• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-01-07 11:43:35 följande:

Jag hade ingen förra gången och ingen nu heller. Vad är det som skulle kosta pengar vid fel på rul? Psykolog? Eller menar du att barnet skulle vara oförsäkrat vid exempelvis upptäckt hjärtfel?

Nej, jag vet inte alls. Det diskuteras i den andra tråden och jag har inte varit gravid förut, och har alltså inte tecknat någon försäkring ännu. Så, det räcker med den som börjar gälla fr.om vecka 22 tycker ni?
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-01-07 14:08:48 följande:
    Nej, jag vet inte alls. Det diskuteras i den andra tråden och jag har inte varit gravid förut, och har alltså inte tecknat någon försäkring ännu. Så, det räcker med den som börjar gälla fr.om vecka 22 tycker ni?
    Försäkringar ska ju täcka kostnader och jag kan inte se att det skulle finnas kostnader före v 22 som man skulle behöva ta. Så mitt råd är ja, det räcker med den försäkringen.
  • Frutopia

Åh vad skönt att Rul gick bra, vi ska få en liten frisk flicka som var lika otålig som sina föräldrar <3

• Gweny
    Frutopia skrev 2016-01-07 16:08:32 följande:

Åh vad skönt att Rul gick bra, vi ska få en liten frisk flicka som var lika otålig som sina föräldrar <3

Åh kul att se! Härligt med en liten tjej.
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-01-07 10:28:11 följande:

Jag läser och skriver ibland i en annan tråd som heter "junibebisar 2016" och där skrevs det nyligen om gravidförsäkring. Jag blev lite orolig nu då jag inte tecknat någon ännu. (står att trygg hansas ändå inte börjar gälla förrän i vecka 22). De var någon som skrev att man måste ha någon viss försäkring innan RUL ifall de hittar något som är fel på bebisen. Det skrevs även att det fanns en gravidvariant av försäkring, men att den inte täcker om det visar sig vara något fel på RUL. Hur har ni som haft RUL gjort? Vi har ju RUL till veckan på torsdag, så det bör fixas innan om det nu är så..

Jag har tecknat gratisvarianten hos mitt försäkringsbolag, det var bara att logga in på mina sidor och lägga till. Vet inte om det stog någonting vad som gäller om något upptäcks på rul.

Hoppas rul gick bra! :)
  • Junilängtan

Åh grattis, vad underbart! :D

Det känns som att det är väldigt många som gjort ivf som får en liten flicka, både i den här tråden och i andra trådae om ivf. Undrar om det på något sätt är vanligare vid ivf? :)

Ska bli fruktansvärt spännande att se om min tes blir någorlunda bekräftad imorgon. Skulle kännas lättare vad gäller namn iaf ;) Vi har kommit på tre olika namn om det blir en tjej, och ett halvokej namn för om det blir en kille.
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-01-07 17:37:27 följande:

Det känns som att det är väldigt många som gjort ivf som får en liten flicka, både i den här tråden och i andra trådae om ivf. Undrar om det på något sätt är vanligare vid ivf? :)

Ska bli fruktansvärt spännande att se om min tes blir någorlunda bekräftad imorgon. Skulle kännas lättare vad gäller namn iaf ;) Vi har kommit på tre olika namn om det blir en tjej, och ett halvokej namn för om det blir en kille.
    Vi och alla i omgivningen hade gissat på pojke, så jag blev riktigt paff haha. Men nu slipper vi måla om barnrummet det första vi gör :) vi har haft några namn på lut men det blir nog ett av dem, om hon skulle passa i det såklart. Lycka till imorgon på ditt rul :)
  • frucgsvensson

Åhhhh! GRATTIS! Många flickor nu i den här tråden. Är det ens någon pojke ännu? :) jag och min man har pojke i magkänslan! :)
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-01-07 15:48:49 följande:

Försäkringar ska ju täcka kostnader och jag kan inte se att det skulle finnas kostnader före v 22 som man skulle behöva ta. Så mitt råd är ja, det räcker med den försäkringen.

Ja, jag tänkte så jag med. Vi kör Länsförsäkringar till huse och bilar så nu bestämde vi oss för den. Ringde dit och de sa att den börjar gälla vecka 22 :)
  • Jasmin Karlsson
    Junilängtan skrev 2016-01-07 17:37:27 följande:

Jag har läst att det är vanligare med pojkar vid IVF, för att pojkembryon utveckas ofta snabbare än flickembryon och de som väljer ut vilket embryo som ska sättas in väljer det som kommit längst i utvecklingen.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15