• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Lutetzia
    Lulak1 skrev 2015-12-07 13:52:56 följande:

När ska ni köpa barnvagnar och säng :) ?

Jag känner ingen direkt stress med vagn och säng, vi tar det längre fram till våren. Vet att det kan vara leveranstid på vagnar så ska inte vänta för länge, men typ början på april kanske? Har spanat in Britax Go och Britax Go Next, men får se vilken det blir. Tänkte provköra lite och så innan man bestämmer sig. 
  • Jasmin Karlsson
    Lutetzia skrev 2015-12-07 22:34:50 följande:
    Idag kom illamåendet tillbaka med full kraft. Jag som varit orolig för att det försvann. Var t o m tvungen att gå hem från jobbet. Man ska akta sig för vad man önskar haha.. 

När började din mage växa? 
    Magen har kommit sakta men säkert. Från v 13-14 tycker jag att den såg ut som en gravidmage, innan dess kunde jag lika gärna vara mätt/svullen. Nu i v 17 står den ut ordentligt men med kläder på så är det inte alltid det syns, om jag har lösa kläder. Är gravid för andra gången och med tvillingar, men tycker inte att magen hittills kommit tidigare, vilket ju brukar vara vanligt då.
  • Gweny

Har ni tänkt något på namn?

Vi har 3 tjejnamn vi gillar, men svårare med killnamn..

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2015-12-08 10:37:35 följande:

Nej, vi har inte pratat om det så mycket. Vill vänta till RUL innan vi börjar klura på det. Vi ska kolla kön :)
  • Frutopia

Vi har en griffeltavla där våra förslag kommer upp, precis som er har vi svårt
    För just killnamn. Vid rul tänkte vi också kika på kön, då kanske man får det lite enklare att minska urvalet iallafall.
  • Hoppsan2016

Jag gjorde NIPT för 2 veckor sen och idag fick vi både bra resultat på den och vet nu även kön på bebisen Solig
  • Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-08 20:20:47 följande:

Jag gjorde NIPT för 2 veckor sen och idag fick vi både bra resultat på den och vet nu även kön på bebisen 

Så skönt det såg bra ut! Du vill inte berätta könet?

Vi ska själva inte kolla upp könet.. Blir en spännande överraskning sen.
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-12-07 18:42:31 följande:

Åh, mysigt! Jag har köpt en body till pappan som visar vart ben och armar ska in med texten du klarar det farsan :) det får bli en julklapp. Sen har jag gått och suktat på så mycket men inte köpt än. För övrigt börjar det synas rejält på mig! Hua hur kommer jag se ut om några månader :)

Haha men gud va kul! Kanske är något att köpa för gubben här hemma, han oroar sig nästan mest för att klä på barnet! Haha, sånna bekymmer!

Det börjar synas på mig med, fick ett grattis i måndags av städerskan på jobbet (trots att jag inte berättat). Plus att ett barn frågade "Har du en bebis i maaaagen?".
  • Junilängtan

Vi tycker det är jättesvårt med både tjej- och killnamn. Har inte ens börjat diskutera det riktigt än :/

Angående barnvagn så bestämde jag mig redan i v. 4, haha. Jag är en såndär som vill ha så lite plast och så mycket ekologiskt som möjligt och har hittat en (1!) ekologisk vagn. Kostar lite extra men det är det värt för mig :)
  • Lulak1

Gweny det var 17 år sen :)
    Vi ska inte kolla heller könet på bebisen innan. 
    Jag har väldigt synligt mage, fast jag är inte mager.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15