Carabellis kusp skrev 2015-09-13 19:52:56 följande:
Jag tränar styrka med kroppen som motstånd hemma, mest för att jag är lat och snål. Ska nog gå på gym i framtiden.
Jag ältar också misstag, låg ofta vaken om nätterna i början. Har nu förstått att alla behandlare gör behandlingar som inte faller ut som man önskat, men att det gäller att förklara risker och sånt innan och vara öppen med komplikationer som sker, så blir de flesta inte upprörda eller arga.
Utöver patientbehandlingar så skriver jag journal, remisser/remissvar, diskuterar patientfall med kollegor, läser journaler och remissvar inför behandlingar, skriver behandlingsplaner, gör kostnadsförslag, läser i fass, läser vetenskapliga artiklar, ringer patienter, ringer tandtekniker bland annat.
Fina svar du ger!
Hmm. Jag är en med höga betyg, lite mer slarvig än jag tror (OBS: bilderna till tråden ballade ur, inget vanligt förekommande) chefar du mycket över andra? Är det knepigt med kostnadsförslagen? Är det normalt att vara frågvis bland kollegor? Är du avslappnad på jobbet? Hur mycket pratar man eg med patienten? Jag själv har mest hört ca fem meningar från tandläkare och då har jag gått hos tandläkare massvis av ggr.
Hur har det varit när kunder varit missnöjda? Är du nöjd med lönen? Hur var utbildningen? Det mesta är på eng? Är det mest naturare på utbildningen? Är lite mer humanist än natur... Men kan ju ändras under rätt förutsättningar.
Hur mkt stress och hur mycket lugna stunder känner du på en dag? Är det ngn prestigekänsla över jobbet? Ditt värsta och bästa minne?