Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Forsyne vet inte hur man fixar det utan att quate försvinner, det är min platta helt enkelt.
Ugh. Idag mår jag så illa. Hela veckan har jag känt mig bra och undrat om illamåendet börjat försvinna, och så idag är det tillbaka igen. Är det för att det är helg och man är sämre på att följa matrutiner? Och vi är bjudna på middag hos svärmor. Jag vill bara ligga i soffan.
Apropå att berätta för folk. Vi är i en lite annorlunda situation. Eftersom jag har opererats ett par gånger, och vi har gjort ivf, så vet i princip alla på jobbet om det. Folk började fråga typ veckan efter vi satte tillbaka embryot. Det är inte optimalt, men svårt att hålla hemligt på en arbetsplats där skvaller sprids snabbt.
Igår tyckte jag det var dags att fixa större jobbarbyxor. Jag har inte kunnat knäppa mina på flera veckor. Jag gick in på lagret och sa att jag behövde nya byxor, och hon visade mig omedelbart mammabyxorna. Vi har inte berättat för henne, och hon har inte sagt något till oss, men hon visste tydligen. Ingen aning vem som berättat. Det är så det funkar på vårt jobb.
Vissa personer (till exempel personalchefen) är så glada för vår skull att man nästan blir orolig för att behöva berätta för dem om något skulle gå fel.
[quote=75971339][quote-nick]Zofster skrev 2015-11-07 11:52:03 följande:[/quote-nick]
Wow! Vilken diskussion. Till En del av oss, jag förstår viljan att kontrollera, speciellt något så pass stort som en graviditet. Men mitt tips är att försöka redan nu att släppa iaf lite på kontrollen. Slappna av och andas. Du kommer inte kunna kontrollera allt som händer med din bebis. Du kommer heller inte kunna kontrollera din förlossning. Om du redan nu släpper lite på det är jag helt övertygad om att det blir lättare för dig.
Själv ligger jag i illamåendeträsket. Hoppas hoppas hoppas att det slutar snart! Känns snarare som det blivit värre än bättre trots att jag gått in i v.10. Magen växer dessutom så snabbt, har tjejkväll ikväll men har inte lust att alla ska få veta så vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Kläder passar inte å mina vänner är väääldigt duktiga på att direkt slänga ur sig en "är du gravid?" så fort man inte är med på ett glas vin.
[/
Det som går att kontrollera vill jag göra och min kommande förlossning kan jag också styra. Jag kan välja att tacka nej till EDA och värkstimulerande dropp, petidin, morfin , livmoderhalsbedövning, K vitamin injektion på mitt barn. Jag som födande kvinna bestämmer.
Känner ingen rädsla för förlossningen när det gäller smärta iaf är bara rädd att inte hinna in till det sjukhus jag lnskar föda på då det är en bit och min mamma har fött riktigt snabbt.
Försvann mitt inlägg nu? Orkar inte skriva om allt. Ja tänk om himlen ramlar ner. Går inte att förutse något dom det går med fosterdiagnostik. Tycker det är dåligt att göra parareller på det sättet. Mitt önskemål är en icke medicinsk förlossning. Blir det akutsnitt så blir det och då får jag göra det till en så fin upplevelse som möjligt, ingen i min släkt har dock gjort det och inte i min sambos släkt heller.
Precis! Det finns ju ett skäl till att dessa "hjälpmedel" finns, oftast är konsekvenserna av att ej ta dem potentiellt värre. Men både jag och i stort sett alla jag pratat med som haft en "plan" för förlossning har ju ganska snabbt insett att den har sin egna plan när man väl är där
Lika som att jag denna graviditet planerar att ha en sån där liten och fin bula! Men tror inte min plan kommer hålla många veckor.
Försvann mitt inlägg nu? Orkar inte skriva om allt. Ja tänk om himlen ramlar ner. Går inte att förutse något dom det går med fosterdiagnostik. Tycker det är dåligt att göra parareller på det sättet. Mitt önskemål är en icke medicinsk förlossning. Blir det akutsnitt så blir det och då får jag göra det till en så fin upplevelse som möjligt, ingen i min släkt har dock gjort det och inte i min sambos släkt heller.
På de flesta sjukhus och mvc går man igenom förlossningsbrev som du kallar Birth plan. Har själv arbetat på en förloosningsavdelning där alla mammor hade birth plan och få slutade med sectio.
Känns som der kvittar vad man skriver här för man blir konstant ifrågasatt och det är så tröttsamt.
Jag hoppas så på att få en plats på det sjukhuset jag önskar där dom förespråkar naturlig icke medicinsk förlossning, profylax och det även finns badkar på alla rum men någon vatten förlossning önskar jag dock inte.
[quote=75972821][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-07 18:30:47 följande:[/quote-nick]
Jag förstår att du vill kolla det du kan kontrollera, jag vill bara göra dig uppmärksam på att det finns saker bortom din kontroll, ingen hade lkg i min eller makens släkt ändå fick vi en dotter med dubbelsidig Läpp käk o gomspalt!
[/
Läpp och käk kan dom nog se på UL liksom organ, hjärtat, hjärnan etc och fostervattenprovet alla 23 kromosomparen analyseras.