• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • CarMa
    Junilängtan skrev 2015-12-09 08:56:05 följande:
    Vi tycker det är jättesvårt med både tjej- och killnamn. Har inte ens börjat diskutera det riktigt än :/

Angående barnvagn så bestämde jag mig redan i v. 4, haha. Jag är en såndär som vill ha så lite plast och så mycket ekologiskt som möjligt och har hittat en (1!) ekologisk vagn. Kostar lite extra men det är det värt för mig :)
    Vad är det för ekologisk barnvagn?
  • Junilängtan
    CarMa skrev 2015-12-09 10:02:25 följande:

Vad är det för ekologisk barnvagn?

Den är från märket Naturkind, finns dessvärre bara att köpa på nätet, så det går ju inte att provköra den innan tråkigt nog :(
  • CarMa
    Junilängtan skrev 2015-12-09 10:25:49 följande:
    Den är från märket Naturkind, finns dessvärre bara att köpa på nätet, så det går ju inte att provköra den innan tråkigt nog :(
    Har du fler tips på sidor med ett mer ekologiskt tänk?
  • Junilängtan
    CarMa skrev 2015-12-09 10:28:47 följande:

Har du fler tips på sidor med ett mer ekologiskt tänk?

Just barnvagnen tänkte jag beställa från petitbarnvagnar. Andra sidor jag tycker om är goodforkids och laplandecostore :)

Vad gäller barnkläder så har ju många av de större klädbutikerna tagit in mer ekologiskt :)
  • frucgsvensson

Jag vågar knappt tänka barnvagn, kläder och annat ännu. Inte förrän rutinultraljudet. Har dessutom INGEN koll alls på barnvagnar. Det enda vi vet är att vi vill kunna använda bilstolen direkt till barnvagnen första tiden. Vad heter en sån? Alltså jag är helt borta då det kommer till sånt här. Vet inte vad någonting heter, haha.

• frucgsvensson

Här är min lilla mage. längtar till man får en riktig kula! Nu är man lite mittemellan lite tjock och lite gravidmage.

• Gweny

Junilängtan>> ja inte lätt med namn!! Kul ni hittat vagn ni vill ha redan.

Lulak>> ah ja var lite mer år då. hur känns det? Väldig sladdis.

Frucg>> ja man är i ett mellanläge med magen nu. Blir kul sem med större, så det ser mer riktigt ut.

• Frutopia

Ni som gått i andra Trimestern eller är däromkring, hur har ni det med symptom. Nästäppa har jag haft sen V6 är i 15+0 imorgon. Det kan jag leva med. Det som har kommit de senaste veckan är att mina armar somnar under natten så jag vaknar av ren smärta när de vaknar till liv. har läst mig till att det kan vara typ karpaltunnelsyndrom men som kommer från armbågen. Oerhört smärtsamt och jobbigt. Får ta upp med bm vid nästa besök

• Jasmin Karlsson

Idag köpte jag första babygrejen, bestickset på lidl, de hade så bra pris, 39 kr. Kommer ju i och för sig dröja 1 o 1/2 år innan man kan använda det, men köpte det ändå! ;)

Frutopia: jag är i v 17. Mina symtom är trötthet (kan komma lite närsom), känsla av svaghet ibland, att jag bara måste sätta mig eller lägga mig ner och vila. Ibland halsbränna på kvällen. Det du har låter obehagligt! Det låter som en bra idé att kolla upp!

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15