• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Mamma Lotta

Hej idag fick jag se vårt pyre, v 10(9+6) och allt såg jättebra ut, ska tillbaka för moderkaksprov den 1 december! Så nu känns det verkligt!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Tiana
    SSK13 skrev 2015-11-13 17:45:18 följande:

Tror att graviditetstest kan ha motsatt effekt också. Jag tog cb digital och fick fel vecka enligt mig, blev jätteledsen och fick ångest. Men sen har de felmarginal och jag kan ha räknat fel. Vul på onsdag. Tror allt är bra!

Ångesten känner jag igen. Fick inte gravid på digitalt samma dag som cb+ gav plus. Tog två dagar innan jag vågade testa igen och fick ett plus till :)
  • 2013januari
    Elenius skrev 2015-11-13 20:43:16 följande:
    Hoppas att du menar att över 80 kilo är på tok mycket för dig och inte generellt :)? för jag vägde 73 kilo när jag blev gravid :(! UH hatar det här med vikt!
    Såklart, började ju inlägget med "utgår enbart från mig"...
  • Jensan911
    Mamma Lotta skrev 2015-11-13 20:46:34 följande:

Hej idag fick jag se vårt pyre, v 10(9+6) och allt såg jättebra ut, ska tillbaka för moderkaksprov den 1 december! Så nu känns det verkligt!

Visst är det en fantastisk känsla!?
  • Mamma Lotta
    Jensan911 skrev 2015-11-13 22:11:01 följande:

Visst är det en fantastisk känsla!?

Ja det blir ju mer verkligt! Trots att detta är mitt 8 :e barn så känns det så nytt varje gång!
  • Elenius
    2013januari skrev 2015-11-13 21:14:28 följande:

Såklart, började ju inlägget med "utgår enbart från mig"...

Ah såg det nu, förlåt mig.

Jag har bara de lite känsligt med vikt, så mitt fel!

Trevlig helg!
  • SabaGbg
    SSK13 skrev 2015-11-13 18:07:57 följande:

Fått flytningar och lite rosa/orange idag. Känns jobbigt. Har inte ont eller så och det är inget klart blod men det känns ändå väldigt jobbigt! Är i vecka 8.

Usch vad jobbigt :( Försök att tänka positivt, det behöver ju inte betyda något alls!
  • Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-11-12 10:37:47 följande:

Han har alltid varit såhär, som ett klistermärke efter mig men stötta mig verarhan inte veta hur han ska göra och blir riktigt irriterad att han alltid skyller på hormoner för exakt allt. När jag frågade igår om han förberett några frågor till idag så blir han skitförbannad. Nu har han haft sedan igår kväll på sig och inte en enda fråga har han. Vid förra MF och det innan det var han likadan. Förstår inte varför jag skaffar barn med han för jag tror inte jag klara av att leva med honom när han verkar helt känslodöd. Han gör mig så olycklig just nu och allvarligt skulle jagkunna ta inskrivningen än ha med han för han sitter alltid tyst och skämmer ut mig.

Verkar som han inte vill ha något barn läser inte ens vecka för vecka pratar och nämner aldrig något om graviditeten. Men blir flyende förbannad när jag berättar om min oro.

Måste åka mot inskrivningen nu får se hur trött jag är när jag kommer hem igen. Brukar oftast vara död.

Hur gick det på inskrivningen? Tänker på dig!
  • tofslan

Tack för tips om ingefärsté! :)

Här är idag 25% av graviditeten avklarad, tjoho! Jag gillar verkligen procenträkningen i min app - det låter så mycket mer med 25% än med 9+6!

Svar på tråden Junibebisar 2016