• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Jag är bara jag
    nonameleft skrev 2015-11-06 13:05:34 följande:
    Men så hemskt för tjejen.Gråter I vilken vecka var hon då? Hade hon några graviditetssymptom? Hade hon fått gravidmage?

Jag har lite dålig koll på det här med RUL då jag inte bor i Sverige. Görs RUL i samma vecka för alla?

Om jag själv fick bestämma datum så skulle jag gärna föda den 30 april. Fint med en valborgsbebis och så är det ju helgdag dagen efter Flört
    UL är mellan v.16-20 nånstans. Hon hade mage och allt.  Här gör alla UL v.11-13 i vårt landsting, men det är ovanligt. Just därför är RUL mellan v.19-20. 3 dar före julafton ska jag dit-kan bli en superjul eller den värsta hittills...

Datum ha kvittat sen vi började försöka,bara vi får barn! Glad 
  • nonameleft
    Jag är bara jag skrev 2015-11-06 13:17:23 följande:
    UL är mellan v.16-20 nånstans. Hon hade mage och allt.  Här gör alla UL v.11-13 i vårt landsting, men det är ovanligt. Just därför är RUL mellan v.19-20. 3 dar före julafton ska jag dit-kan bli en superjul eller den värsta hittills...

Datum ha kvittat sen vi började försöka,bara vi får barn! Glad 
    Det måste få bli en superjul för er nu då. Tycker vi bestämmer det {#emotions_dlg.flower}

Tycker vecka 16-20 känns väldigt sent för ett första ultraljud. Jag hade inte klarat av att h
    ålla mig. Alldeles för otålig Glad
  • Jag är bara jag
    nonameleft skrev 2015-11-06 15:51:52 följande:
    Det måste få bli en superjul för er nu då. Tycker vi bestämmer det {#emotions_dlg.flower}

Tycker vecka 16-20 känns väldigt sent för ett första ultraljud. Jag hade inte klarat av att hålla mig. Alldeles för otålig Glad
    Jag hade fått både VUL och UL om jag velat, men vågar ju inte. I näst värsta fall slösar jag några månader till, men vi har ju redan slösat över 9 år så det går leva med.  Det värsta med ett MA till är vilka mediciner jag ska dra till med nästa gång i så fall. Finns inte mycket kvar annat än ökad Prednisolon och det ökade jag redan denna gång.

Men vi hoppas på en superjul!! Drömmer
  • Ananass
    EmPe skrev 2015-11-05 20:54:26 följande:

De på tub är ok. Vi har haft den diskussionen i den fb-grupp där jag är med. En har skrivit till en dietist för gravida och frågat och det står även på kavlis hemsida att de är ok för gravida. Detta är dels pga pastöriseringen men även att det blivit upphettat. Så ät och njut;)

Underbart! :)
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-11-06 07:42:14 följande:
    Ja! åh den är idag ju. vilken tid så jag kan tänka på er då :) Berätta sen hur du upplevde det :p

skoj ja men det är ju det, trivs man på sitt jobb med allt runt omkring så varför byta, visst vissa byter för omväxling skull men kanske inte nu om en ska ha bebis :p jobbar du 100% eller?

vi har planer att komma in runt den 16/11 :) Jättekul att riva.vi har tagit ner allt på väggarna och rivit två småväggar så ett valv försvann o öppnade upp o sen är de en vägg kvar sen..... ikväll är det nubb i taket som ska väck . blä asmånga o sitter hårt!! inte kul.

Ja visst är det men så tungt!!! får ju plugga på kvälar o helger om jag orkar .. nu har jag fokuserat på huset istället :p shyy ;)
    Vi hade första tiden imorse. Det gick bra och jag har fått en mycket bättre känsla för min BM så vi ska behålla henne :) men i övrigt var det ju bara massa prover och småprat :p vi bokade nästa besök som kommer bli den 5 februari :p (v.24).

Jag tänker att jag behöver någonting stabilare jobb än dagstidningsbranschen ;p det finns ingen lyssande framtid där :p men så länge jag känner mig trygg så blir jag kvar. Och ja, jobbar 100% :)

Vad härligt :D vi renoverar massvis i vårat hus med, men har inte blivit tvungen att plocka nubb än så länge ;) men det är ju så skönt att få göra huset till sitt eget :)

Ja, det har du ju rätt i :p jag hade aldrig klarat det så du gör det bra som kämpar med de båda under graviditeten :p!
  • MakeitHappen
    Jag är bara jag skrev 2015-11-06 12:47:59 följande:
    Jag väntar till efter UL-om jag kommer dit. Jag ser också gravid ut och vinterkappan passar nog bara nån vecka till. Funderar t.o.m på mammabyxor,det går liksom inte med ett par... Men det är ju inga bevis. Hade en bekants tjej som gick på RUL och det fanns inte ett spår av nåt där inne!  En dag i taget...

