• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Majorie

Någon som börjat få växtvärk? Jag är i vecka 14+3 och det molar i både mage och rygg. Känns lite som det gjorde när jag var nygravid. Fler med växtvärk? Jag vet ju att det är bra att livmoder och bebis växer, men blir ändå orolig över denna nya känsla.

• Alice i Underlandet
    Acamilla skrev 2015-11-07 13:01:32 följande:

Jag tror det :) jag frågade lite över de alkoholfria dryckerna som ändå innehåller typ 0.25-0.5% alkohol (upptäckt det på sambons fest) känns som om i alla fall 0.5% är ganska mycket. Men det enda svaret jag fick är att det är ju noll tolerans mot alkohol, så jag vart inte så mycket klokare :p

Det är ungefär samma procenthalt som i mjölk så det är ganska lugnt..
  • Alice i Underlandet
    Chreool skrev 2015-11-05 20:48:39 följande:

Har aldrig varit jättesmal, en vanlig Medium och inget speciellt överflöd.. Men nu har det verkligen svullnat.. Förstår att många är rätt obrydda uti hur man ser ut. Men för mig känns det jätte tråkigt då jag har fått så mycket tyngre att röra på mig plus att mina knän har märkt av den plötsliga viktökningen. Vågar inte ens tänka på hur många kilo det blir i slutändan.. Man vill ju gärna ha en sund graviditet och det innebär ju att man själv mår bra så magen mår bra..

Visa går upp allt i början o inget på slutet. Svägerskan (också en M) drog på 11 kg till inskrivningen, men sen inte ett kilo till..

Jag drog på mig 23 kg totalt men 18 kg borta imom 3 mån efter förlossning..
  • Acamilla
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-07 19:06:42 följande:
    Det är ungefär samma procenthalt som i mjölk så det är ganska lugnt..
    Jaha :p det var nå nytt. Men då behöver man inte ha nå dåligt samvete för att man har druckit en sån då :)
  • Acamilla
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-07 19:04:18 följande:

Hej,

35 år från slätten, väntar barn nr 2 i mitten maj.

KUB såg bra ut.

Följer er gärna på färden.

Hej

Vad skönt att KUB såg bra ut :)
  • Acamilla
    Majorie skrev 2015-11-07 17:39:58 följande:

Någon som börjat få växtvärk? Jag är i vecka 14+3 och det molar i både mage och rygg. Känns lite som det gjorde när jag var nygravid. Fler med växtvärk? Jag vet ju att det är bra att livmoder och bebis växer, men blir ändå orolig över denna nya känsla.

Jag har precis upplevt en ny sorts "växtvärk". Innan har det varit som mensvärk, men nu är det mer som ilningar. Började bara för någon dag sen, 11+2 idag.
  • Acamilla
    Chreool skrev 2015-11-07 11:09:55 följande:

Har mätt superbra utan kräkningar. Lite illamående men har oftast gått över bara sådär. Idag kräktes jag för första gången.. I vecka 13 :(

Kan det vara magsjuka eller något virus? Eller nått annat? Man får ju hoppas att du Skipper gravidkräkningar nu :p
  • Morwyn

Hej!

Nu har även jag hittat hit. 32 år, Göteborg, gravid med första barnet efter många turer med IVF. BF 29/5. Två tidiga ulj som sett bra ut, väntar på KUB. Allt känns galet overkligt!

• Ananass
    Morwyn skrev 2015-11-07 22:27:20 följande:

Hej!

Nu har även jag hittat hit. 32 år, Göteborg, gravid med första barnet efter många turer med IVF. BF 29/5. Två tidiga ulj som sett bra ut, väntar på KUB. Allt känns galet overkligt!

Åh grattis :) underbart kul att det äntligen är er tur! All lycka till er och välkommen hit :)
Svar på tråden Majbebisar 2016