Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
[quote=76009214][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-16 10:14:23 följande:[/quote-nick]
En mammakompis gick där med första. Men sa nu efter andra att det också blivit så stort och opersonligt sen det blev "city" för dom har ju flyttat... Är mer som mammamia nu med "telefonväxel" osv...
Sen tror jag att lite ligger hos dig med, du har en känsla av att bli ifrågasatt..? Se det inte så... Se det som att det inte är lika självklart för den som möter dig, att du kanske måste förklara en extra gång eller va lite tydlig. Att man måste jobba från båda hållen menar jag...
Kan nämligen själv fastna i sådana lägen då JAG tycker att "ja men det ska väl den personen förstå" men i själva verket kanske en del av ansvaret ligger hos mig med. Förstår du min tanke?
Varför ledsen och gråter idag?
[/
Då blir det inte BB stockholm family living eller vad dom nu heter. Vill inte gå bland tusentals andra.
Jo jag förstår precis för jag har tänkt på det själv men är så jäkla räd att hon ska köra över mig och mina önskemål och så slutar allt med en besvikelse.
Jag vet inte, är detta som gnager i mig, är ensam hela dagen. Livet känns bara allmänt upp och ner just nu. Sambon vill att vi gifter oss och jag borde vara världens lyckligaste men jag vet inte om jag vill och inte stressa fram ett sådant beslut och få brlööopet gjort innan BF när man känner sig så jädra otymplig och fet just nu.
Känner mig rådvill minst sagt. Har en dålig magkänsla som jag kanske ska lyssna på, men jag gillade själva mottagningen för jag gillar inte stora ställen som Mama Mia där man känner sig som en i mängden om du förstår vad jag menar.
Nästa ul är hos gyn på torsdag, är nervös fast nu har jag symtom så hoppas verkligen. Mår ila mer eller mindre dygnet runt och tycker allt luktar förfärligt illa tom papper ha ha.
Har en riktig låg dag idag och gråter, usch dessa hormoner.
Någon som har tips på en super BM i Stockholm?
Jensan ha ha man är inte riktigt normal som gravid. Jag skäller på sambon varje dag...senast hur illa han stank i munnen...skulle jag aldrig kunna säga till någon annan. Inte på så taskigt sätt i alla fall.
Tycker allt luktar så jädra illa och idag känns det som jag vill kräkas, kanske mycket för att jag är så jäkla ledsen och har som någon ångest.
Jag ska simma imorgon. Läst att det ökar risken för svamp/uvi. Finns det nåt man kan smörja sig med så inte bakterier fäster lika bra eller nåt annat tips?:)
Skönt att se dig tillbaka, har tänkt på dig!
Jag är också väldigt känslig med vårdpersonal, har haft mycket med dem att göra i mitt liv och det har nog bidragit mycket! Kan du prata med barnmorskan tror du om dina behov? Eller känner du att kemin mellan er är fel? Du ska absolut inte gå hos någon som du inte känner dig helt bekväm med! Du har all rätt att byta om du känner att det är det bästa! Ta lite tid och fundera på om du tror att det kan funka, om du känner att det går att prata med henne eller om du bara känner nej nej nej. Du måste inte ta något beslut just idag, utan fundera lite på vad du känner och vad det är du vill ha hos en bm
Dessa hormoner ja... Jag är väldigt känslig i vanliga fall men vissa dagar är det nu extremt! Blev skitförbannad på min pojkvän igår för jag tyckte han stod och spottade ut tandkrämen för högt upp från vasken........
[/
Nu gråter jag, blev rörd att du och ni här inne verkligen bryr er så mycket om mig. Ni anar inte hur mycket det betyder för mig.
Ja du dessa hormoner..det är defintivt sista gången jag genomgår detta mår inte stabilt som gravid. Gråter för allt och får psykbryt på min sambo men kan ändå inte vara utan honom, riktig harkärlek just nu. Vill bara få barnet och slippa vara gravid och föda. Riktig lågvattendag idag som jag vara vill spola förbi.
Skriv ett mess till verksamhetsBM som jag hade bokat mig hos får se vad hon svarar. Hon sa till mig i telefon att känns det inte bra så är det bara att höra av dig, men jag vill inte bli uppfattad som någon besvärlig patient och jag kan ju inte veta om den andra är bättre och förstår mig heller. Vet inte om jag vågar prata med hon jag var hos kanske blir ännu mer spänt då. Men jag ska fundera på det, ta det via mail i så fall för det känns som jag kommer börja gråta i luren.
Går inte att skicka meddelanden klickar på skicka 10000000000 ggr händer nada hatar min ipad och mitt liv
Jensan ha ha man är inte riktigt normal som gravid. Jag skäller på sambon varje dag...senast hur illa han stank i munnen...skulle jag aldrig kunna säga till någon annan. Inte på så taskigt sätt i alla fall.
Tycker allt luktar så jädra illa och idag känns det som jag vill kräkas, kanske mycket för att jag är så jäkla ledsen och har som någon ångest.
Jag känner mig jätteorolig idag. Vaknade helt genomsvettig imorse, vet inte om det är normalt i vecka 10? Jag hittar ingenting om det. Fryser, svettas, fryser, svettas.. :(
Jag känner mig jätteorolig idag. Vaknade helt genomsvettig imorse, vet inte om det är normalt i vecka 10? Jag hittar ingenting om det. Fryser, svettas, fryser, svettas.. :(
Är så avslappnad och nöjd idag!
Berättade under dagen för en av mina arbetsledare att jag var gravid. Berättade också att jag mått väldigt illa, och måste småäta lite mellan rasterna (vi får inte äta vid skrivborden), och gå på toaletten ett par gånger extra. Vi måste hålla en viss procent effektiv arbetstid, vilket sjunker snabbt när man ränner fram och tillbaka..
Han sa att allt va lugnt, jag får äta på plats och gå på toaletten så mycket jag behöver. Sen blev han även väldigt glad, och frågade massor om hur långt jag gått osv. Behövde bara få dela med mig lite av lyckan!
Hur många av er andra har berättat på jobbet?
:)