• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Jensan911
    2013januari skrev 2015-11-08 18:51:29 följande:

Låter som en bra ide. Dags för upprop... Hur mår alla? :)

Inlagd på sjukhus sen torsdags förmiddag för mitt illamående. Har varit utan dropp sen igår, har idag kunnat både äta och dricka bra, hoppas på att få åka hem imorgon! Den lille vilde mår bra där inne och det är allt som räknas! Gick en promenad men det blev alldeles för mycket för mig, blev yr och illamående och svettades, är nu tillbaka i sjuksängen! Får lergigan comp tre gånger om dagen och jag har äntligen fått effekt! Har en hel del växtvärk i livmodern men det är ett gott tecken på att mini växer!

Hur mår du?
  • Moneal
    En del av oss skrev 2015-11-08 19:44:30 följande:

Förlåt till alla, jag mår otroligt dåligt denna oro gör mig till en riktig bitch och det ihop med min diagnos blir det oftast så fel. Jag vet inte om jag vågar lämna ut mig för mycket, nen kalla mig cynisk tycker jag är fel men jag vet att jag blir bitsk när jag är sjuk av oro. Har gått hos kurator sedan mitt MA i flera år men kommer aldrig över det. Förlorar jag även detta barn så vet jag inte...kommer inte må bättre direkt. Ska försöka få ett VUL innan torsdag för att få klarhet för vill inte gå på inskrivning med ett dött embryo igen.

jag lämnade tråden här ett tag och är fortfarande inte aktiv men läser det ni skriver till och från.

Det är ingen här som önskar dig ett 10:e mf/ma, vi önskar alla dig det alla kvinnor förtjänar, att få bli mamma till ett älskat barn.

Ge inte upp ännu, vi är alla det här tillsammans och glädjs och sörjer ihop.

Har själv en tung period, lite oro och liknande, därför jag valde att lämna en stund när det vart så hetsigt här, man blir bara mer orolig av sådant.

Stor kram till dig, och sluta ta fler test, de leder bara till mer oro!

vi tror alla på dig och ditt frö, 10:e gång gillt eller hur, denna gången ska det gå vägen <3
  • 2013januari
    Jensan911 skrev 2015-11-08 19:58:12 följande:
    Inlagd på sjukhus sen torsdags förmiddag för mitt illamående. Har varit utan dropp sen igår, har idag kunnat både äta och dricka bra, hoppas på att få åka hem imorgon! Den lille vilde mår bra där inne och det är allt som räknas! Gick en promenad men det blev alldeles för mycket för mig, blev yr och illamående och svettades, är nu tillbaka i sjuksängen! Får lergigan comp tre gånger om dagen och jag har äntligen fått effekt! Har en hel del växtvärk i livmodern men det är ett gott tecken på att mini växer!

Hur mår du?
    Huh stackare. Här gråter jag och deppar för att jag kräks sen igår ordentligt men ligga inne måste va hemskt. Hur hamnade du där?
    Hopppas du får komma hem snart, får du inte behålla någon mat alls?
  • Jensan911
    2013januari skrev 2015-11-08 20:03:52 följande:

Huh stackare. Här gråter jag och deppar för att jag kräks sen igår ordentligt men ligga inne måste va hemskt. Hur hamnade du där?

Hopppas du får komma hem snart, får du inte behålla någon mat alls?

Det har varit riktigt jobbigt, men är äntligen på bättringsvägen! Jag har hos doktorn på barnmorskemottagningen för att förlänga min sjukskrivning, han tog urinprov som visade +2 på ketoner, så det var bara att ringa gynmottagningen och komma in!

Kunde varken äta eller dricka, konstant känsla av att behöva spy, spydde en hel del också, fick inte i mig varken vätska eller mat i princip alls på tre dagar innan jag åkte in, innan det bara något litet om dagen i några veckor...
  • SSK13
    2013januari skrev 2015-11-08 19:44:28 följande:
    Jag är likadan denna gången. Tror det är för att man "vet" hur himla mkt det är som ska klaffa innan våra juveler är ute... Låter bra med tidigt ul för att lugna dig själv. Vecka då?
    Vecka 8+3 är jag i då. Känns värt några hundra när det finns ställen man kan boka in sig på. Har liksom inte några andra indikationer så på gyn akut har jag inget att göra.
  • En del av oss

[quote=75977376][quote-nick]Moneal skrev 2015-11-08 20:02:27 följande:[/quote-nick]

jag lämnade tråden här ett tag och är fortfarande inte aktiv men läser det ni skriver till och från.

Det är ingen här som önskar dig ett 10:e mf/ma, vi önskar alla dig det alla kvinnor förtjänar, att få bli mamma till ett älskat barn.

Har själv en tung period, lite oro och liknande, därför jag valde att lämna en stund när det vart så hetsigt här, man blir bara mer orolig av sådant.

vi tror alla på dig och ditt frö, 10:e gång gillt eller hur, denna gången ska det gå vägen <3

[/

Åh tack snälla. Önskar jag kunde släppa mitt kontrollbehov och tempa och testa och bara go with the flow!

Himla jobbigt detta mitt psykiska mående fixar inte det här.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-11-08 19:44:30 följande:

Förlåt till alla, jag mår otroligt dåligt denna oro gör mig till en riktig bitch och det ihop med min diagnos blir det oftast så fel. Jag vet inte om jag vågar lämna ut mig för mycket, nen kalla mig cynisk tycker jag är fel men jag vet att jag blir bitsk när jag är sjuk av oro. Har gått hos kurator sedan mitt MA i flera år men kommer aldrig över det. Förlorar jag även detta barn så vet jag inte...kommer inte må bättre direkt. Ska försöka få ett VUL innan torsdag för att få klarhet för vill inte gå på inskrivning med ett dött embryo igen.

Kram till dig, kan inte vara roligt att leva med ständig oro! Helt plötsligt så fick vi se en mer ödmjuk sida och den var mycket bättre än den förra! Jag önskar dig innerligt ett stort lycka till!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • En del av oss

[quote=75977493][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-08 20:27:47 följande:[/quote-nick]

Kram till dig, kan inte vara roligt att leva med ständig oro! Helt plötsligt så fick vi se en mer ödmjuk sida och den var mycket bättre än den förra! Jag önskar dig innerligt ett stort lycka till!

[/

Tack snälla, behöver er för att fixa detta och jag ber verkligen om ursäkt för mitt hemska humör, fattar inte varför jag blir så för jag gillar inte mig själv så.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Moneal
    En del av oss skrev 2015-11-08 20:22:23 följande:

[quote=75977376][quote-nick]Moneal skrev 2015-11-08 20:02:27 följande:[/quote-nick]

[/

Åh tack snälla. Önskar jag kunde släppa mitt kontrollbehov och tempa och testa och bara go with the flow!

Himla jobbigt detta mitt psykiska mående fixar inte det här.

Försök att sluta testa och tempa, tempen går.upp och ner ibland även om vetenskapen kanske säger annat, man får inte sluta leva livet i verkligheten, många gånger är det bättre att låta sin kropp sköta jobbet och lägga böcker, temp och test på hyllan.

:)
Svar på tråden Junibebisar 2016