• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897

Nu har sambons familj börjat fråga efter mig eftersom jag aldrig är med längre. Vi hade tänkt att vänta till efter kub med att berätta, men får nog bli nån vecka tidigare än så trots allt. Gjorde ul igår och allt såg bra ut så är lite lugnare. Är i vecka 11 nu. Så troligtvis berättar vi nästa helg, ska bli kul att se deras reaktioner :)

• Jensan911

Äntligen vecka 12!!

När började ni/har ni tänkt börja berätta?

Jag berättade redan i vecka 6, när jag precis fått veta!

• Linda_
    Jensan911 skrev 2015-11-14 16:41:36 följande:

Äntligen vecka 12!!

Vi berättade för mina föräldrar och bästa vännen direkt efter plusset :) Vi gjorde likadant förra gången också, deras stöd betydde jättemycket för mig när jag fick MA i vecka 13.
  • SSK13
    Jensan911 skrev 2015-11-14 16:41:36 följande:

Äntligen vecka 12!!

Vi berättar tredje advent :) Om vi kan hålla oss! Ska på UL/VUL nu på onsdag så vi får se hur lilla pyret mår :)
  • Mamma Lotta

Vi har inte berättat för någon i familjen ett fåtal vänner vet och eftersom det är barn nr 8 för mig och jag är 42 så har vi tänkt att inget säga alls mer än möjligen till barnen efter vi gjort moderkaksprovet och fått resultatet på det

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Äppeljuicen

Jag har berättat för typ hela min familj redan. Utom min biologiska pappa. Träffar inte honom så ofta så vi ska försöka besöka honom någon gång efter ul på onsdag. Känns skönt att dom vet om utifall det bli mf igen.

• Maräng87

Vi berättade också tidigt för våra familjer och en handfull vänner som visste att vi försökte.

Tar tillbaka att jag skrev för några dagar sedan att min mage inte längre var lika svullen.. Den är mer svullen än någonsin på kvällarna, ser ut att vara i femte månaden ;)

Någon som börjat spåna på namn än?

• tessan120
    Maräng87 skrev 2015-11-14 18:58:04 följande:

Vi berättade också tidigt för våra familjer och en handfull vänner som visste att vi försökte.

Tar tillbaka att jag skrev för några dagar sedan att min mage inte längre var lika svullen.. Den är mer svullen än någonsin på kvällarna, ser ut att vara i femte månaden ;)

Någon som börjat spåna på namn än?

Jag köpte en namnbok häromdagen och vi har pratat lite om namn. Tycker det är svårt. Vi har en lång lista på tjejnamn och bara några få killnamn. Just nu ligger Ellen, Linnea och Gabriel bra till men det kan mycket väl ändras.

Vi har RUL 5 januari och kommer då ta reda på kön.
  • Elenius

Någon mer vars mage är i totalt kaos?!

Helt uppblåst och gasig, gör ont och är besvärlig. Långsam och snabb, nästan svider! Haha.

Jag är i vecka 7+4 idag.

• Taiga

Vi är nu i v8+6, på måndag är det hälsosamtal och har sedan den 24 inskrivning! Vi kommer att berätta för föräldrarna i v12, några vänner vet redan eftersom jag behövde lite hjälp när vi skulle ha fest här bland annat... (Drack apelsinjuice, låtsades att det var screwdrivers haha).

Svar på tråden Junibebisar 2016