 22:11:00 följande:
    Det ante mig att det var så :p jag är ju inte så förtjust i min BM heller, ingen personkemi alls, så det är nog en bidragande effekt till att jag inte ser så mycket fram emot inskrivningen :p

Ska ni göra KUB? Jag kommer inte att bli erbjuden det och är inte så sugen på att åka till Sthlm och betala dyra pengar för att göra det, så det blir inget KUB för våran del :) Enda anledningen jag skulle kunna göra det är för att se bebisen. De där siffrorna intresserar mig inte så mycket :p.

17/12 är ju ett bra datum, före jul och allt :D!

Hehe, mm. Finns båda bra och dåliga saker med FB. Men jag väljer att hålla mitt privata för mig själv, vill någon nått så är det bar att ringa, mycket trevligare :p

Kan det ha varit :D eller så var det det tasmanska odjuret som virvlade runt :D haha!!
    Men du vet att du kan byta BM. du ska ändå ha henne väldigt länge så det är bra du trivs! Jag är så nöjd med min :) var lite tvek när hon sa en student skulle ta proverna på mig,,.. Neeej vill inte va försökskanin! men det gick bra men snacka om fördomar :p haha

Nej fick reda på att Halland erbjuder inte KUB utan det heter Kvadrupeltest, och är enbart blodprov.. där ser de då sannorlikheten... vill man gå vidare sen o ta fostervattensprov det är då missfall risken ökar så den vägrar jag ta men vi funderar på blodprovet.. som sambon sa.... bättre o få reda på de nu än sen då hinner vi ändåå förbereda oss...  men egentligen är jag som dig där. måste inte men får prata ihop mig med sambon. han har ju en liten talan han med :p

ja skitbra :D lite synd att ni fick efter!! men ni får ge/visa bilden i nyårspresent istället :p

hehe rätt kul, är de bara du o jag kvar här på FL? alla andra smet över till FB :p
    men precis ring hellre!!! mycket trevligare

du, jag var på kalas igår! snacka om att hålla tilbaka alla gaser!! så ont i magen när jag kom hem :p

och innan kalset igår så kissa ja och fick lite rosa på pappret!!!! fatta jag blev orolig- men neej inte nu nej jag ska på kalas men neeeeeej... men sen när jag kom hem såg jag inge mer o inget idag men shit vilka tankar man får!
    hatar att kissa :p
  • LindaPernilla

Idag ska jag på inskrivning Kommer ha samma BM som med yngsta sonen 2012. Känns toppenbra! Sedan evighetsväntan på RUL, haha.

Är i vecka 12 nu (11+5). Byter vecka på lördagar, när byter ni veckor?

• Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-29 06:59:05 följande:
    Men du vet att du kan byta BM. du ska ändå ha henne väldigt länge så det är bra du trivs! Jag är så nöjd med min :) var lite tvek när hon sa en student skulle ta proverna på mig,,.. Neeej vill inte va försökskanin! men det gick bra men snacka om fördomar :p haha

Nej fick reda på att Halland erbjuder inte KUB utan det heter Kvadrupeltest, och är enbart blodprov.. där ser de då sannorlikheten... vill man gå vidare sen o ta fostervattensprov det är då missfall risken ökar så den vägrar jag ta men vi funderar på blodprovet.. som sambon sa.... bättre o få reda på de nu än sen då hinner vi ändåå förbereda oss...  men egentligen är jag som dig där. måste inte men får prata ihop mig med sambon. han har ju en liten talan han med :p

ja skitbra :D lite synd att ni fick efter!! men ni får ge/visa bilden i nyårspresent istället :p

hehe rätt kul, är de bara du o jag kvar här på FL? alla andra smet över till FB :p
    men precis ring hellre!!! mycket trevligare

du, jag var på kalas igår! snacka om att hålla tilbaka alla gaser!! så ont i magen när jag kom hem :p

och innan kalset igår så kissa ja och fick lite rosa på pappret!!!! fatta jag blev orolig- men neej inte nu nej jag ska på kalas men neeeeeej... men sen när jag kom hem såg jag inge mer o inget idag men shit vilka tankar man får!
    hatar att kissa :p
    Ja, jag har funderat på att göra det. Men sen vet jag inte mycket jag kommer att ha att göra med henne heller eftersom att hon skickar mer mig till Gävle för att göra Ultraljud och sånt där. Har tänkt känna efter igen på inskrivningen, och känns det inte bra då så ska jag säga någonting. Med alla dessa hormoner i kroppen så vet man inte riktigt vad man egentligen tycker :D

