Frukost: Ryskt te och smörgås (tekaka, hönökaka, APK-limpa är de sorter jag minns), ibland Cornflakes (främst på 90-talet) På helgerna kunde vi få rostat bröd och Oboy.
Mellanmål: Smörgås, varma mackor (när vi köpte vårt första smörgåsjärn typ -93). Jag minns också en supergod yoghurt som hette typ Fiji eller liknande, den åt jag en hel del.
När jag var liten på 80-talet köpte jag alltid en tablettask, en kolarem (sådan där snurrad med en karamell i mitten) och en klubba till lördagsgodis (och en tidning). Tablettasken var nästan alltid Smurf, jag älskade de gula. På 90-talet varierade nog godisinköpen på ett annat sätt, ofta blev det choklad.
Jag minns också halvliters glass i sådana där kartongpaket, vanilj med chokladkross (fast jag åt inte ens ett halvt paket, delade med brorsan), och chokladsås.
Vi hade också en back med dricka i källaren med 33cl glasflaskor. Inga stora PET-flaskor där inte som gick åt på en kväll, utom möjligtvis jul-/påskmust till de helgerna då det gick åt på ett annat sätt.