• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2016-01-04 14:25:00 följande:

Jag har också några kilon extra, men skillnaden nu i 18+4 än förra veckan är stor. Även fast jag tycker att jag mest är tjock :) rul på torsdag och jag har alla möjlig mardrömmar och dåliga tankar.. Usch måste tänka positivt.. Kram till er alla gravida mamas :)

Tjusigt! :) jag knäpper inte varenda vecka, men mannen ville att vi skulle börja göra det snart. Går in i vecka 19 imorgon så kanske man ska börja imorgon eller vecka 20. Jag tycker mig inte se någon skillnad heller. Är knappt hård eller nått heller, känns inte som att det ör något därinne! Blir nog mer realistiskt då man varit på RUL.
  • utandig
    Lutetzia skrev 2016-01-04 17:24:55 följande:
    Grattis! Vad roligt att allting ser bra ut. Jag tycker att mitt illamående blev bättre av att äta lite och ofta. Man får försöka hitta det som fungerar för en själv. Själv kunde jag äta det mesta men mådde som sämst efter fet mat. 
    tusen tack, detta ska jag testa. Nästan allt får mig att må illa, även vattenObestämd.på kvällen när jag ska sova e de katastrof och kan vakna tidigt och må så fruktansvärt illa. konstiga är att jag inte spytt än pga de men läkaren sa att man har olika hög tröskel tills man spyr. typ kvälj reflexen eller va hon babbla om. 
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-04 12:56:16 följande:

Hur ser era magar ut såhär långt? Ni som vill kan väl lägga upp bild? :) skriv vecka också.

Här är min i slutet på vecka 18 med kläder. (Är mullig sedan innan också så jag tycker mest min mage ser tjock ut).

Härlig mage! Jag är också mullig så är mer att den börjat bli mer spänd.

Är i v.18 nu
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-04 18:39:45 följande:

Härlig mage! Jag är också mullig så är mer att den börjat bli mer spänd.

Är i v.18 nu

:) jag längtar till den blir mer putig och till jag börjar känna något därinne. Jag är osäker på om jag känt något fladder, kan inte urskilja om det är bebisen eller om det är bubbel i tarmarna. Men de riktiga sparkarna längtar jag efter! :)
  • Junilängtan

Ååh kul med magbilder! :) Lägger också upp två.

Börjar synas på mig med, mer på eftermiddag/kväll.

Själv ser jag mest när jag ligger ner, blir en liten hård kula som inte går att "suga in" :D

• Junilängtan
    utandig skrev 2016-01-04 12:39:31 följande:

Idag tickade ett litet hjärta på ultraljudet 6+4 nu längtar vi tills vi passerat risk veckorna och kan slappna av lite :). Kraftig överstimulering har resulterat i att min kropp vart total kass. ont som f*n i magen och ryggen, många besök pga andfåddhet och ultraljud , vätska i äggstockar , bakom,framför livmoder osv. Tar blodförtunnande för att risken är stor för proppar i vårt fall. Man blev glatt överraskad idag och min man satt helt förtrollad och tittade på de lilla hjärtat på skärmen. UNDERBAR känsla, Grattis till alla er andra. BTW mår illa av allt. mariekex verkar göra det lite bättre kan tipsa om. har också hört att salta kex ska va bra. 

Stort grattis till er! :D jobbigt däremot med överstimuleringen och allt vad det innebär och illamående på det! Hoppas det vill ge med sig snabbt. Har dessvärre inga tips, förutom ingefära och regelbundna måltider, jag har ju däremot inte haft större besvär med illamående.
  • utandig

Har testat dricka koffeinfritt te som innehåller ingefära. hjälper lite faktiskt :)

• frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-01-05 10:17:31 följande:

Ååh kul med magbilder! :) Lägger också upp två.

Börjar synas på mig med, mer på eftermiddag/kväll.

Själv ser jag mest när jag ligger ner, blir en liten hård kula som inte går att "suga in" :D

Fin liten mage! :) vilken vecka är du i?

På mig syns det inte jättemycket då jag ligger, men jag känner en knöl där. Är ju lite mullig så det försvinner lite bland de extra hullet jag har ;)
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-01-05 14:32:17 följande:

Fin liten mage! :) vilken vecka är du i?

På mig syns det inte jättemycket då jag ligger, men jag känner en knöl där. Är ju lite mullig så det försvinner lite bland de extra hullet jag har ;)

Är i v. 18+4 :) Hade också en del hull sen innan, men det verkar mer ha flyttat sig till sidan på mig eller hur man ska säga. Kommer enligt en kollega bli mer bred än att få en kula :') vet inte om jag ska skratta eller gråta för den kommentaren, haha
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-01-05 16:44:33 följande:

Är i v. 18+4 :) Hade också en del hull sen innan, men det verkar mer ha flyttat sig till sidan på mig eller hur man ska säga. Kommer enligt en kollega bli mer bred än att få en kula :') vet inte om jag ska skratta eller gråta för den kommentaren, haha

Haha okej, hur kan din kollega veta det såhär tidigt? :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15