• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • 2013januari
    Tiana skrev 2015-11-08 19:13:10 följande:
    Har inte skrivit mycket i den här tråden kom jag på nu :) första graviditeten för mig (tog nästan 4 år) så jag är väl mest rädd för att kroppen bara luras eller nåt.
    Åh vad härligt å höra såna historier. När någon verkligen kämpat för det är verkligen ingen självklarhet att få till "det".. Spännande med ul snart klart kroppen inte luras!
  • En del av oss

[quote=75976870][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-08 18:50:17 följande:[/quote-nick]

Men vad är det för fel på dig? Vilken otroligt dålig attityd du har oavsett om folk peppar eller svarar på dina frågor!

[/

Att jag inte får behålla nåt barn så det känns toppenkul att få sviniga kommenatarer ex frpn dig vad man har för fel. Känns som du har nåt fel också för skulle jag vräka ur mig samma sak så är jag ju vidrig enligt er men du har tydligen rätt att vräka ur dig sånt dessutom när jag sitter med ett missfall.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-11-08 18:03:36 följande:

Ni slipper mig ni är fan för jävliga. Hoppas ni slipper genomgå 10 mf som jag

Det är ingen här som inte har sagt att det du tvingats gå igenom, gällande ma/mf är för jävligt, men du kanske ska ta åt dig när flera här uppfattar din ton som väldigt dömande och negativ. för att vara 40+ så uppfattar i alla fall jag dig som väldigt naiv och cynisk, kanske pga dina tidigare erfarenheter, men låt inte de färga DIG som person, jag har vänner som liksom du genomlidit flertalet missfall, vänner som fött till synes friska barn, men som sedan visat sig ha utvecklingsstörning, har som sagt en systerdotter med en grav CP skada...MEN ingen av de har eller är så cyniska som du uppfattas och jag själv är inte så dum att jag tror att ett mkp kan ge mig ett säkert svar om mitt barn är friskt, jag vet att det finns inga garantier, men jag är optimistisk realist!

Jag tycker du är fantastisk tuff som med sådan säkerhet väljer att avbryta en graviditet om barnet skulle visa sig ha DS! Jag har inte haft för avsikt att skrämma dig, bara göra dig uppmärksam på att det faktiskt finns värre saker även om de som tur är är sällsynta!

Jag hoppas innerligt att du får chansen att fullfölja din graviditet utan problem det är du väl värd!

De andra här inne har försökt peppa dig och även om du tackar så inflikar du ändå något negativt, som gör att ditt tack blir meningslöst!

Du påpekar gärna att vi andra inte tar till oss av de fakta du serverar, men du gör ju likadant!

Jag tror att du behöver bearbeta dina mf/ma mer än du hittills gjort för även om du inte tycker det själv så gör din sorg och bitterhet över dessa att du blir otrevlig!

Jag hoppas innerligt att du kan gå vidare och att du får må bra!

Ljus och kärlek till dig!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Tiana
    2013januari skrev 2015-11-08 19:15:57 följande:

Åh vad härligt å höra såna historier. När någon verkligen kämpat för det är verkligen ingen självklarhet att få till "det".. Spännande med ul snart klart kroppen inte luras!

Det hoppas jag verkligen. Hoppas också att jag kan tro på det på ett annat sätt efter ul. Nu vågar vi knappt vara glada :)

hoppas du får hjälp med illamåendet imorgon!
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-08 19:17:49 följande:

[quote=75976870][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-08 18:50:17 följande:[/quote-nick]

Men vad är det för fel på dig? Vilken otroligt dålig attityd du har oavsett om folk peppar eller svarar på dina frågor!

[/

Att jag inte får behålla nåt barn så det känns toppenkul att få sviniga kommenatarer ex frpn dig vad man har för fel. Känns som du har nåt fel också för skulle jag vräka ur mig samma sak så är jag ju vidrig enligt er men du har tydligen rätt att vräka ur dig sånt dessutom när jag sitter med ett missfall.

Men snälla du? Jag har försökt om och om igen med dig. Besvarat dina inlägg trevligt efter den lilla "dusten" som det inleddes med men det är inte bara jag som reagerar? Du hugger på allt och alla det måste du väl själv se! Orkar inte ens kommentera det du skriver med när du beter dig så här!
  • SSK13
    En del av oss skrev 2015-11-08 19:17:49 följande:

[/

Ta inte ut något i förskott! "Dessutom när jag sitter med ett missfall". Du vet ju inte! Alla är vi oroliga till tusen! Men vi behöver inte vara otrevliga för det!
  • SSK13

Jag mår bra! (som svar till uppropet).

Molvärk nu i helgen, har inte känt så mycket innan. Denna graviditeten skiljer sig mycket från min förra då jag hade ganska mycket symtom.

Bokade in ett tidigt UL om två veckor för att checka läget då jag känner att det blivit för mycket nojande från mig än vad jag tycker är okej. Förra gången nojade jag ingenting alls. Så himla olika.

• 2013januari
    SSK13 skrev 2015-11-08 19:38:43 följande:

Jag mår bra! (som svar till uppropet).

Molvärk nu i helgen, har inte känt så mycket innan. Denna graviditeten skiljer sig mycket från min förra då jag hade ganska mycket symtom.

Bokade in ett tidigt UL om två veckor för att checka läget då jag känner att det blivit för mycket nojande från mig än vad jag tycker är okej. Förra gången nojade jag ingenting alls. Så himla olika.

Jag är likadan denna gången. Tror det är för att man "vet" hur himla mkt det är som ska klaffa innan våra juveler är ute... Låter bra med tidigt ul för att lugna dig själv. Vecka då?
  • En del av oss

Förlåt till alla, jag mår otroligt dåligt denna oro gör mig till en riktig bitch och det ihop med min diagnos blir det oftast så fel. Jag vet inte om jag vågar lämna ut mig för mycket, nen kalla mig cynisk tycker jag är fel men jag vet att jag blir bitsk när jag är sjuk av oro. Har gått hos kurator sedan mitt MA i flera år men kommer aldrig över det. Förlorar jag även detta barn så vet jag inte...kommer inte må bättre direkt. Ska försöka få ett VUL innan torsdag för att få klarhet för vill inte gå på inskrivning med ett dött embryo igen.

• Jensan911
    En del av oss skrev 2015-11-08 19:44:30 följande:

Förlåt till alla, jag mår otroligt dåligt denna oro gör mig till en riktig bitch och det ihop med min diagnos blir det oftast så fel. Jag vet inte om jag vågar lämna ut mig för mycket, nen kalla mig cynisk tycker jag är fel men jag vet att jag blir bitsk när jag är sjuk av oro. Har gått hos kurator sedan mitt MA i flera år men kommer aldrig över det. Förlorar jag även detta barn så vet jag inte...kommer inte må bättre direkt. Ska försöka få ett VUL innan torsdag för att få klarhet för vill inte gå på inskrivning med ett dött embryo igen.

Lycka till, vi håller tummarna <3
Svar på tråden Junibebisar 2016