• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Äppeljuicen
    En del av oss skrev 2015-11-06 11:31:33 följande:

[quote=75967403][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-06 11:17:49 följande:[/quote-nick]

Jag antar att det bl a var när du sa att det var ansvarslöst att inte göra tester även om man inte var i riskgruppen. :)

[/

Du antar men vet inte? Det är min åsikt så jag ska hålla tyst med mina åsikter medan andra får framföra sina? Låter väldigt rättvisst!

Jag vet att jag reagerade på det uttalandet men jag lät det vara då jag inte såg någon anledning att ta åt mig. Jag själv skulle inte uttrycka mig så i en tråd där, vad jag antar, mer än hälften inte kommer göra tester då de inte är i riskzonen (och där vi dessutom är fullproppade av hormoner). Sen om man har råkat trampa någon på tårna är det bättre att be om ursäkt istället för att gå i försvarsställning gång på gång och det betyder inte att man måste ändra åsikt och hålla med om vad alla andra tycker.
  • UK Jennie
    En del av oss skrev 2015-11-05 18:00:20 följande:

[quote=75964456][quote-nick]Akire-84 skrev 2015-11-05 17:43:25 följande:[/quote-nick]

Jag tycker att du är väldigt otrevlig många gånger här, det förstör tråden!

[/

Var har jag varit otrevlig? Har jag inte rätt att framföra min åsikt utan att framstå som otrevlig många gånger? Vill gärna veta vilka gånger jag varit otrevlig för det har verkligen inte varit min mening. 

Eftersom du garna vill veta nar du varit otrevlig sa kan jag hjalpa dig

I mitt fall kande jag mig valdigt attackerad nar jag la ut sanningsenlig information for att hjalpa alla i djungeln av vad man bor och inte bor ata som gravid. Forst mottes jag av kommentarer som antydde att mitt rad var felaktigt, sedan fick jag kanna att jag var dryg och forsokte verka som nagon slags expert. Det hade varit battre att bara saga 'ok, vad bra, da vet jag! Tack for informationen!' typ.

I andra fall tror jag att folk ogillat personliga pahopp och domande kommentarer. I en annan trad, som jag laser ibland, anklagade du en tjej for att inte kunna stava till endokrinolog nar hon forkortade det med 'end' - trots att du sjalv forkortar gynekolog till 'gyn'. Tres bizarre. 

Jag gillar oliktank och debatter, men inte pa en sadan niva.
  • majpan
    Wielkip skrev 2015-11-06 10:42:08 följande:

Har du barn sen innan, och erfarenhet av personer med Downs? Min sambo och jag jobbar med sjuka barn och vi båda vet hur otroligt krävande det är. Vi känner inte att det är rättvist mot våra två befintliga att medvetet ta oss an ett riktigt sjukt barn, med allt vad det innebär. Att döma någon pga sånna val är inte schysst tycker jag, vissa kanske känner att det inte skulle påverka deras vardag nämnvärt med ett barn med ex ds, men vi som jobbar NÄRA barn med samma åkomma (och många andra) känner att vi inte hade klarat det, och som sagt främst hade det inte varit rättvist mot våra andra barn son fortfarande är väldigt små och inte hade förstått varför de helt plötsligt får så mycket mindre uppmärksamhet och tid utav oss.

Ja jag har två barn sen tidigare. Har erfarenhet från många olika handikapp och sjukdomar då jag jobbat som PA i många år. Samma gäller för min sambo.
  • En del av oss

UK Jenny detta är påhopp om något så nu ber jag dig att lägg ner!

Jag har ingen aning vad du har för tankar hur jag ska besvara ditt inlägg. Om man inte tål svar så kanske ett forum är fel plats att vara på. Varför ska jag anpassa mig och tassa på tå för alla, det är för fasen ett forum vi är på och man debatterar och sedan dra upp andra trådar här är otroligt långsökt men du hade väl inte så mycket annan negativ kritik på mig så du fick gräva riktigt djupt ner i hjärnbarken där du minns ett jädra repeat från en annan medlem om TSH och eftersom det var sådan repeat gång på gång trots långa utläggningar till samma person som ändå inte togs in så blev jag himlans provicerad för allvarligt var det nog ta mig tusan det hon var ute för inget gick in och hon verkade även besitta väldigt lite kunskap plockat från div trådar som inte är sanningseliga ich då flika in ordet end fick det att låta ännu mer icke trovärdigt. Gyn är ju mer vanligt förkortning liksom BM, BIM, ÄL...ska jag fortsätta? Men iaf långsökt och omoget att dra in det som diskuteras i andra trådar men du hade väl behov av det. I vilket fall är detta ett påhopp så jag väljer att inte ignorera dig så kanjag hoppas du gör detsamma eftersom du tydligen alltid bemöter mig med en bitch attityd jag starkt ogillar.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

Sedan vore det trevligt att få svar från den person frågan är ställd än av alla andra för ni kan omöjligt ha hennes svar.

