• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • corona

Mådde illa fram till vecka 16 ungefär med förra barnet.  Testade Postafen först, men blev så extremt trött av dem, så det funkade bara inte. 

• 2013januari
    corona skrev 2015-11-09 09:28:31 följande:

Mådde illa fram till vecka 16 ungefär med förra barnet.  Testade Postafen först, men blev så extremt trött av dem, så det funkade bara inte. 

Redan testat postafen. Noll effekt mer än mosig i huvudet... Kunde du jobba med lergigan eller blir man trött? Försvann illamåendet eller bara kräkningarna?
  • corona
    2013januari skrev 2015-11-09 09:29:56 följande:
    Redan testat postafen. Noll effekt mer än mosig i huvudet... Kunde du jobba med lergigan eller blir man trött? Försvann illamåendet eller bara kräkningarna?
    Ja, det gick hur bra som helst att jobba med Lergigan comp, blev inte trött av dem. Lergigan comp innehåller ju koffein, finns utan koffein med, möjligen kan man bli trött av dem.

Jag kräktes inte, utan mådde bara illa, och illamåendet blev mycket bättre!  
  • 2013januari
    corona skrev 2015-11-09 09:38:51 följande:
    Ja, det gick hur bra som helst att jobba med Lergigan comp, blev inte trött av dem. Lergigan comp innehåller ju koffein, finns utan koffein med, möjligen kan man bli trött av dem.

Jag kräktes inte, utan mådde bara illa, och illamåendet blev mycket bättre!  
    Åh vilket hopp jag fick nu. Tack :) hoppas det funkar så för mig med.
  • HeIena
    2013januari skrev 2015-11-09 09:08:15 följande:

Erfarenheter av lergigan Comp eller primperan? Menar av er som har barn sen innan och mådde illa/kräktes under den graviditeten?

Jag äter lergigan comp sen ca 1 vecka tillbaka. Är helt ok i illamåendet nu. Och kan även jobba igen. känns skönt. :)

Jag fick någon konstigt reaktion på postafen så jag satt på toa med hinken i knä i 2,5 dygn! :(

Det var fruktansvärt..
  • 2013januari
    HeIena skrev 2015-11-09 10:03:12 följande:
    Jag äter lergigan comp sen ca 1 vecka tillbaka. Är helt ok i illamåendet nu. Och kan även jobba igen. känns skönt. :)

Jag fick någon konstigt reaktion på postafen så jag satt på toa med hinken i knä i 2,5 dygn! :(

Det var fruktansvärt..
    Tog du några dagar sjukskriven först? Känner att jag inte orkar jobba direkt imorgon utan vill se om de har nån verkan...
  • Kawinna
    Villhaenbebbe skrev 2015-11-09 06:06:39 följande:

Hej! Kände igen ditt nick, du var med i 91:or som börjar planera barn 2014 (tror jag det var). Så du är också gravid igen? Vad kul! Grattis :) :)

Ja, precis! :) när är du beräknad nu?

Hur gammal är ditt första barn? :)
  • Linda_

Hej allihopa! Vecka 8 (7+5 idag). Trött, illamående fortfarande och ömma bröst. Jag har svårt att skaka av mig den hemska drömmen som jag hade i natt. Drömde att jag fick missfall igen..

• HeIena
    2013januari skrev 2015-11-09 10:05:30 följande:

Tog du några dagar sjukskriven först? Känner att jag inte orkar jobba direkt imorgon utan vill se om de har nån verkan...

Ja jag sjukskrev mig själv första dagen själv och när jag märkte att dom fungerade så åkte jag och jobba dagen efter.

Vågade inte chansa. :)
  • caroline1986

Är i v 11 ( 10+3) idag, förra helgen försvann alla symptom förutom att bröstvårtorna fortfarande är ömma! Har ingen synlig mage alls har bara gått upp 0.9 kg ännu men känns skönt för ska försöka hålla tyst om detta fram till julafton då ska föräldrarna få veta

Svar på tråden Junibebisar 2016