Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
[quote=76008515][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-16 00:42:41 följande:[/quote-nick]
Kul att du är tillbaka! Som andra sagt så är det ju viktigt att kemin stämmer med bm. Man ska inte behöva känna att man blir motarbetad, speciellt inte om man har genomtänkta åsikter. Om ni ändå ska göra fvp oavsett finns ingen anledning att göra kub.
Det känns som ni har långt mellan kontrollerna hos er? Jag har varit på en slags kombinerad inskrivning/hälsosamtal, och vi ska tillbaka nästa vecka för den egentliga inskrivningen (vecka 13). Sen tyckte jag att det verkade vara rätt många datum som skulle bokas in, men det var kanske mest prover? Jag har en bok där alla tider ska skrivas in, och många av dem var enbart för förstföderskor, tydligen.
[/
Tack så mycket
Följer nog basprogrammet dock hade jag inget hälsosamtal itan bara kortvarig info om kost, nolltolerans mot alkohol och annat som iaf för mig känns som rätt självklara saker och har gjort hälsosamtal förr innan MA.
Sedan fick jag samtalstid v.15 och FVP görs även då om jag nu får det beviljat.
RUL v.17-19
BM v.20, 25, 29 och därefter varannan vecka om allt förlöper normalt. Samt föräldrakurser fast inte på MVC fanns även andra kurser och även gravid yoga.
Hur ofta får du gå?
[quote=76009094][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-16 09:32:03 följande:[/quote-nick]
Låter inte alls som samma ställe, å andra sidan va jag kanske oftare eftersom graviditeten va lite krånglig.. Hoppas oavsett att du kommer fram till något som känns bra och antingen ger bm en chans till eller byter så du känner dig hörd och sedd och kan njuta av din graviditet. När är ditt nästa ul förresten?
[/
Känner mig rådvill minst sagt. Har en dålig magkänsla som jag kanske ska lyssna på, men jag gillade själva mottagningen för jag gillar inte stora ställen som Mama Mia där man känner sig som en i mängden om du förstår vad jag menar.
Nästa ul är hos gyn på torsdag, är nervös fast nu har jag symtom så hoppas verkligen. Mår ila mer eller mindre dygnet runt och tycker allt luktar förfärligt illa tom papper ha ha.
Har en riktig låg dag idag och gråter, usch dessa hormoner.
Någon som har tips på en super BM i Stockholm?
Någon som har erfarenhet av Barnmorskorna Gamla Stan eller ska man ta sig ut till någon avlägsen förort för att kunna bli förstådd? Just nu känner jag inte alls för någon mödravård. Hatar att behöva argumentera för allting och bli sedd som vaddå varför då?
Jag ska simma imorgon. Läst att det ökar risken för svamp/uvi. Finns det nåt man kan smörja sig med så inte bakterier fäster lika bra eller nåt annat tips?:)
Någon som har erfarenhet av Barnmorskorna Gamla Stan eller ska man ta sig ut till någon avlägsen förort för att kunna bli förstådd? Just nu känner jag inte alls för någon mödravård. Hatar att behöva argumentera för allting och bli sedd som vaddå varför då?
Jag ska simma imorgon. Läst att det ökar risken för svamp/uvi. Finns det nåt man kan smörja sig med så inte bakterier fäster lika bra eller nåt annat tips?:)
Hade tänkt att vänta några veckor med att börja köpa bebiskläder men kände att jag behövde muntra upp mig själv litegrann så jag skickade iväg en beställning alldeles nyss :) Det finns så mycket fint men försöker tänka praktiskt i första hand.
Känner mig rådvill minst sagt. Har en dålig magkänsla som jag kanske ska lyssna på, men jag gillade själva mottagningen för jag gillar inte stora ställen som Mama Mia där man känner sig som en i mängden om du förstår vad jag menar.
Nästa ul är hos gyn på torsdag, är nervös fast nu har jag symtom så hoppas verkligen. Mår ila mer eller mindre dygnet runt och tycker allt luktar förfärligt illa tom papper ha ha.
Har en riktig låg dag idag och gråter, usch dessa hormoner.
Någon som har tips på en super BM i Stockholm?
[/quote]
Skönt att se dig tillbaka, har tänkt på dig!
Jag är också väldigt känslig med vårdpersonal, har haft mycket med dem att göra i mitt liv och det har nog bidragit mycket! Kan du prata med barnmorskan tror du om dina behov? Eller känner du att kemin mellan er är fel? Du ska absolut inte gå hos någon som du inte känner dig helt bekväm med! Du har all rätt att byta om du känner att det är det bästa! Ta lite tid och fundera på om du tror att det kan funka, om du känner att det går att prata med henne eller om du bara känner nej nej nej. Du måste inte ta något beslut just idag, utan fundera lite på vad du känner och vad det är du vill ha hos en bm
Dessa hormoner ja... Jag är väldigt känslig i vanliga fall men vissa dagar är det nu extremt! Blev skitförbannad på min pojkvän igår för jag tyckte han stod och spottade ut tandkrämen för högt upp från vasken........