• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Hannibalis
    Elenius skrev 2015-12-18 11:27:11 följande:

Nå jag kan nog inte det, och de tar väl inte in mig om jag inte blöder mycket! Har inte varit något sedan det där i morse, men jag var som växtvärk :(

Om de inte vill ta in dig (skadar inte att ringa och fråga) kanske det finns ngn privat klinik där du kan göra ett ul för att stilla nerverna? Även om det inte ska vara ngn fara så är det aldrig kul att känna den oron... Jag gjorde ett tidigt ul privat i min förra graviditet efter en blödning och det var så skönt att få se att allt var som det skulle.
  • frucgsvensson

Nå jag kan nog inte det, och de tar väl inte in mig om jag inte blöder mycket! Har inte varit något sedan det där i morse, men jag var som växtvärk :(

Det skadar inte att överdriva en smula heller..
  • SabaGbg
    Elenius skrev 2015-12-18 10:48:38 följande:

Jag är i vecka 12+3...

Har haft en konstig känsla att något är fel, vet att de är vanligt stt symptomen minskar den här veckan, men det är ändå så himla otäckt :( är extra nojig pga ett MA i augusti.

Ska du inte prata med din bm då? Hon kanske kan boka in ett ul åt dig?
  • Äppeljuicen

Jag åkte till gynakuten när jag blödde ytterst lite. Nu fick ju jag vänta i 3-4h också och i efterhand tyckte jag inte det var värt det då med tanke på att jag inte var så långt gången då. Men du är ju ändå en dag efter mig gången och nu skulle det nog vara värt besväret. Min personliga åsikt så klart. Hoppas oavsett att det inte är någon fara med dig eller liten. Kram!
  • Jennyyyyy

Undrar så om det är en pojk eller flicka:). Skallform och könsnubbar, tror det är svårt att se. Nån som har en gissning?:)
  • Kristalii
    Hannibalis skrev 2015-12-18 12:24:05 följande:

Sista dagen på jobb idag innan julledigt. Sen slipper jag gömma magen (berättar på jobb när jag kommer tillbaka i januari). Ska bli skönt att slippa tänka på att klä sig så man inte ser gravid ut :)

Samma här! Ska på RUL på förmiddagen första jobbdagen.

Tycker magen växt bara under dagen idag. Visserligen blev det lite mer till lunch än vanligt och konsulterna har ställt ut julgodis, men ändå. 

Jag är i 16+2. Har inte berättat för blivande syskon eller familjer än... Känns lite knasigt, men jag känner mig inte mig redo att berätta. Har alla ni andra berättat?
  • Wildlings

Vi har börjat berätta nu. V14. Vi berättade nu när vi hade gjort kubet. Först för barnen tidigare i veckan och för min mamma idag. Sen kommer resten av familjen få veta vid jul. Nu orkar jag inte hålla det hemligt längre. Det var så skönt att berätta och slippa fundera över att dölja magen. Både barnen och min mamma blev bara glada så det var roligt också att få dela glädjen.

• Elenius

Har inte varit något mer brunt eller något blod alls på hela dagen, men det skrämmer mig att alla symptom är borta eller väldigt svaga!

Är i Örebro och verkar inte finna någonstans jag kan få hjälp :( allt jag vill är att se eller höra att de fortfarande lever!!!

• frucgsvensson
    Elenius skrev 2015-12-18 23:25:32 följande:

Har inte varit något mer brunt eller något blod alls på hela dagen, men det skrämmer mig att alla symptom är borta eller väldigt svaga!

Är i Örebro och verkar inte finna någonstans jag kan få hjälp :( allt jag vill är att se eller höra att de fortfarande lever!!!

Usch, vad jobbigt! Men skönt att du inte blött mer än du har gjort hittils. De säger ju att det är vanligt med blödningar och det är ju faktiskt inte jättevanligt med MA trots att du har fått det tidigare.

Om du verkligen vill höra så finns det ju doppler att köpa på teknikmagasinet, det har lugnat mig. Men läs på innan, det varnas lite (utan forskning vad jag förstår) att man inte ska lyssna ofta och länge.

Om det funkar i din vecka är osäkert, kolla upp det innan isåfall så du inte blir mer orolig.
  • frucgsvensson
    Kristalii skrev 2015-12-18 16:35:34 följande:

Samma här! Ska på RUL på förmiddagen första jobbdagen.

Tycker magen växt bara under dagen idag. Visserligen blev det lite mer till lunch än vanligt och konsulterna har ställt ut julgodis, men ändå. 

Jag är i 16+2. Har inte berättat för blivande syskon eller familjer än... Känns lite knasigt, men jag känner mig inte mig redo att berätta. Har alla ni andra berättat?

Jag har berättat för familj, några enstaka vänner och enstaka kollegor.

Vill ändå vänta till efter RUL innan vi går ut med det på Facebook eller så (om vi ens gör det).

Är i vecka 16, snart 17 och berättade nog i vecka 14 om jag inte missminner mig. Det är en lättnad kan jag säga!
Svar på tråden Junibebisar 2016