Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Ännu en milstolpe idag. 150 dagar till bf enligt appen. Ska bli spännande att se om den siffran står fast om en vecka på RUL.
Var på RUL i fredags och då upptäcktes det att det endast är en artär i navelsträngen, kallas ör SUA. Det kan då hända att barnet får för lite näring och kan då dra på sig skador...Någon som har varit med om detta eller hört något om det?? Känns inte så lovande när man googlar runt. Ska tillbaka på ultraljud imorgon, är så orolig för att det ska bli något fel, än så länge så växer bebisen som den ska

Du har inget att oroa dig över...alla växer olika, det finna dem som föder i v.40 och har lika "stor" mage som jag hade i v.17 typ..en del får gigantiska magar trots att de är små vanligvis :) jag fick höra från alla att jag hade jättestor mage med första barnet och märker redan nu att jag har som i v.22 med sonen(v.19 imorgon).
Lycka till imorgon! Jag väntar tills nästa måndag jag ???? Ps. Bild på min mage i v.18 finns längre upp! Tycker det är så kul att se alla olika magar ?
Bebisen ar val bara runt 2 dm nu, sa den behover ju inte sa mycket plats! Jag tycker det ar skont att inte vara sa stor
Men visst, gosigt ocksa att ha lite bebis-mage!
Var på RUL i fredags och då upptäcktes det att det endast är en artär i navelsträngen, kallas ör SUA. Det kan då hända att barnet får för lite näring och kan då dra på sig skador...Någon som har varit med om detta eller hört något om det?? Känns inte så lovande när man googlar runt. Ska tillbaka på ultraljud imorgon, är så orolig för att det ska bli något fel, än så länge så växer bebisen som den ska
Idag fick jag göra ett extra läkarbesök på gyn eftersom jag har en bindvävssjukdom. När jag var där frågade jag om de kunde se kön eftersom bebisen gömde sig på RUL. Skulle egentligen bara göra vaginalt UL idag men de gjorde vanligt också bara för att kolla könet, så nu vet vi äntligen att vi väntar en flicka! Det känns så ovant att kalla bebisen för "hon" istället för "den."
Frågade också om yrsel och enorm hjärtklappning (pulsen var uppe i 104 imorse fast jag låg still!) och läkaren sa att det var heeeelt normalt. Det brukar ibland bli bättre efter vecka 20-22 nån gång...
Undrar om jag inte kände krabaten i morse för första gången. Kunde ju varit tarmarna med visserligen, hur vet man? Vaknade till vid halv fem och i halvdvala som jag var tyckte jag ändå att jag kände ett litet "bankande"
Någon mer som är sjukt nyfiken och längtar enormt tills RUL ?!???? Vi har på måndag :)