• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Kawinna
    Jennyyyyy skrev 2015-11-08 22:41:45 följande:

Kawinna: då är vi lika långt:) beräknad 18-20/6 med?

Jag mår bra mest trött, svullen mage, sur i magen, ömma bröst och Molvärk. Inget illamående så hoppas jag slipper! Äcklad bara för typ all mat så äter bara skräp jag får ner ( får dåligt samvete efter). Vill kunna träna och äta bra:/ mitt psyke behöver det med då jag är nervös.

Den 21/6 :) men blir nog i början av juni då jag fått stort barn tidigare.
  • corona

Mår bara lite illa ibland, inte alls lika mycket som med förra barnet, men det är jag bara glad över
    Tröttheten kommer och går, brösten är väl det symptomet som är tydligast just nu, de är extremt ömma och har växt en hel del!  
    Magen är svullen, ser redan gravid ut, och är känslig för lukter.   
    Så jag mår bra, kan inte klaga!
    Vecka 6+2, så är väl typ sist av alla här

• Äppeljuicen

Min kollega sa idag att man börjar se att jag är gravid. Min mage är svullen deluxe även om det bara är ca v.9 (gaser). Mina bröst ömmar inte som innan men kliar ofantligt och den växtvärken, som inte känns som växtvärken man hade tidigare, ilar typ ner i underlivet. Lite jobbigt med symtom ibland men fasen vad gött att känna sig gravid ändå.

• Villhaenbebbe
    Kawinna skrev 2015-11-08 22:08:03 följande:

Här så är måendet verkligen upp och ner! Måste typ äta konstant för att inte må illa... Mitt blodsocker har börjat stiga, hade graviditetsdiabetes sist. Så på fredag innan inskrivning blir det en glukosbelastning. Känns skönt om de kan upptäcka det så tidigt som möjligt :) är i v. 7+5

Hej! Kände igen ditt nick, du var med i 91:or som börjar planera barn 2014 (tror jag det var). Så du är också gravid igen? Vad kul! Grattis :) :)
  • ntmas

Här har man gått och klagat att man inte känner något, nu har man fått världens illamående och yrsel. Undrar hur jag ska ta mig genom denna jobbdag..
    Samtidigt är jag glad att jag har symtom :)

• HeIena
    tiinytoes skrev 2015-11-08 22:35:52 följande:

Verkar som att stämningen är lite bättre här inne nu? Tänkte lämna tråden men höll mig borta några dagar.. får väl se. Idag har vi iaf berättat för våra familjer. Så skönt :) vecka 11 nu (10+2) och det börjar bli svårt att dölja bulan.. har ni andra börjat få mage än? :)

Samma här. Jag är i v.10 (9+4) och har en rejäl kula på magen. Folk runt omkring har börjat förstå att jag är gravid. Svårt att dölja magen ;)

Vi hade inte tänkt att berätta förens mycket längre fram, eftersom vi fick ett missfall förra gången. Men nu är det som sagt svårt att dölja lilla kulan. :)
  • Jensan911
    tiinytoes skrev 2015-11-08 22:35:52 följande:

Verkar som att stämningen är lite bättre här inne nu? Tänkte lämna tråden men höll mig borta några dagar.. får väl se. Idag har vi iaf berättat för våra familjer. Så skönt :) vecka 11 nu (10+2) och det börjar bli svårt att dölja bulan.. har ni andra börjat få mage än? :)

Mage här med! Fick köpa mammabyxor i vecka 6-7, såklart bara svullnad och tarmar då men fick inte på mig mina gamla kläder. Är i vecka 10+2 idag, har spytt så mycket så magen blivit ganska platt, men efter 4 dagar på sjukhus med dropp och äntligen kunna äta så är bulan tillbaka!
  • Ellaria

Vecka 10 (9+0) idag! En vecka till inskrivning och tre veckor till UL... Det känns som en evighet.

You know nothing, Jon Snow
  • 2013januari

Erfarenheter av lergigan Comp eller primperan? Menar av er som har barn sen innan och mådde illa/kräktes under den graviditeten?

• corona
    2013januari skrev 2015-11-09 09:08:15 följande:

Erfarenheter av lergigan Comp eller primperan? Menar av er som har barn sen innan och mådde illa/kräktes under den graviditeten?

Lergigan comp funkade toppen för mig!
Svar på tråden Junibebisar 2016