• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ntmas
    2013januari skrev 2015-11-08 19:08:47 följande:
    Haha ja alla dessa konstiga saker man är så sugen på. Jag mår ok men fick ge upp det här med att gå till jobbet med illamåendet. Funkade förra veckan men i helgen började jag kräkas efter allt som äts så imorgon ska jag till vc och se om jag kan få något för det. Kan inte ha det så här liksom... Men annars bara bra, förväntansfull, nyfiken på vad som komma skall :) kräks du med?
    Åh vad tråkigt och jobbigt! Hoppas det löser sig!!

Ja, det är man men jag har ännu inte förstått att jag är gravid :)
    Nej inte ännu, hoppas jag inte gör det heller men det är väl en tidsfråga :)
  • Kawinna

Här så är måendet verkligen upp och ner! Måste typ äta konstant för att inte må illa... Mitt blodsocker har börjat stiga, hade graviditetsdiabetes sist. Så på fredag innan inskrivning blir det en glukosbelastning. Känns skönt om de kan upptäcka det så tidigt som möjligt :) är i v. 7+5

• Zofster
    En del av oss skrev 2015-11-08 20:39:52 följande:

[quote=75977493][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-08 20:27:47 följande:[/quote-nick]

Kram till dig, kan inte vara roligt att leva med ständig oro! Helt plötsligt så fick vi se en mer ödmjuk sida och den var mycket bättre än den förra! Jag önskar dig innerligt ett stort lycka till!

[/

Tack snälla, behöver er för att fixa detta och jag ber verkligen om ursäkt för mitt hemska humör, fattar inte varför jag blir så för jag gillar inte mig själv så.

Stor kram och lycka till till dig! Du har kommit så här långt. Håller tummarna att det går vägen!
  • tiinytoes

Verkar som att stämningen är lite bättre här inne nu? Tänkte lämna tråden men höll mig borta några dagar.. får väl se. Idag har vi iaf berättat för våra familjer. Så skönt :) vecka 11 nu (10+2) och det börjar bli svårt att dölja bulan.. har ni andra börjat få mage än? :)

• Zofster

Förutom illamående, ett humör som går berg-och-dalbana, en näsa som skulle passat bättre på en spårhund, bröst som verkligen inte behövde växa mer och lite småknubbig mage så mår jag alldeles utmärkt

Ska iaf få se blipen igen på onsdag eller torsdag så om det fortfarande är ett hjärta då i v.11 så kommer helt plötsligt det här bli verkligt! Har iaf för mig att ett hjärta på ultraljud i den veckan är ung lika säkert som att man gått över 12 veckor.

• JagHarKatla

Hej på er!

Jag vill oxå gärna vara med om det går för sig. Bättre sent än aldrig tänker jag..

31 år och gravid med andra barnet.

BF 9 juni.

• Jennyyyyy

Kawinna: då är vi lika långt:) beräknad 18-20/6 med?

Jag mår bra mest trött, svullen mage, sur i magen, ömma bröst och Molvärk. Inget illamående så hoppas jag slipper! Äcklad bara för typ all mat så äter bara skräp jag får ner ( får dåligt samvete efter). Vill kunna träna och äta bra:/ mitt psyke behöver det med då jag är nervös.

• Zofster
    tiinytoes skrev 2015-11-08 22:35:52 följande:

Verkar som att stämningen är lite bättre här inne nu? Tänkte lämna tråden men höll mig borta några dagar.. får väl se. Idag har vi iaf berättat för våra familjer. Så skönt :) vecka 11 nu (10+2) och det börjar bli svårt att dölja bulan.. har ni andra börjat få mage än? :)

Suck ja, men den där fula som det bara ser ut som att man är knubbig än så länge. Mammabyxor beställda
  • EmManny
    tiinytoes skrev 2015-11-08 22:35:52 följande:

Jag gick in i v 11 idag och efter två dagar utan nämnvärt illamående trodde jag att det äntligen var över men idag kom det tillbaka med nya friska tag. Gifte mig i helgen och var så uppe i varv hela tiden. Det var fantastiskt härligt att gifta sig. Allt blev precis så underbart som jag drömt om men oj vad det tog på krafterna. Inatt sov jag 11 timmar i sträck och har som jag nyss skrev mått vansinnigt illa idag. Jag misstänker att jag var alldeles för upptagen under bröllopet för att känna huruvida jag mådde illa.

Min mage putar lite och känns faktiskt lite fastare nu under naveln. Men det kan vara för att jag är så gasig hela tiden... Jag rapar och fiser hemskt mycket. Är alltså inte den glamorösaste nygifta frun för tillfället.. Någon som känner igen sig i den problematiken?
  • forsyne
    En del av oss skrev 2015-11-08 20:39:52 följande:

Tack snälla, behöver er för att fixa detta och jag ber verkligen om ursäkt för mitt hemska humör, fattar inte varför jag blir så för jag gillar inte mig själv så.

Stor kram till dig! Vi håller alla tummar för att det ska gå vägen den här gången! Har de inte lyckats hitta en förklaring till alla dina mf/ma? Finns det inget ytterligare att göra? Förstår att det är en fruktansvärt jobbig situation. <3
Svar på tråden Junibebisar 2016