• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • En del av oss

[quote=76004399][quote-nick]annieh897 skrev 2015-11-14 22:09:06 följande:[/quote-nick]

Har ni bestämt om ni ska ta reda på kön än? Vi kommer troligtvis göra det. Är så nyfiken!

[/

Ja får veta kön till 100% eftersom jag gör FVP då jag är så orolig.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

Humöret är inte som det brukar, gråter och blixtrar för inget.

Mat är så svårt. Kan ha längtan efter en viss sak och känna avsmak för det efter en tugga, tycker det är jobbigt med mat. Frukost går inte ner känner ingen hunger och avsmak för allt och zombie trött. Mår illa av att bara se min sambo äta sin havregrynsgrött utan mjölk på morgonen. Kan inte begripa hur han får i sig det och ens är hungrig vid den tidpunkten som är som natt för mig ha ha

• knutten

Jag har ett jävla humör! Min sambo börjar tröttna på mig! Haha! Han får stå ut ett tag till! Någon mer som märker av hår och naglar, att det växer och är mycket starkare än innan ni blev gravida?

• En del av oss

[quote=76007299][quote-nick]knutten skrev 2015-11-15 18:57:08 följande:[/quote-nick]

Jag har ett jävla humör! Min sambo börjar tröttna på mig! Haha! Han får stå ut ett tag till! Någon mer som märker av hår och naglar, att det växer och är mycket starkare än innan ni blev gravida?

[/

Jag har inte märkt så mycket men har redan långa hårda naglar naturligt och tjockt långt hår.. Däremot har jag märkt att jag sluppit finnar och annat och fått supermjuk hud, brukar vara så torr under hösten så det kliar.

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-15 18:39:54 följande:

I'm back har varit helt slut på alla sätt och vis och inte mått så bra. Mått ganska illa, känt av mensvärk och varit livrädd och så förbaskat trött.

Tack alla ni som skrivit och tänkt på mig. Det är bättre tillfälligt mellan min sambo och mig men vi är inte på samma våglängd känns det som. Jag är mer emotionellt påverkad och han verkar knappt begripa att det faktiskt är en bebis på väg om allt går bra.

Inskrivningen gick bra men jag känner inte riktigt att BM och jag connectar då hon verkade väldigt ointresserad avoss och jag fick intrycket att hon tycker jag är besvärlig som inte bara vill ha ett KUB men nu är iaf dateringsultraljud och läkarsamtal om fosterdiagnostik bokat . Hoppas kunna göra FVP med fullständig kromosomanalys i januari.

Vad tråkigt att du kände så med bm. Hon (efter vad du beskrev i Sthlmstråden så vet jag vem det är) är väldigt rak och lite hård i sin ton kanske man kan säga? Träffade henne nån gång när min inte va på plats. Va det så du kände eller annat?

Kände du att hon förstod din oro?

Vad är dateringsultraljud?
  • mallar
    En del av oss skrev 2015-11-15 18:39:54 följande:

I'm back har varit helt slut på alla sätt och vis och inte mått så bra. Mått ganska illa, känt av mensvärk och varit livrädd och så förbaskat trött.

Tack alla ni som skrivit och tänkt på mig. Det är bättre tillfälligt mellan min sambo och mig men vi är inte på samma våglängd känns det som. Jag är mer emotionellt påverkad och han verkar knappt begripa att det faktiskt är en bebis på väg om allt går bra.

Inskrivningen gick bra men jag känner inte riktigt att BM och jag connectar då hon verkade väldigt ointresserad avoss och jag fick intrycket att hon tycker jag är besvärlig som inte bara vill ha ett KUB men nu är iaf dateringsultraljud och läkarsamtal om fosterdiagnostik bokat . Hoppas kunna göra FVP med fullständig kromosomanalys i januari.

Vart går du på mvc? Byt om det inte känns bra. Ska ju kännas helt 100!
  • En del av oss

[quote=76007345][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-15 19:07:13 följande:[/quote-nick]

Vad tråkigt att du kände så med bm. Hon (efter vad du beskrev i Sthlmstråden så vet jag vem det är) är väldigt rak och lite hård i sin ton kanske man kan säga? Träffade henne nån gång när min inte va på plats. Va det så du kände eller annat?

Kände du att hon förstod din oro?

Vad är dateringsultraljud?

[/

Jag sa till vid bokning att jag ville ha E men fick M T inte M N och det ändrade dom bara eftersom E har för många och MT inte. Kände att hon inte förstod min önskan om FVP utan bara lade fram förslag om KUB som för mig inte känns aktuellt då det bara känns som ett onödigt orosmoment utan någon säkerhet så det vill jag slippa.

Dateringsultraljud är att datera graviditetslängden för att ta reda på hur långt gången jag är då det är viktigt inför fosterdiagnostik då man måste vara i v.15+0 innan man gör FVP. Jag känner mig rätt säker på hur långt gången jag är men inte BM, hon verkade inte ha så mycket kunskap överlag förutom det mesta basic. Men hon kanske är bra när man träffat henne fler gånger. Blev inbokad på ett samtal hos henne i v.15 vet inte vad hon vill att vi ska samtala.

• En del av oss

[quote=76007401][quote-nick]mallar skrev 2015-11-15 19:21:09 följande:[/quote-nick]

[/

Inne i Stockholm, nära Karlaplan.

Jag måste prata med henne blev väldigt ledsen när hon bara hänvisar mig till mitt hemsjukhus där jag absolut inte vill föda eller söka vård efter hur jag blivit bemött där efter MA och sjukvården där överlag.

Känns som denna BM ska styra mina val och jag fixar inte det.

• mallar
    En del av oss skrev 2015-11-15 20:58:11 följande:

[quote=76007401][quote-nick]mallar skrev 2015-11-15 19:21:09 följande:[/quote-nick]

[/

Inne i Stockholm, nära Karlaplan.

Jag måste prata med henne blev väldigt ledsen när hon bara hänvisar mig till mitt hemsjukhus där jag absolut inte vill föda eller söka vård efter hur jag blivit bemött där efter MA och sjukvården där överlag.

Känns som denna BM ska styra mina val och jag fixar inte det.

Mamamia? Där går jag också. Det är viktigt att gå hos en bm man har förtroende för. Man ska ju ses ofta i många månader. Känns det inte bra så byt direkt. Du ska ju gå hos ngn som förstår dig! Jag klickade direkt med min bm under förra graviditeten och kommer gå hos henne igen. Ska dit första gången imorn.
Svar på tråden Junibebisar 2016