• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • frestelsen
    Moneal skrev 2015-10-25 21:16:55 följande:

Ja befruktningen är äl, så äl 21:a och så kan ägget leva 24 timmar ca innan det vandrar vidare och vandringen kan ta upp till 10 dagar har jag för mig, i så fall stämmer det ju med ditt digitala :)

Jag brukar ha en cykel på ca 33 dagar denna gången hade jag helt plötsligt en på 43.dagar så min sista mens stämmer inte alls.

Hopas det är så för oss båda att cykeln bara är lite oregelbunden :)

Jag hoppet finns föe jag har ju ingen blödning iaf. Bad maken köpa ett digitalt o se om det står 3+ idag. Men de spelar väl ingen roll kanske. Hormonet är väl rätt högt även om lillen inte klara sig:(
  • ntmas
    SSK13 skrev 2015-10-25 22:13:36 följande:

Jag tänkte ringa i vecka 7. Är i vecka 5 nu. Med min dotter ringde jag samma dag som jag plussade, vet inte varför men jag känner mig inte så stressad att boka tid ännu :)

Tänkte passa på att boka in VUL då också :)

Okej! Ska ringa nu på morgonen, vill också boka in VUL :)
  • ntmas
    primavolta skrev 2015-10-25 22:17:25 följande:
    Wow, det är verkligen mäktigt det där lilla plusset :)

Jag mår helt ok. Sjukt trött, illamående om jag inte äter regelbundet, sjuukt svullen mage, frusen, ilande bröstvårtor. Du?

Är i vecka 5+3 enl appen. Min app heter "gravid & baby" har du nån annan? Ska försöka komma ihåg bilden när jag kommer hem!
    Har likadana symtom som dig. Och så är jag otroligt känslig för allt, gråter för allt!

Den appen har jag också, super bra! :)
  • ntmas
    primavolta skrev 2015-10-25 22:50:15 följande:
    här kommer bilderna, som sagt suuupersvagt plus på vanliga cb..kanske svårt att se på bilden :)

Åh!! Men jag ser plusset ändå! :)
  • Lunda

Någon mer av er som har barn innan som känner större oro i denna graviditeten?

Jag trodde man skulle känna sig lugnare när man reder gjort det en gång förut men istället är jag jätte orolig.

Försöker minnas vad jag hade för symtom med dottern och jämför. Men grejen är att jag har inga symtom alls mer än ömma bröst. Hade massa symtom med dottern.

Är så nojjig och blir samtidigt så trött på mig själv. Jag vill bara kunna njuta. Men det kommer väl :)

• Moneal
    En del av oss skrev 2015-10-25 23:16:01 följande:

Jag hade senaste mens 29 sep och äl dag 11 den 9 okt och det är bekräftat både med vul, tester och temp. Plussade 11 dagar efter ÄL och då hade jag tagit dagliga graviditetstester sen 7 dagar efter äl men bara fått negativa tester. Tar det alltid 10 dagar för ägget att fästa?

Nä tror det är ca 5-10 dagar det kan vara lite olika om jag inte minns fel :)
  • Moneal
    frestelsen skrev 2015-10-26 05:19:43 följande:

Jag hoppet finns föe jag har ju ingen blödning iaf. Bad maken köpa ett digitalt o se om det står 3+ idag. Men de spelar väl ingen roll kanske. Hormonet är väl rätt högt även om lillen inte klara sig:(

jag gjorde så just för att försäkra mig om att i ala fall hcg ökar men är det ett ma så gör det ju de i alla fall. <3
  • Ankissen
    frestelsen skrev 2015-10-26 05:19:43 följande:
    Tänk på att testa på morgonurin i så fall, om du kör ett cb digital. Jag fick 2-3 på eftermiddagsurin och deppade ihop. Morgonen efter fick jag 3+ på morgonurinen. 

Håller tummarna!
  • Ankissen

Jag är på jobbet idag. Eleverna har höstlov och jag ska sitta och skriva omdöme. Det kommer bli jättelätt, jag håller på att somna redan efter en halvtimme på jobbet. Dessutom börjar jag få en kula på magen som är svår att dölja. Det kan ju orimligen vara bebisen eftersom jag bara är i vecka sju, men lite dilemma är det att klä på sig på morgonen. Antar att mina +2kg har satt sig på magen och brösten... ;) Idag har jag på mig ett stickat tält men tycker ändå att kulan står ut...

• Sara222
    SSK13 skrev 2015-10-25 22:52:54 följande:
    Jag har också slutat med mina antidepressiva som jag haft i åtta år. Kände av väldigt mycket utsättningssymtom ibörjan men de har kagt sig nu som tur är. Är väldigt gråtmild dock. Svårt att veta vad som är vad nu som gravid!
    Varför har ni slutat? Jag åt sertrallin hela min förra graviditet och både BM och läkare sa att jag absolut skulle fortsätta. Det viktigaste är att mamman mår bra. Det enda var att jag fick ligga kvar ett extra dygn på BB för att de skulle kolla att min son inte fick några utsättningssymtom, vilket inte hände.

Jag väntar mitt tredje barn nu och jag tänker fortsätta med min medicinering.
Svar på tråden Junibebisar 2016