• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny

Jag har läst att vid IVF är chansen större för pojke och vid ICSI mer vanligt med tjej.

• Junilängtan

Nu är vi hemma efter rul, allt såg bra ut :) Det blir den första pojken i tråden än så länge då, så min tes bekräftades inte alls ;)

Fick dessutom frågan om vi ville komma på UL en gång till nästa vecka, i studiesyfte. Så vi får se vårt lilla hjärta ytterligare en gång <3

Gweny - haha då fick vi gå emot lite till då, vi gjorde icsi :)

• frucgsvensson

[quote=76204334][quote-nick]Junilängtan skrev 2016-01-08 12:23:40 följande:[/quote-nick]Nu är vi hemma efter rul, allt såg bra ut :) Det blir den första pojken i tråden än så länge då, så min tes bekräftades inte alls ;)

Fick dessutom frågan om vi ville komma på UL en gång till nästa vecka, i studiesyfte. Så vi får se vårt lilla hjärta ytterligare en gång <3

Gweny - haha då fick vi gå emot lite till då, vi gjorde icsi :)[/qoute]

NÄMEN! Första pojken :) grattis! På torsdag nästa vecka får vi se!' :) så spännande.

• Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-01-08 13:02:28 följande:

[quote=76204334][quote-nick]Junilängtan skrev 2016-01-08 12:23:40 följande:[/quote-nick]Nu är vi hemma efter rul, allt såg bra ut :) Det blir den första pojken i tråden än så länge då, så min tes bekräftades inte alls ;)

Gweny - haha då fick vi gå emot lite till då, vi gjorde icsi :)[/qoute]

NÄMEN! Första pojken :) grattis! På torsdag nästa vecka får vi se!' :) så spännande.

Tack, känns helt fantastiskt! :D Åh så spännande, ska ni ta reda på kön? :)
  • Gweny
    Junilängtan skrev 2016-01-08 12:23:40 följande:

Nu är vi hemma efter rul, allt såg bra ut :) Det blir den första pojken i tråden än så länge då, så min tes bekräftades inte alls ;)

Gweny - haha då fick vi gå emot lite till då, vi gjorde icsi :)

Gjorde ni då! kul med kille.

Nästa måndag är vårt RUL.
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-01-08 15:49:34 följande:
    Tack, känns helt fantastiskt! :D Åh så spännande, ska ni ta reda på kön? :)
    Åh vad skönt att det gick bra :) visst känns det mer verkligt nu? Tesen stämde då för vår del, en flicka med icis :) nu är jag på väg hem från ett dagsmöte i Oslo, kände för första gången lite ängslig så jag gick med en skyddande hand på magen genom hela resan: taxiresan till flygplats, röntgen, flygresorna tor och hemska taxiresan hem (halt och dåliga däck)

Vill helst vara hemma tills hon kommer..
  • ettplusettlikamednoll
    Gweny skrev 2016-01-08 09:01:42 följande:

Jag har läst att vid IVF är chansen större för pojke och vid ICSI mer vanligt med tjej.

Det har jag aldrig hört innan :) Men delar med mig för statistikens skull att vi gjorde ICSI och ultraljudet visade tjej :)
  • Hoppsan2016
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-01-08 21:14:42 följande:
    Det har jag aldrig hört innan :) Men delar med mig för statistikens skull att vi gjorde ICSI och ultraljudet visade tjej :)
    Stämde inte på oss. Vi väntar en tjej och gjorde "vanlig" IVF =)
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2016-01-08 20:56:36 följande:

Åh vad skönt att det gick bra :) visst känns det mer verkligt nu? Tesen stämde då för vår del, en flicka med icis :) nu är jag på väg hem från ett dagsmöte i Oslo, kände för första gången lite ängslig så jag gick med en skyddande hand på magen genom hela resan: taxiresan till flygplats, röntgen, flygresorna tor och hemska taxiresan hem (halt och dåliga däck)

Vill helst vara hemma tills hon kommer..

Ja, verkligen! Både jag och sambon tittade nästan chockat på magen när jag låg där på britsen nu såg man verkligen hur den växt. Den stog verkligen upp som en kula, såg knappt mina fötter, haha :D

Känner verkligen igen det där med att lägga en skyddande hand på magen! Jisses vad försiktig jag blivit nu, till skillnad mot förut då jag kanske klassades mer som dumdristig och oförsiktig.
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-08 21:39:18 följande:
    Stämde inte på oss. Vi väntar en tjej och gjorde "vanlig" IVF =)
    Nu var ju kanske inte övervikten för pojkar enorm heller ;)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15