Jag får inte gå över tiden alls så snarare blir det väl april i så fall.
    Min kollega var som din bekanta... gick glad i hågen på RUL vecka 18 (på dotters 2 årdag) och upptäckte att fostret dött i vecka 14... Fy fan säger jag va hemskt!!
    men de fick efter bara ett litet tag efter det en son :)
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-11-06 20:09:40 följande:
    Vi hade första tiden imorse. Det gick bra och jag har fått en mycket bättre känsla för min BM så vi ska behålla henne :) men i övrigt var det ju bara massa prover och småprat :p vi bokade nästa besök som kommer bli den 5 februari :p (v.24).

Jag tänker att jag behöver någonting stabilare jobb än dagstidningsbranschen ;p det finns ingen lyssande framtid där :p men så länge jag känner mig trygg så blir jag kvar. Och ja, jobbar 100% :)

Vad härligt :D vi renoverar massvis i vårat hus med, men har inte blivit tvungen att plocka nubb än så länge ;) men det är ju så skönt att få göra huset till sitt eget :)

Ja, det har du ju rätt i :p jag hade aldrig klarat det så du gör det bra som kämpar med de båda under graviditeten :p!
    men så spännande :) härligt att allt kändes bra med henne... hahah jag sa ju de bara massa prover ;p men fick ni ställt alla frågor ni ville nu då ? :D vecka 24, helt otroligt va de låter bra :D

hehe nej kanske finns bättre yrken då ja men har man ändå fast jobb så är det en trygghet. :)

haha men du. all nubb försvann igår. bror var med oss och hjälpte då gick det undan :D idag ska sambon måla medan jag åker på barnkalas :D Tänker inte berätta för släkten, utan ser de magen o VÅGAR frågar så är de bara kul. :p se hur länge de kan hållas haha..

ja men nu är det lungt. sen byter jag bort jobbet mot bebis istället. säkert 100 gånger värre men ändå :p
    kanske bara jobbar februari ut vem vet.. kollegorna som väntade barn förra året gick 2 månader innan så chefen tror jag får så med. o det hoppas jag :)

• Chreool

Har mätt superbra utan kräkningar. Lite illamående men har oftast gått över bara sådär. Idag kräktes jag för första gången.. I vecka 13 :(

• Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-11-07 07:55:19 följande:
    men så spännande :) härligt att allt kändes bra med henne... hahah jag sa ju de bara massa prover ;p men fick ni ställt alla frågor ni ville nu då ? :D vecka 24, helt otroligt va de låter bra :D

hehe nej kanske finns bättre yrken då ja men har man ändå fast jobb så är det en trygghet. :)

haha men du. all nubb försvann igår. bror var med oss och hjälpte då gick det undan :D idag ska sambon måla medan jag åker på barnkalas :D Tänker inte berätta för släkten, utan ser de magen o VÅGAR frågar så är de bara kul. :p se hur länge de kan hållas haha..

ja men nu är det lungt. sen byter jag bort jobbet mot bebis istället. säkert 100 gånger värre men ändå :p
    kanske bara jobbar februari ut vem vet.. kollegorna som väntade barn förra året gick 2 månader innan så chefen tror jag får så med. o det hoppas jag :)

Jag tror det :) jag frågade lite över de alkoholfria dryckerna som ändå innehåller typ 0.25-0.5% alkohol (upptäckt det på sambons fest) känns som om i alla fall 0.5% är ganska mycket. Men det enda svaret jag fick är att det är ju noll tolerans mot alkohol, så jag vart inte så mycket klokare :p

V.24 känns helt overkligt :p!!! Jag håller mig till att få reda på om det är nått där inne ens till RUL, innan dess är jag en nykterist som är väldigt kräsen med maten, haha!!

Ja precis :) tidningarna kommer ju inte dö i år i alla fall så det är bara att nöta på ;)! Jag tänkte jobba så länge jag bara kan för att spara på föräldradagarna tills ungen är här, så då är det tur att jag inte är förskolelärare :p!!!

Härligt :D det verkar rulla på fort för er, vad härligt!!! Då är det bara att bära lådor sen då :D! Här går det ganska långsamt, men förhoppningsvis har vi en trapp till övervåningen innan nyår ;)
  • Jag är bara jag
    MakeitHappen skrev 2015-11-07 07:50:57 följande:
    Min kollega var som din bekanta... gick glad i hågen på RUL vecka 18 (på dotters 2 årdag) och upptäckte att fostret dött i vecka 14... Fy fan säger jag va hemskt!!
    men de fick efter bara ett litet tag efter det en son :)
    Det är ju min skräck det... Vi har 3 i frysen, men en resa till tar på energin och ekonomin!
Svar på tråden Majbebisar 2016