• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2016-01-01 09:24:31 följande:

Det bara måste gå bra nu!

Sa till sambon efter tolvslaget: I år ska vi få barn!

Haha det var precis vad vi sa till varandra också! Känns fortfarande overkligt och fantastiskt :D
  • Lutetzia

Jag och min man skålade för det nya året och vår efterlängtade bebis i alkoholfri cider iklädda pyjamasbyxor. Jag har aldrig varit så obrydd om nyår och det var underbart befriande. :)

• Gweny
    Junilängtan skrev 2016-01-01 15:45:01 följande:

Haha det var precis vad vi sa till varandra också! Känns fortfarande overkligt och fantastiskt :D

verkligen!!
  • Gweny
    Lutetzia skrev 2016-01-01 23:08:08 följande:

Jag och min man skålade för det nya året och vår efterlängtade bebis i alkoholfri cider iklädda pyjamasbyxor. Jag har aldrig varit så obrydd om nyår och det var underbart befriande. :)

Också i alkofri cider och pyjamasbyxor! varit sjuk i 1,5 v, så var extra lugnt. Skönt faktiskt.
  • utandig

Idag tickade ett litet hjärta på ultraljudet 6+4 nu längtar vi tills vi passerat risk veckorna och kan slappna av lite :). Kraftig överstimulering har resulterat i att min kropp vart total kass. ont som f*n i magen och ryggen, många besök pga andfåddhet och ultraljud , vätska i äggstockar , bakom,framför livmoder osv. Tar blodförtunnande för att risken är stor för proppar i vårt fall. Man blev glatt överraskad idag och min man satt helt förtrollad och tittade på de lilla hjärtat på skärmen. UNDERBAR känsla, Grattis till alla er andra. BTW mår illa av allt. mariekex verkar göra det lite bättre kan tipsa om. har också hört att salta kex ska va bra. 

• frucgsvensson

Hur ser era magar ut såhär långt? Ni som vill kan väl lägga upp bild? :) skriv vecka också.

Här är min i slutet på vecka 18 med kläder. (Är mullig sedan innan också så jag tycker mest min mage ser tjock ut).

• Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-01-04 12:56:16 följande:

Hur ser era magar ut såhär långt? Ni som vill kan väl lägga upp bild? :) skriv vecka också.

Här är min i slutet på vecka 18 med kläder. (Är mullig sedan innan också så jag tycker mest min mage ser tjock ut).

Jag har också några kilon extra, men skillnaden nu i 18+4 än förra veckan är stor. Även fast jag tycker att jag mest är tjock :) rul på torsdag och jag har alla möjlig mardrömmar och dåliga tankar.. Usch måste tänka positivt.. Kram till er alla gravida mamas :)
  • Frutopia
    utandig skrev 2016-01-04 12:39:31 följande:

Idag tickade ett litet hjärta på ultraljudet 6+4 nu längtar vi tills vi passerat risk veckorna och kan slappna av lite :). Kraftig överstimulering har resulterat i att min kropp vart total kass. ont som f*n i magen och ryggen, många besök pga andfåddhet och ultraljud , vätska i äggstockar , bakom,framför livmoder osv. Tar blodförtunnande för att risken är stor för proppar i vårt fall. Man blev glatt överraskad idag och min man satt helt förtrollad och tittade på de lilla hjärtat på skärmen. UNDERBAR känsla, Grattis till alla er andra. BTW mår illa av allt. mariekex verkar göra det lite bättre kan tipsa om. har också hört att salta kex ska va bra. 

Härligt!! Jag har tyvärr inga förslag på lindring
  • Sälma Riit

Underbart! Men usch för att må illa. Du ska dock inte prata med mig. Jag är i v 20 och spyr fortfarande :(
  • Lutetzia

Grattis! Vad roligt att allting ser bra ut. Jag tycker att mitt illamående blev bättre av att äta lite och ofta. Man får försöka hitta det som fungerar för en själv. Själv kunde jag äta det mesta men mådde som sämst efter fet mat. 
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15