• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-01-05 17:21:10 följande:

Haha okej, hur kan din kollega veta det såhär tidigt? :)

Haha jadu, bör hon ju egentligen inte kunna göra :P Kanske var ett finare sätt att säga "du har blivit tjockare" ;)
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-04 18:44:57 följande:

:) jag längtar till den blir mer putig och till jag börjar känna något därinne. Jag är osäker på om jag känt något fladder, kan inte urskilja om det är bebisen eller om det är bubbel i tarmarna. Men de riktiga sparkarna längtar jag efter! :)

Ja jag går och väntar på att få känna rejäla rörelser och så sambon får känna.
  • Jasmin Karlsson

2:a besöket hos BM idag (v21). Blodtrycket var bra, blodprovsresultat från förra gången var bra, hon lyssnade på hjärtljuden med doppler. Fick info om vad som skiljer vid tvillinggraviditet, blir tätare besök och flera tillväxtultraljud.
    Har jobbat nu drygt en vecka och det går väldigt bra. Det enda är att magen är lite i vägen ibland, kan inte böja mig smidigt eller sitta på huk smidigt osv.
    Känner sparkar varje dag ofta, så mysigt att hela tiden få hälsningar från bebisarna!

• hatten

Haha, jag blir antagligen också mera bred än får kula :D Det extra jag hade från tidigare har för mig också glyttat sig mera åt sidorna, haha! Skön kommentar av din kollega!

Junilängtan skrev 2016-01-05 16:44:33 följande:

Är i v. 18+4 :) Hade också en del hull sen innan, men det verkar mer ha flyttat sig till sidan på mig eller hur man ska säga. Kommer enligt en kollega bli mer bred än att få en kula :') vet inte om jag ska skratta eller gråta för den kommentaren, haha

• Sälma Riit
    hatten skrev 2016-01-06 15:21:34 följande:

Haha, jag blir antagligen också mera bred än får kula :D Det extra jag hade från tidigare har för mig också glyttat sig mera åt sidorna, haha! Skön kommentar av din kollega!

Ni menar tjejmage ;) OBS! Jag tror inte själv på tjej- och killmage. Hade tjejmage med sonen och får nog också det den här gången.
  • hatten
    Sälma Riit skrev 2016-01-06 15:41:12 följande:

Ni menar tjejmage ;) OBS! Jag tror inte själv på tjej- och killmage. Hade tjejmage med sonen och får nog också det den här gången.

Intressant! ;) Återstår att se..
  • Junilängtan

Haha spännande, får se om det stämmer in på mig då. Får förhoppningsvis veta på fredag ;)

Meeen lite ledsen skulle jag nog bli om jag inte får den där fina gravidmagen man ser så många strutta runt med. Inte för att det i sig är viktigt egentligen, men aah, ni fattar nog viljan att stoltsera med magen ;)

• frucgsvensson

Jag läser och skriver ibland i en annan tråd som heter "junibebisar 2016" och där skrevs det nyligen om gravidförsäkring. Jag blev lite orolig nu då jag inte tecknat någon ännu. (står att trygg hansas ändå inte börjar gälla förrän i vecka 22). De var någon som skrev att man måste ha någon viss försäkring innan RUL ifall de hittar något som är fel på bebisen. Det skrevs även att det fanns en gravidvariant av försäkring, men att den inte täcker om det visar sig vara något fel på RUL. Hur har ni som haft RUL gjort? Vi har ju RUL till veckan på torsdag, så det bör fixas innan om det nu är så..

• Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-01-07 10:28:11 följande:

Jag läser och skriver ibland i en annan tråd som heter "junibebisar 2016" och där skrevs det nyligen om gravidförsäkring. Jag blev lite orolig nu då jag inte tecknat någon ännu. (står att trygg hansas ändå inte börjar gälla förrän i vecka 22). De var någon som skrev att man måste ha någon viss försäkring innan RUL ifall de hittar något som är fel på bebisen. Det skrevs även att det fanns en gravidvariant av försäkring, men att den inte täcker om det visar sig vara något fel på RUL. Hur har ni som haft RUL gjort? Vi har ju RUL till veckan på torsdag, så det bör fixas innan om det nu är så..

Jag hade ingen förra gången och ingen nu heller. Vad är det som skulle kosta pengar vid fel på rul? Psykolog? Eller menar du att barnet skulle vara oförsäkrat vid exempelvis upptäckt hjärtfel?
  • Gweny

Vi ska inte ta reda på könet, men kul att göra tester.

En spådam trodde tjej.

Ringtest pojke

Birkabonattest pojke.

Svärmor trodde kille, hon har tydligen haft rätt ofta.

Men vi får se om 5 mån.

Angående försäkring så har jag haft trygghansa innan.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15