• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    Frutopia skrev 2015-12-07 18:42:31 följande:
    Åh, mysigt! Jag har köpt en body till pappan som visar vart ben och armar ska in med texten du klarar det farsan :) det får bli en julklapp. Sen har jag gått och suktat på så mycket men inte köpt än. För övrigt börjar det synas rejält på mig! Hua hur kommer jag se ut om några månader :)
    Nämen fy så hemskt! På allvar? Känns lite som att underkänna faderns hand om barnet på förhand :(
  • Jasmin Karlsson

Gweny: De hade inga inne så jag fick inte ens ut en. Jag har läst att man kan få två vid tvillingar, men har inte ansträngt mig för att få det. Tycker det är tillräckligt med jobb att få tag på en från alla ställen. Fast när jag fick från en blev jag sugen på det, har fått gratiskupong för en body, och då vill jag ju ha två matchande. Hmm, kanske borde fixa det...

• Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-07 19:09:37 följande:

Gweny: De hade inga inne så jag fick inte ens ut en. Jag har läst att man kan få två vid tvillingar, men har inte ansträngt mig för att få det. Tycker det är tillräckligt med jobb att få tag på en från alla ställen. Fast när jag fick från en blev jag sugen på det, har fått gratiskupong för en body, och då vill jag ju ha två matchande. Hmm, kanske borde fixa det...

Tycker jag du ska försöka.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2015-12-07 19:09:18 följande:

Nämen fy så hemskt! På allvar? Känns lite som att underkänna faderns hand om barnet på förhand :(

Men lägg av! Det är ju ett SKÄMT förstår du väl?! Haha
  • Lulak1

Roligt med bebis saker !
    Gweny nice att allt är bra.
    Jag också omföderska men det var länge sen och då räknas jag som först :))).

För oss blir en modndial de lux  från Emmaljunga med andra chasi dock.
    Stokke mini blir sängen.

Har köpt 6 bodys redan och lite andra grejer. Nu väntar jag på Jul rea.

• Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2015-12-07 19:24:55 följande:
    Men lägg av! Det är ju ett SKÄMT förstår du väl?! Haha
    Aha! Puh, blev lite orolig där ;) Jag vet att sådana kläder finns och det känns så hemskt att det finns en marknad för dem. 
  • Frutopia
    Sälma Riit skrev 2015-12-07 20:30:30 följande:
    Aha! Puh, blev lite orolig där ;) Jag vet att sådana kläder finns och det känns så hemskt att det finns en marknad för dem. 
    Det är lite av ett internt skämt mellan oss så jag tyckte det var en rolig julklapp :)
  • Gweny
    Lulak1 skrev 2015-12-07 19:48:13 följande:

Roligt med bebis saker !

Gweny nice att allt är bra.

Jag också omföderska men det var länge sen och då räknas jag som först :))).

För oss blir en modndial de lux  från Emmaljunga med andra chasi dock.

Stokke mini blir sängen.

Har köpt 6 bodys redan och lite andra grejer. Nu väntar jag på Jul rea.

Hur längesen var det för dig? Var flera år sen för mig med nämligen...
  • Lutetzia
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-06 18:12:35 följande:
    Förra graviditeten gick illamåendet nästan helt över vid v 10 och var borta helt efter v 12, denna gång höll det i sig till ca v 13-14, men fick även bakslag i v 16. Nu TROR jag att det är helt över (v 17 nu).
    Jag gjorde ett VUL i v 7 pga blödning och sen i v 9 som koll efter IVF. Har inte RUL förrän i v 20, så jag tycker också att det känns långt emellan! Men magen växer sakta men säkert, jag blöder inget och jag känner mig ofta "svag" så jag känner mig ändå normalt gravid och allt är nog som det ska.
    Idag kom illamåendet tillbaka med full kraft. Jag som varit orolig för att det försvann. Var t o m tvungen att gå hem från jobbet. Man ska akta sig för vad man önskar haha.. 

När började din mage växa? 
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15