Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Tycker också att man kan hålla god ton fast man diskutera och är av olika åsikt.
Vi ska inte göra kub p.g.a. jag är ung och vi inte har något sådant i släkten. Vi vet heller inte vad vi skulle göra med siffrorna vi får.
Om det är något allvarligt fel på barnet så får man ju reda på det vid rul och då kan man ta ställning.
Både min man och jag har erfarenhet av utvcklingsstörda människor så vi vet vad det skulle innebära.
Man måste väl få diskutera på ett diskussionsforum eller?
Ok uppenbarligen går ju åsikterna isär, och jag vet att det finns värre saker ett barn kan drabbas av än DS, har en systerdotter som pga slarv vid förlossningen fick syrebrist och med den en grav CP skada samt svårbehandlad epilepsi. Om mina prover skulle visa sig vara dåliga och barnet inte anses livsfarligt då först skulle jag överväga abort, men för enbart DS? Nej! Det finns så många saker man inte kan upptäcka med fosterdiagnostik och det är något man ska vara väldigt medveten om! Jag hade aldrig utsatt mig för risken om inte det var för åldern! Har dessutom en dotter som föddes med Läpp,käk o gomspalt och det kom som en chock så för att undvika de överraskningar man kan undvika så gör jag mkp och ber de kolla extra noga efter Läpp,käk o gomspalt vid RUL.
Alla ska göra det som de känner sig trygga och bekväma i ingen har rätt att döma någon och visst får man ha en åsikt men ibland kanske man ska välja att hålla käften, vi vet inget om varandra och hur våra liv ser ut eller vad vi bär i vår ryggsäck så tänk er för både en och 2 gånger!!!!!
[quote=75964153][quote-nick]Ellaria skrev 2015-11-05 16:24:54 följande:[/quote-nick]
Det är inte ansvarslöst att inte vilja genomgå såna tester. Det var väldigt dömande sagt.
[/
Varför då? Jag tycker sp varför varför chansa och resonera jag är 25 år chansen är miniiiimaaaaal att det är sjukt, men tänk om det är det då och få veta det samma dag ditt barn är fött och kanske så sjukt att det dör.
Jag lämnar denna tråden nu. Lycka till allihop :)
[quote=75964456][quote-nick]Akire-84 skrev 2015-11-05 17:43:25 följande:[/quote-nick]
Jag tycker att du är väldigt otrevlig många gånger här, det förstör tråden!
[/
Var har jag varit otrevlig? Har jag inte rätt att framföra min åsikt utan att framstå som otrevlig många gånger? Vill gärna veta vilka gånger jag varit otrevlig för det har verkligen inte varit min mening. Kanske får flika in mer smiley fast tycker det ser så omoget ut att flika in smiley hela tiden för att inte missförstås som otrevlig.
Fosterdiagnostik engagerar mig väldigt mycket och jag har starka åsikter då jag växt upp med en halvbror som är förståndshandikappad och nu när jag tillhör en riskgrupp i min ålder så går jag igång väldiga på detta då jag har väldigt svårt att se hur man kan strunta i något så viktigt. Jag skulle göra någon slags fosterdiagnostik även om jag så vore 25 eller 30 år just för att känna mig säker att jag åtminstone kollat upp det jag kan kolla upp i fosterlivet.
Jo du har rätt SSK 13 ska tänka på det, men det kan provocera mig ändå när vissas motiv till fosterdignostik enbart är ett tillfälle att få se bebis och inte grundat något ställningstagande till vad dom gör med information som delges dom. Naivt kan tyckas att gå dit som en ploj kul att se brbis och gåndärifrån med ett ställningstagande dom aldrig hade räknat med.
Nåja nu har framfört min åsikt och jag diskuterar gärna vidare men kan tyvärr inte hymla och säga vad jag tycker och det är inte enligt min mening att vara otrevlig utan bara starka åsikter.
[quote=75964324][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-05 17:12:49 följande:[/quote-nick]
Jag tror nog inte kommentaren om det va till dig utan till någon annan...
[/
Ingen aning, men kände det på mig. Hur bär man sig åt att låta trevlig på nätet utan att inflika mängder med smiley? Det är svårt då vi inte hör varandras tonfall etc.
Jag lämnar denna tråden nu. Lycka till allihop :)
Nä nu är jag trött på detta tjafset, lycka till med.era graviditeter hoppas allt går bra vare sig vad ni än väljer att göra med era små.
Förstår och respekterar era val fullt ut!
Men att det är tjafs här inne var och varannan dag är jag oerhört trött på.
Så nu lämnar jag här inne :)