• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Kristalii
    Lutetzia skrev 2015-12-23 20:32:26 följande:

Jag mår rätt bra, förutom envis förkylning. Illamåendet har blivit mycket bättre denna vecka. Tror att jag känner av bäckensmärta dock. Har ont i höfterna och idag hade jag så ont vid svanskotan att jag knappt kunde böja mig framåt. 

Jag kände av foglossning i början på grav. Sen försvann det. Häromdagen small det till i ryggen. Efter ett par timmar strålade smärtan ner mot bäckenet och jag insåg att det nog är foglossning igen.

Idag köpte jag det här bältet. nordicare.se/se/mamma-mia Kände direkt att det gjorde nytta. Dyrt men så mycket bekvämare än det jag hade förra grav. Det här tror jag. www.mediconline.se/m
  • annieh897

Vecka 17 imorgon för mig. Mår fortfarande illa, även om det inte är lika katastrofalt som för ett par veckor sen. Magen har börjat puta mycket mer senaste veckan!

• corona

Tack alla!   
    Att få så sent missfall var en mardröm.  Särskilt eftersom den levde på ultraljudet två dagar innan.   Detta är vårt andra missfall och min sambos femte, så vi ska vänta något år nu innan vi försöker igen.  Och hoppas det inte är för sent pga min ålder. 
    Lycka till allihop!  {#emotions_dlg.flower}

• Jennyyyyy
    corona skrev 2015-12-26 15:46:56 följande:

Tack alla!   

Att få så sent missfall var en mardröm.  Särskilt eftersom den levde på ultraljudet två dagar innan.   Detta är vårt andra missfall och min sambos femte, så vi ska vänta något år nu innan vi försöker igen.  Och hoppas det inte är för sent pga min ålder. 

Lycka till allihop!  

Fy vad tråkigt:(. Ge inte upp! Hoppas ni lyckas snart igen, kramar!
  • frucgsvensson

Vecka 18 idag! :) vi har varit och klämt och känt lite på barnvagn och fått mycket förklarat för oss. Har som sagt haft noll koll då det gäller sånt där. Det lutar åt en brio smile sittvagn med liggdel samt bilbarnstol som passar chassit.

• MissJ82
    frucgsvensson skrev 2015-12-29 17:26:52 följande:

Vecka 18 idag! :) vi har varit och klämt och känt lite på barnvagn och fått mycket förklarat för oss. Har som sagt haft noll koll då det gäller sånt där. Det lutar åt en brio smile sittvagn med liggdel samt bilbarnstol som passar chassit.

Åh samma som vi då. Vi var också och klämde lite på vagnar. Lutar väldigt mycket åt en Brio Smile med allt i ett. Den kändes bäst. :) Går in i vecka 18 imorgon :)
  • Familjen N
    frucgsvensson skrev 2015-12-29 17:26:52 följande:

Mycket bra vagn :) vi har haft den vagnen till dottern men har bara använt sittdelen till henne så ska bli väldigt spännande att ha den till ett spädbarn :) vi har bestämt oss för mjukliften istället för den fasta liggdelen då suffletten till sittdelen är helt enastående! Sen hade jag så ont av fogarna efter förlossningen med dottern så kunde aldrig själv lyfta av liggdelen som vi hade då, och jag har redan nu ont av fogarna så blir nog samma denna gången. Så det blir också något nytt med detta barnet :) gick in i v 18 igår :)
  • frucgsvensson
    Familjen N skrev 2015-12-29 20:22:18 följande:

Mycket bra vagn :) vi har haft den vagnen till dottern men har bara använt sittdelen till henne så ska bli väldigt spännande att ha den till ett spädbarn :) vi har bestämt oss för mjukliften istället för den fasta liggdelen då suffletten till sittdelen är helt enastående! Sen hade jag så ont av fogarna efter förlossningen med dottern så kunde aldrig själv lyfta av liggdelen som vi hade då, och jag har redan nu ont av fogarna så blir nog samma denna gången. Så det blir också något nytt med detta barnet :) gick in i v 18 igår :)

Vad bra att du ger den bra betyg! :) vi gillade den jättemycket! Vi funderade också på mjukliften, men jag gillade utseendet bättre med liggdelen. Jag hoppas att jag slipper få någon foglossning eller inte orkar bära av någon annan anledning!

Jag frågade personalen där också om hur länge bebisen kunde ligga i babyskyddet då det var lite diskussion om det förut. Hon sa samma som någon här sa, korta stunder, men vill man gå i affärer osv under en längre tid (shopping) så kan man ta upp bebisen och liksom ändra läge då och då. Hon menade på att man ju åker bil ibland i längre sträckor också, då går det ju inte att undvika tiden i babyskyddet, men även att man få får pausa fler gånger och ta ut bebisen och sträcka/ändra läge.
  • Krickelin med Naemi

Var på rul i måndags. Allt såg fint ut o h det är en liten tjej till. Så mysigt. Nu blir vi 4 tjejer mot 2killar i familjen haha.

Blev framflyttad en hel vecka, så nu är BF 2juni. Spännande vad läkaren sätter för igångsättninfsdatum.

• bryrmiginte

Testade clearblue ultraljudsmonitor idag, vilken tid de tog att hitta hjärtat, fick panik ett tag, hitta de tillslut och spelade in, häftigt :) v 17 (16+4)

Svar på tråden Junibebisar 2016