• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • BBW
    tofslan skrev 2015-11-25 12:58:49 följande:

Puuuuuh! KUB:en avklarad med finfina siffror för båda bebisarna. Nu ska jag berätta att jag är gravid så skönt ska det bli att inte vara hemlig mer. Särskilt som jag redan har stor mage som börjar bli svår att gömma även under de pösigaste tröjor.

Vecka 11+4 med twinsen idag hade eg tänkt vänta till vecka 12 men när jag nu har sett båda idag känner jag att jag kan våga berätta för chefen och för familj och vänner (en del vänner vet men de flesta vet inte). Så lättad och glad idag!

Åh vad kul!

Har sett redan tidigt att det är tvillingar, men är bara i 10+0. Har inte sagt någonting till nästan någon, ibland så känner jag att jag längtar till att få förklara varför jag e så trött hela tiden.

Ibland så känns det så overkligt att det inte känns som på riktigt.

Ska göra Kub som är inbokad om 3 veckor, känns som att tills dess så e det bäst att inget säga.

Har du barn sedan tidigare?

Sköt om dig!
  • Äppeljuicen

Vår ena tvilling hade tillbakabildats sen förra ul.

Men vi hade en fin, sprattlande krabat på 25 mm med ett slående hjärta. Framflyttad 4 dar vilket känns mer rimligt.

• Jennyyyyy

Nu kan man andas ut lite iaf! En liten plutt på 3 cm med två armar, två ben, tydlig navelsträng och ett tickande hjärta. Jag började storböla;) var så rädd det var tomt! Jobbiga är att v12 är det mest kritiska sa BM då moderkakan tar över. Så oron fortsätter väl:/. Blev bakflyttad från 10+2 till 9+5.
  • annieh897

Tack för uppmuntrande ord! Väntar på att sambon ska komma hit med grejer och håller tummarna att det bara blir en natt här. Ska äta mat för första gången idag om en stund, får se hur det går... Känner mig lite piggare efter en påse dropp, ska få en till sen.

• Wildlings
    gr0 skrev 2015-11-24 21:37:12 följande:

Jag har inte skrivit här tidigare men är i v 13 och väntar första barnet efter två MA tidigare i år. Jag har gjort två UL den här graviditeten, det senaste i v 11 och allt såg bra ut, blev t o m framflyttad förvånande nog, trodde det skulle bli tvärtom.

Men jag undrar över lite över alla som ser sprattlande foster på tidiga UL.. Jag såg inga rörelser alls mer än att jag förstod att fostret hade vänt på sig från två veckor tidigare. Jag fick väldigt korta UL och hade svårt att fatta vad som var vad så jag kanske missade ev rörelser eller syns det väldigt tydligt?

Min rörde sig inte heller. Men de kan ju sova just när man gör UL.
  • Kawinna
    Jennyyyyy skrev 2015-11-24 22:58:33 följande:

Hur kan man bli bakflyttad så mkt som två veckor? Fattar inte riktigt det där:p

Fattar inte heller! Jag hade äl runt 25:e september, vi hade sex den 27 och sedan plussade jag tydligt den 16:e oktober men hade fått svaga typ 5-6 dagar innan. Trodde jag var i v. 11 (10+1) men blev flyttad till v. 9. Så blev ju flyttad 1 eller 2 veckor beroende på hur man räknar :)
  • En del av oss

Gravidförvirrad är jag. Satt i väntrummet irriterad varför läkaren aldrig kommer och ropar upp oss. Var helt säker på 14.30 medan sambon säger i min mobil står 15.30, är du säker? Ja annars har BM skrivit fel tid.

14.55 kommer en gammal gumma ut och ropar upp oss och säger att oj då nu har jag visst en annan här kl 15 men vi tar dig nu då. Hade visst fel tid 15.30 var det blandat ihop dagens tid med morgondagens tid som är 14.30.

Nu är remissen för FVP skickad, men sjutton blir inte klok. Hade bestämt mig för fullständig analys men det görs inte längre enl läkaren. Blev helt ställd. Den korta görs bara och då kollas samma sak som NIPT fast 100% säkert svar då. Tänkte först att då kan man lika gärna göra KUB men läkaren fångade upp mig och sa att det ger inga säkra svar och jag sanej för en sannolikhet som är under vad ni anser låg skulle inte göra mig lugn och jag vill inte ha någon statistik för det säger mig absolut ingenting. Efter att ha lyssnat på klippetom mamman som hade 1:8000 för Downs och födde ett barn med just Dawns hur jädra fel visade inte det liksom. Tala om att bli lurad. Ett FVP ger dig ett 100% svar. Jag är dock ställd över att man inte får välja att göra den fullständiga.

Fick även recept på Lergigan comp fick veta att för dom flesta är illamåendet värst mellan v.8-10. Får hoppas på det.

Det värsta är nog zombietillståndet, somnar överallt senast på pendeln hem händer aldrig annars och då hade jag sovit först hela natten plus 4 timars för att orka meddagens besök. Dock känns det bara som jag bara halvsover men drömmer väldigt mycket har liksom planering i huvudet i drömmen och diskussionermed mig själv om hur det ska bli att få barn blandat med rädsla oro lycka glädlhe ilska besvikelse och förväntan.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Jennyyyyy

[quote=76045842][quote-nick]Kawinna skrev 2015-11-25 19:40:31 följande:[/quote-nick]Fattar inte heller! Jag hade äl runt 25:e september, vi hade sex den 27 och sedan plussade jag tydligt den 16:e oktober men hade fått svaga typ 5-6 dagar innan. Trodde jag var i v. 11 (10+1) men blev flyttad till v. 9. Så blev ju flyttad 1 eller 2 veckor beroende på hur man räknar :)[/

Hon berättade att ägget/spernierna kan ligga och vila så det är när ägget vandrat ner och satt sig i livmodern som man börjar räkna ifrån så att säga:). (Min mobil tillåter inte att citera utan stt ta bort en del av koden och då ser det knas ut:p)

• Jennyyyyy

[quote=76045062][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-25 15:25:33 följande:[/quote-nick]Vår ena tvilling hade tillbakabildats sen förra ul.

Men vi hade en fin, sprattlande krabat på 25 mm med ett slående hjärta. Framflyttad 4 dar vilket känns mer rimligt. [/

Mysigt att se våra små:). Tråkigt att den ena inte fanns men tur den andra klarar sig! Usch jobbig väntan nu tills v13 är över...

• Kawinna

[quote=76046112]

Hon berättade att ägget/spernierna kan ligga och vila så det är när ägget vandrat ner och satt sig i livmodern som man börjar räkna ifrån så att säga:). (Min mobil tillåter inte att citera utan stt ta bort en del av koden och då ser det knas ut:p)[/quote]

Jaha :p

Jag litar nog inte helt på det ändå så får se på nästa ul vad de säger då :)

Svar på tråden Junibebisar 2016