• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Zofster

Kommit på att te på färsk ingefära hjälper mot mitt illamående. Stort tips för er att testa! 

Idag (typiskt- fredag den 13de!) ska vi in på ultraljud, så ska bli kul att se hur det går med grynet! Skulle vara lite typiskt om något är fel då jag dessutom nyss fått hem en stor laddning mammakläder. Blir iaf skönt att slippa att gå och dra upp byxorna som halkar ner och i linnena som halkar upp hela tiden!

• Nathalie_xl

Hur ser era magar ut? Jag gick in i v11 idag. 10+0!

Känner mig fet, och vet inte om jag har ätit för mycket eller om jag börjar få bebis mage??

• Pluttan86
    Nathalie_xl skrev 2015-11-13 14:09:37 följande:

Känner mig fet, och vet inte om jag har ätit för mycket eller om jag börjar få bebis mage??

Min mage är pluffsig och uppblåst ffa på kvällen. Gått upp 2,5 kg sen jag plussade(!!). Beror nog mest på god mat i kombination med mkt vila och lite träning tyvärr ;) hihi
  • Nathalie_xl

Samma här! Har varit sjukt trött och inte rört mig alls. (Vill tro jag blivit tjock pga bebis) men måste nog inse jag bara blivit fet ;)!!

• tofslan

Jag har också gått upp mycket. Har inte vägt mig på ett tag men gissar på plus 2-3kg sen plusset. Vecka 9+5 nu... Tydlig "bump" på magen och brösten har blivit väsentligt större.

Jag vägrar stressa över min viktuppgång. Jag gick upp massor förra gången och det gick enkelt att bli av med sen. Jag är helt enkelt vrålhungrig hela tiden som gravid. Så jag tror att min kropp vill ha lite extra att ta av då helt enkelt! Jag är smal i vanliga fall så jag tycker inte det är konstigt om kroppen vill ha några (många :) ) extrakilon nu. Sen blir det långa barnvagnspromenader :)

• mopstops

Jag har gått upp drygt 4 kg redan sen plusset men de va likadant sist. Hade gått upp 5 kg i vecka 12 då och är nu i vecka 10.. ja jag känner mig "plufsig" totalt gick jag upp 18 kg trots att jag tränade hela tiden och åt nyttigt. Får se denna gång.. blir inte lika intensiv träning samt att det är sämre med nyttigt ätande ???? kan bli några flera kilon kanske... men de börjar synas längst ner på magen att det är något mer än macka o chips där!

• tofslan
    Zofster skrev 2015-11-13 13:50:48 följande:

Kommit på att te på färsk ingefära hjälper mot mitt illamående. Stort tips för er att testa! 

Idag (typiskt- fredag den 13de!) ska vi in på ultraljud, så ska bli kul att se hur det går med grynet! Skulle vara lite typiskt om något är fel då jag dessutom nyss fått hem en stor laddning mammakläder. Blir iaf skönt att slippa att gå och dra upp byxorna som halkar ner och i linnena som halkar upp hela tiden!

Jag köpte faktiskt färsk ingefära igår eftersom jag läst att det är bra mot illamående! Men hur gör man thé av det?
  • Zofster
    tofslan skrev 2015-11-13 14:44:24 följande:
    Jag köpte faktiskt färsk ingefära igår eftersom jag läst att det är bra mot illamående! Men hur gör man thé av det?
    Skala och skär i tunna skivor, låt dra sig i tevattnet alt koka upp vatten med ingefäran i. Svårt att säga hur mycket du ska ha, jag brukar ha en bit ung lika stor som min tumme till 1-2 koppar.
  • forsyne
    Nathalie_xl skrev 2015-11-13 14:09:37 följande:

Egentligen är jag ju svullen, men det har liksom lagt sig som en gravidmage, så jag har som en liten bula ändå. Idag fick jag äntligen mammabyxor på jobbet! Lycka! Så skönt att inte känna byxorna skära in i magen hela tiden.

Idag har jag nojat över att jag känt mig så pigg. Jag är i vecka 11 och på slutet av den här veckan har jag mått riktigt bra (till och från). En hel del illamående, men jag har orkat ta mig för saker. Och då blir man förstås orolig att något är fel.
  • Ramiz
    Pluttan86 skrev 2015-11-13 11:12:01 följande:

Är du i v. 12 med BF 30/6?

Jag är i v.8 med BF 26/6. Ska göra vul på måndag v.9.(8+0), hoppas helgen går fort och att man förhoppningsvis får se en liten räka på skärmen. <3

Någon som brukar ta gravtest med jämna mellanrum? Trots att man plussat, bara för att se att det fortskrider?

Nix, det har jag inte gjort... Själv ser jag ingen mening med det..
Svar på tråden Junibebisar 2016