Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag är i vecka 14+3 och har inte rul förrän 19/1... Så din tid fillidutt med rul 5/1 känns tidigt ;) hi hi.. Man vill bara göra det nu! :)
Oj vilken magknip jag har haft ikväll i omgångar! Någon som känner igen sig på det? Jag tänkte direkt på förstoppningen, men det var inte så länge sedan jag fick göra nr 2. Magen är helt uppsvälld och öm nu, t.om bak i mitten på ryggen är öm.
12+3 idag och har också Rul 19 Januari
Mitt flåsande har också gått överstyr. Blir andfådd för minsta lilla och måste numera stanna och låta hjärtat komma ikapp när jag är på väg till jobbet.
Godmorgon!
Jag var hos barnmorskan för blodtrycksmätning i morse. Järnvärde och allt såg fint ut (så tröttheten var "normal" alltså...) och så sa hon att livmodern är uppe vid navelnivå nu vilket var högt ifall det hade varit en men normalt nu med två bebisar i magen. (Jag är i v.14+4). Bästa av allt var att jag fick lyssna på hjärtslagen innan jag gick, vilken lättnad, jag har som flera andra här känt mig rätt orolig nu när symptomen har minskat - så detta var fint att få höra såhär innan jul!
Hoppas ni mår bra alla!
Jag är i v 12+2 och var Rul 1/2 :(! Hundra år kvar, var på ul för två veckor sedan..
Har fortfarande något som känns som växtvärk/molvärk ont nere i magen på sidorna, kan det vara så eller är något fel?
Jag är i v 12+2 och var Rul 1/2 :(! Hundra år kvar, var på ul för två veckor sedan..
Har fortfarande något som känns som växtvärk/molvärk ont nere i magen på sidorna, kan det vara så eller är något fel?
Ät i v13+2 idag ska jag kanske tillägga.
Jag vill inte skrämma upp dig nu för det behöver inte alls vara det men jag fick problem med gallsten under min andra graviditet. Den BM jag hade då ignorerade mitt onda totalt. Sen när jag fick reda på att det var gallsten sa min mor som inte brukar ha sån koll att det är vanligt när en är gravid. Blev då rätt sur på BM...
Under mina gallstensanfall kom smärtan i vågor. Smärtan var som värst på höger sida, typ under bröstet. Smärtan kunde oxå kännas som ett band som drogs åt runt hela kroppen. Efteråt satt det i en molande värk.
Första gångerna trodde jag oxå att det var magen som krånglade. Sprang på toa. Försökte tom spy (och jag hatar verkligen att spy).
Som sagt vill inte skrämma upp dig. Bara en tanke eftersom jag fick så dåligt bemötande av min BM.
Åkte förbi röntgen på väg hem från jobbet då jag ramlade häromdagen. Pappa jobbade kväll och jag är också tidigare röntgensjuksköterska så jag åkte dit o körde ultraljud själv över magen o kikade in att hjärtat slog o bebisen rörde på sig :)
Åkte förbi röntgen på väg hem från jobbet då jag ramlade häromdagen. Pappa jobbade kväll och jag är också tidigare röntgensjuksköterska så jag åkte dit o körde ultraljud själv över magen o kikade in att hjärtat slog o bebisen rörde på sig :)