• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • corona
    Pluttan86 skrev 2015-11-13 11:12:01 följande:
    Är du i v. 12 med BF 30/6?

Jag är i v.8 med BF 26/6. Ska göra vul på måndag v.9.(8+0), hoppas helgen går fort och att man förhoppningsvis får se en liten räka på skärmen. <3

Någon som brukar ta gravtest med jämna mellanrum? Trots att man plussat, bara för att se att det fortskrider?
    Nej, jag är i bara i vecka 8 än så länge!    Ska göra ul på torsdag, då är jag i vecka 9 (8+0)

Har inte tagit mer än ett gravtest, dels kostar de Tungan ute  Och dels så känns det inte så pålitligt. Fick MA förra gången, då fortsatte testen visa starka resultat trots att graviditeten avstannat flera veckor innan  
    Jag håller mig till ultraljudet jag! 
  • 2013januari

Här går vikten nedåt. Vägrar väga mer än sist och framför allt vägrar jag gå upp nu i början när det inte ens är graviditeten i sig som väger något... Runt vecka 14-15 är det ok om det börjar röra sig uppåt för min egen del...

• SSK13
    Pluttan86 skrev 2015-11-13 11:12:01 följande:

Är du i v. 12 med BF 30/6?

Jag är i v.8 med BF 26/6. Ska göra vul på måndag v.9.(8+0), hoppas helgen går fort och att man förhoppningsvis får se en liten räka på skärmen. <3

Någon som brukar ta gravtest med jämna mellanrum? Trots att man plussat, bara för att se att det fortskrider?

Tror att graviditetstest kan ha motsatt effekt också. Jag tog cb digital och fick fel vecka enligt mig, blev jätteledsen och fick ångest. Men sen har de felmarginal och jag kan ha räknat fel. Vul på onsdag. Tror allt är bra!
  • SSK13

Fått flytningar och lite rosa/orange idag. Känns jobbigt. Har inte ont eller så och det är inget klart blod men det känns ändå väldigt jobbigt! Är i vecka 8.

• EmManny
    Zofster skrev 2015-11-13 15:37:56 följande:

Skala och skär i tunna skivor, låt dra sig i tevattnet alt koka upp vatten med ingefäran i. Svårt att säga hur mycket du ska ha, jag brukar ha en bit ung lika stor som min tumme till 1-2 koppar.

Det är så gott med ingefärste också!! Brukar dricka det när jag är förkyld och har ont i halsen också. Brukar dock riva ingefäran för jag tycker att det tar mer smak då. Man får prova sig fram hur mycket man vill ha. Gjorde till min syster en gång och hon hade aldrig druckit det tidigare. Hon tyckte att det blev för starkt men det är nog en vanesak.

Tycker synd om er som mår så illa att ni kräks! Det är ju så fruktansvärt! Som värsta magsjukan som aldrig tycks ta slut...

Nästan så illa var det för mig i min förra graviditet. Jag låg på soffan mest och led fast jag kräktes inte varje dag. Men nu mår jag illa utan att kräkas alls och det går bra att äta. Det är jag så tacksam för eftersom jag redan har ett barn på 1,5 år.

Be strong!!!
  • Äppeljuicen

Idag har jag tillfälligt fått bf 13/6 och ett ultraljud på onsdag för att fastställa hur långt gången jag är. RUL är bokat också i mitten av januari. Det här känns riktigt bra.

• Jennyyyyy
    2013januari skrev 2015-11-13 17:32:19 följande:

Här går vikten nedåt. Vägrar väga mer än sist och framför allt vägrar jag gå upp nu i början när det inte ens är graviditeten i sig som väger något... Runt vecka 14-15 är det ok om det börjar röra sig uppåt för min egen del...

Även om man inte vill lägga på sig massa så kanske man inte ska lägga fokus på siffran på vågen just nu. Det är mest vätska man går upp i början. Det betyder inte att man kommer bli en val sen:p
  • 2013januari
    Jennyyyyy skrev 2015-11-13 20:01:24 följande:
    Även om man inte vill lägga på sig massa så kanske man inte ska lägga fokus på siffran på vågen just nu. Det är mest vätska man går upp i början. Det betyder inte att man kommer bli en val sen:p
    Nejdå förstår hur du menar men utgår enbart från mig och min förra graviditet... Gick upp 24kg med första barnet och slutade alltså nära 80kg vilket är på tok för mkt.. Då åt jag och tänkte lite "jaja ja är gravid" vilket inte va värt det. Denna gången försöker jag istället klara det omvända...
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-13 20:06:55 följande:

Nejdå förstår hur du menar men utgår enbart från mig och min förra graviditet... Gick upp 24kg med första barnet och slutade alltså nära 80kg vilket är på tok för mkt.. Då åt jag och tänkte lite "jaja ja är gravid" vilket inte va värt det. Denna gången försöker jag istället klara det omvända...

hoppas du lyckas!!

har själv tränat och ätit nyttigt genom mina 3 graviditeter men ändå gått upp 25-30 kg med alla.

Hoppas slippa det nu då jag gått ner 40kg innan denna graviditet. (30kg från 3:e och 10 kg från 2:a som satt kvar)
  • Elenius
    2013januari skrev 2015-11-13 20:06:55 följande:

Hoppas att du menar att över 80 kilo är på tok mycket för dig och inte generellt :)? för jag vägde 73 kilo när jag blev gravid :(! UH hatar det här med vikt!
Svar på tråden Junibebisar 2016