• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • tofslan
    tofslan skrev 2016-01-01 09:26:36 följande:

Gott nytt år alla!

Jag hade en fin nyårskväll igår men är så himla orolig nu. Gravid i vecka 17 och känner VÄLDIGT lite av graviditeten nu, jag dricker tom kaffe igen... Oron är så jobbig. Nästa vecka ska jag till BM, hoppas vi kan lyssna efter hjärtljud då så att jag kan slappna av igen. Förstår inte varför jag behövde bli så orolig igen.

Tillägg. Kaffe har smakat blä så jag har inte kunnat dricka minsta klunk men nu smakar det nästan som vanligt igen.
  • frucgsvensson
    tofslan skrev 2016-01-01 09:27:28 följande:

Tillägg. Kaffe har smakat blä så jag har inte kunnat dricka minsta klunk men nu smakar det nästan som vanligt igen.

Tänk på att det är i dom här veckorna man börjar må BRA igen. Det kan betyda att bra = kaffe funkar igen! Det behöver inte betyda något negativt. Skönt att få må bra igen! Jag är i vecka 18 (slutet) och känner mig inte heller ett dugg gravid. Men jag har en doppler hemma som jag lyssnade med häromdagen och hörde hjärtslagen så jag är lugn :)
  • Sara222

Gott nytt år alla!

Jag hade en fin nyårskväll igår men är så himla orolig nu. Gravid i vecka 17 och känner VÄLDIGT lite av graviditeten nu, jag dricker tom kaffe igen... Oron är så jobbig. Nästa vecka ska jag till BM, hoppas vi kan lyssna efter hjärtljud då så att jag kan slappna av igen. Förstår inte varför jag behövde bli så orolig igen.

I vecka 17 ska du ju bara nå bra så ingen anledning till oro. Jag kände inga fosterrörelser med mina två första barn förrän runt v 20-22. Nu gravid med tredje och har känt rörelser sedan v 14 men kaffe och lukter har jag kunnat dricka utan problem sedan v12-13 så det är inget konstigt.

Det är väldigt väldigt ovanligt med missfall efter v 13 så ta det lugnt!! :)
  • tofslan

Tack, vad snälla ni är som lugnar mej! Tror jag blir nojig just för att jag kände rätt mycket rörelser förra veckan men är osäker på om jag har känt något de senaste dagarna. Har å andra sidan haft väldigt fullt upp. I vilket fall, inte värt att grubbla på. Tack för pepp!

• frucgsvensson
    tofslan skrev 2016-01-01 15:16:39 följande:

Tack, vad snälla ni är som lugnar mej! Tror jag blir nojig just för att jag kände rätt mycket rörelser förra veckan men är osäker på om jag har känt något de senaste dagarna. Har å andra sidan haft väldigt fullt upp. I vilket fall, inte värt att grubbla på. Tack för pepp!

Jag får också sånna där attacker av oro och negativt tänkande, men man får försöka att vänta det negativa mot det positiva. Och det viktigaste av allt för min del, INTE jämföra symptom och gravidmagar med andra! Det sätter verkligen snurr på mina tankar!
  • annieh897

Jag tycker att jag dricker mycket under dagen, ändå är jag så väldigt törstig varje kväll och även på nätterna. Underlättar inte direkt för kissnödigheten, hinner knappt lägga mig innan jag måste gå på toa igen.

• Lutetzia

Har dragits med en jobbig förkylning som framförallt har satt sig på bihålorna. Det ger mig dessutom huvudvärk. Illamåendet har varit i schack någon vecka men nu har jag mått lite illa igen. Varje gång jag tänker att det ska vara över kan det komma tillbaka i några dagar. Är i v 15 nu. Läser i appen att andra trimestern kan vara väldigt behaglig så håller tummarna för det. ;)

• Jennyyyyy

Gott nytt år alla!

Jag har kunnat dricka kaffe i flera veckor och är inne i spökveckorna nu. Känner bara lite molvärk. Oroa dig inte så länge du inte blöder och mår bra-njut!:)
Svar på tråden Junibebisar 2016