• Anonym (Humpidump)

Mat (och godis) från 80- och 90-talet

Hejsan hej.

Vad åt ni då?

Frukost eller mellanmål:

Hallonkräm med mjölk

Nyponsoppa med skorpor

Fil och Cornflakes

Pågenlimpa med ost

Då var det inte så mycket sockerdebatt och godispåsarna var mindre och gulligare. Allt var så mysigt förutom rasismen som blev tydligare förstås.

• Svar på tråden Mat (och godis) från 80- och 90-talet
  • Grande Rock

Uppväxten på 80 & 90-talet var fylld av hembakt bröd och husman.
    Uppvuxen på en mindre bondgård och maten var därefter, egenproducerade köttråvaror, ägg, potatis och grönsaker var basen i det mesta.

Eftersom man som lillpajk inte förstod bättre kändes det lyxigt de få gånger det bjöds på butikköpt mat. Så här i efterhand var ju morsans hemkokta sylt bra mycket godare, men det fattade man inte då.

Born to lose, live to win!
  • vampyria2

Åh jag kommer ihåg att vi åt tacos för första gången på 80-talet, tusan vad man tyckte att det var exotiskt

• fluu
    Lillmajsan skrev 2015-09-15 15:01:33 följande:
    ÅÅÅ Hur kunde jag glömma! De salta, näst underst! Gud så goda de va. Jag kan har varit max 7 år
    Åh, de älskade jag. Favoriten var någon röd variant.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Trots att jag inte gillar tuggummi så saknar jag de där lååååånga tuggummina med typ jordgubbssmak. Och de där färgglada(egentligen rätt äckliga) rören med pulver i olika smaker.

• Teddis
    fluu skrev 2015-09-17 15:11:27 följande:

Trots att jag inte gillar tuggummi så saknar jag de där lååååånga tuggummina med typ jordgubbssmak. Och de där färgglada(egentligen rätt äckliga) rören med pulver i olika smaker.

Långa, platta? De finns, inte just jordgubb dock.
  • Teddis
    fluu skrev 2015-09-17 15:11:27 följande:

Varför gillar du inte tuggummi? Ovanlig sak att ogilla
  • fluu
    Teddis skrev 2015-09-17 15:20:54 följande:
    Långa, platta? De finns, inte just jordgubb dock.
    Platta var de inte.... hm... ska försöka googla fram vad de hette...... Får fram något som heter bubbalong som ser väldigt likt ut. Kan inte svära på att det är de jag menar dock eftersom jag bara har vaga minnen av detta.
    Teddis skrev 2015-09-17 15:21:45 följande:
    Varför gillar du inte tuggummi? Ovanlig sak att ogilla smile1.gif
    Jag fattar liksom inte grejen med att bara tugga på och så gillar jag inte hur typ strävt tuggummit känns i munnen efter ett tag.

• Teddis
    fluu skrev 2015-09-17 15:29:32 följande:

Platta var de inte.... hm... ska försöka googla fram vad de hette...... Får fram något som heter bubbalong som ser väldigt likt ut. Kan inte svära på att det är de jag menar dock eftersom jag bara har vaga minnen av detta.Jag fattar liksom inte grejen med att bara tugga på och så gillar jag inte hur typ strävt tuggummit känns i munnen efter ett tag.

Oj, du var kanske en ko i ditt förra liv?
  • fluu
    Teddis skrev 2015-09-17 15:32:16 följande:
    Oj, du var kanske en ko i ditt förra liv?
    Nej, då var jag katt(du skulle se mig när jag blir kliad eller masserad ). Men jag älskar kor och satsar på det i nästa liv
  • Teddis
    fluu skrev 2015-09-17 15:36:46 följande:

Nej, då var jag katt(du skulle se mig när jag blir kliad eller masserad ). Men jag älskar kor och satsar på det i nästa liv

Du kan alltså välja att bli ko?
Svar på tråden Mat (och godis) från 80- och 90-talet