Vad skönt att du har en du trivs med :) men jag förstår ju precis vad du menar med studenten :p

Åhå, på så vis. Ja ett blodprov mer eller mindre gör väl ingen skada skulle jag kunna tänka mig. Men att gå vidare med Fostervattenprov känns riskabelt! Men ni kommer säkert på ett bra resultat om ni gör det :)

Ja, det var lite synd, men samtidigt så hade det kunna varit mycket senare om man haft otur, så får vara nöjd med den 28.e :p
    Ska ni göra nå roligt med bilden i julklapp eller så :p?

Haha, ja man kan ju fundera, vi har kapat tråden :D Hahaha!

Haha, ja de där gaserna kan man bli galen på :p!!!

Oooh, ja det är varje besök som man tittar om det är nått någonstans! Haha, man är ju lite galen egentligen :p
    Men skönt att det bara var lite då, och att det inte kom mera.. det är ju skräcken att det ska vara nått där som inte hör hemma där :P
  • HepaticaNobilis
    LindaPernilla skrev 2015-10-29 09:26:52 följande:

Idag ska jag på inskrivning Kommer ha samma BM som med yngsta sonen 2012. Känns toppenbra! Sedan evighetsväntan på RUL, haha.

Jag är också i vecka 12 och byter på tisdagar, alltså 11+2 idag :)

Det är skitdåligt att gå hemma, man hinner tänka alldeles för mycket.. Sista tiden har jag nojat en hel del över MA, tänk om man går igenom allt det här liksom i onödan? Magen har blivit större och brösten ser ut som Dolly Partons :p Annars har i princip alla symptom försvunnit, förutom den jäkla acnen...

Har inskrivning 10/11 är då 13+0, tänkte vägra gå därifrån om jag inte får något livstecken från magen. Kan man göra så tror ni? :p Jag skulle vilja höra hjärtljud, titta med vul eller om det är hemskt tjurigt iaf att de känner att livmodern vuxit som den borde för den veckan..
  • Ananass
    LindaPernilla skrev 2015-10-29 09:26:52 följande:

Är också i v12 byter vecka på torsdagar så är på 11+0 idag. Ska på inskrivning på måndag, när jag var på hälsosamtal i v6 berättade barnmorskan att de erbjuder att man får lyssna på hjärtljud i v15, så nedräkningen har börjat haha :P jag fruktar att jag inte kommer få RUL förren efter jul då jag är i v18 under julveckan typ eller något sånt, fan va trist det hade vatt! :P
  • hennaah
    Ananass skrev 2015-10-29 10:50:05 följande:

Är också i v12 byter vecka på torsdagar så är på 11+0 idag. Ska på inskrivning på måndag, när jag var på hälsosamtal i v6 berättade barnmorskan att de erbjuder att man får lyssna på hjärtljud i v15, så nedräkningen har börjat haha :P jag fruktar att jag inte kommer få RUL förren efter jul då jag är i v18 under julveckan typ eller något sånt, fan va trist det hade vatt! :P

Hoppar in här helt från ingenstans, men jag går in i vecka 11 imorgon 9+6 idag :) men jag var på inskrivning osv i tisdag och vi bokade RUL, fick den 23/12 så du behöver inte känna att det är kört för dig med RUL innan jul :)
  • lamiette
    Allies skrev 2015-10-28 20:55:42 följande:

Grattis till ett lyckat kub. Vilken vecka är du i ? Jag ska göra kub nästa vecka och jag är orolig. Hörde nämligen att övervikt kan påverka resultatet samt om man tar blodproven för tidigt...jag tog mitt i v. 9 + 2. Men bm menar att det inte ska ha någon betydelse så jag får försöka lita på det Kommer att vara i v. 11 + 4 när jag gör det, hoppas att det mer börjar se ut som en bebbe då När jag gjorde ul i v. 8 + 3 så såg jag bara en klump  

Håller tummarna för dig! Jag var i v 12+0 vid testet.

Lycka till!
Svar på tråden Majbebisar 2016