• UK Jennie
    En del av oss skrev 2015-11-06 13:14:21 följande:

UK Jenny detta är påhopp om något så nu ber jag dig att lägg ner!

Jag har ingen aning vad du har för tankar hur jag ska besvara ditt inlägg. Om man inte tål svar så kanske ett forum är fel plats att vara på. Varför ska jag anpassa mig och tassa på tå för alla, det är för fasen ett forum vi är på och man debatterar och sedan dra upp andra trådar här är otroligt långsökt men du hade väl inte så mycket annan negativ kritik på mig så du fick gräva riktigt djupt ner i hjärnbarken där du minns ett jädra repeat från en annan medlem om TSH och eftersom det var sådan repeat gång på gång trots långa utläggningar till samma person som ändå inte togs in så blev jag himlans provicerad för allvarligt var det nog ta mig tusan det hon var ute för inget gick in och hon verkade även besitta väldigt lite kunskap plockat från div trådar som inte är sanningseliga ich då flika in ordet end fick det att låta ännu mer icke trovärdigt. Gyn är ju mer vanligt förkortning liksom BM, BIM, ÄL...ska jag fortsätta? Men iaf långsökt och omoget att dra in det som diskuteras i andra trådar men du hade väl behov av det. I vilket fall är detta ett påhopp så jag väljer att inte ignorera dig så kanjag hoppas du gör detsamma eftersom du tydligen alltid bemöter mig med en bitch attityd jag starkt ogillar.

Men du bad ju om att fa veta nar du uppfattats som otrevlig?? Jag sa hur jag kant, och gav ett exempel pa hur du hoppat pa en annan tjej. There you go - man far det man ber om!
  • En del av oss

[quote=75967591][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-06 12:02:19 följande:[/quote-nick]

Jag vet att jag reagerade på det uttalandet men jag lät det vara då jag inte såg någon anledning att ta åt mig. Jag själv skulle inte uttrycka mig så i en tråd där, vad jag antar, mer än hälften inte kommer göra tester då de inte är i riskzonen (och där vi dessutom är fullproppade av hormoner). Sen om man har råkat trampa någon på tårna är det bättre att be om ursäkt istället för att gå i försvarsställning gång på gång och det betyder inte att man måste ändra åsikt och hålla med om vad alla andra tycker.

[/

Vad ska jag be om ursäkt för? Vända kappan efter vinden? Jag står för det jag sagt. Är jag gravid oavsett ålder så skulle jag göra fosterdiagnostik än att gå runt helt oviss i 9 månader-9.5 månad och inte veta om mitt barn är sjuk. Fasen vilken chock det är ju tillräckligt omtumlande att få barn som det är.

• UK Jennie
    En del av oss skrev 2015-11-06 13:17:02 följande:

Sedan vore det trevligt att få svar från den person frågan är ställd än av alla andra för ni kan omöjligt ha hennes svar.

Sorry - eftersom du lagt ut fragan pa ett forum sa trodde jag den var oppen for alla. Du vet att man kan skicka privata meddelanden till personer om man bara vill ha deras svar va? Ga in pa det lilla kuvertet overst pa sidan. 
  • En del av oss

Fast det är klart kvittar svaret ett föräldrapar så kanske fosterdiagnostik kan väljas bort, men i mitt fall bla som skulle välja ett avbrytande om det skulle visa på en grav avvikelse/dödlig/allvarlig skada missbildning eller Sowns syndrom så är det ju något annat.

• En del av oss

Uk jenny frågan var inte ens ställd till dig och gllde väl trots allt denna tråd. Långsökt och dra in en annan tråd . Ge dig, du vet själv att det är fel.

Svar på tråden Junibebisar 2016