• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Lutetzia
    Kawinna skrev 2016-02-07 08:59:46 följande:
    Vet du var du har moderkakan? Sitter den i framvägg så dröjer det ju längre :) min sitter i framvägg och jag har börjat känna nu i v. 20 men jag är ju omföderska också så.
    I framvägg. Men nu tror jag nästan att jag är säker på att det är bebisen som jag känner! Har ju misstänkt att jag känt rörelser tidigare men nu börjar det bli som små buffar. V20+0 i dag - halvvägs! :)
    annieh897 skrev 2016-02-08 16:06:36 följande:

Hur långt har ni andra kommit med förberedelser inför bebis ankomst? Vi har som sagt beställt barnvagn, skaffat babyskydd och en hel del kläder.

Vi har köpt en del kläder, inte för mycket. Misstänker att man kommer att få en hel del också, men fina basgrejer som kan vara bra att ha i början. Främst i stl 50 och 56. Vi har inte köpt några saker än och kommer nog köpa lite i taget. Känner ingen stress än. Hur bestämde ni er för Britax Go Next? Det är den barnvagnen vi har tittat mest på.
  • annieh897
    Lutetzia skrev 2016-02-08 20:44:31 följande:

I framvägg. Men nu tror jag nästan att jag är säker på att det är bebisen som jag känner! Har ju misstänkt att jag känt rörelser tidigare men nu börjar det bli som små buffar. V20+0 i dag - halvvägs! :)Vi har köpt en del kläder, inte för mycket. Misstänker att man kommer att få en hel del också, men fina basgrejer som kan vara bra att ha i början. Främst i stl 50 och 56. Vi har inte köpt några saker än och kommer nog köpa lite i taget. Känner ingen stress än. Hur bestämde ni er för Britax Go Next? Det är den barnvagnen vi har tittat mest på.

Britax go next uppfyllde bäst mina önskemål om en lätthanterlig vagn (lätt att köra, smidig, enkel att fälla ihop) men som ändå inte är så liten att det blir trångt snabbt åt bebis. Vi var och provkörde den och flera andra, och den kändes helt klart bäst.
  • Elenius

Slog mig nu att jag inte vaccinerat mig mot influensa, borde jag ha gjort de?! Hade verkligen inte det i tankarna och ingen som sagt något heller :o

Eller är det bara så att jag får söka vård direkt nu om jag får symptom/blir sjuk? :)

• Kristalii
    Elenius skrev 2016-02-08 21:58:13 följande:

Slog mig nu att jag inte vaccinerat mig mot influensa, borde jag ha gjort de?! Hade verkligen inte det i tankarna och ingen som sagt något heller :o

Eller är det bara så att jag får söka vård direkt nu om jag får symptom/blir sjuk? :)

Min BM upplyste mig på första besöket. Jag har dock inte gjort det. Jag håller tummarna att jag slipper bli sjuk. Lär väl ångra mig om jag åker på det...

Tror inte du behöver söka vård direkt om det blir sjuk. Alla blir inte jättedåliga.
  • Kawinna
    Elenius skrev 2016-02-08 21:58:13 följande:

Jag har inte vaccinerat mig denna gången. Tror inte du behöver söka vård på en gång :)
  • Kawinna

Så mysigt, idag kände mannen bebisen för första gången! :) Nu blev det även mer verkligt för mig att vi faktiskt ska ha barn snart.

En obehaglig känsla jag haft senaste dagarna är ett tryck över bröstet. Det kommer på eftermiddagen och håller i sig hela kvällen. Känns också som att pulsen rusar ibland. Det trycker även över matstrupen så har funderat på om det är magmunnen som spökar... någon annan med liknande symtom?

• ebe91
    annieh897 skrev 2016-02-08 22:06:36 följande:

Hur långt har ni andra kommit med förberedelser inför bebis ankomst? Vi har som sagt beställt barnvagn, skaffat babyskydd och en hel del kläder.

Vi är väl i princip klar, har ju en son på 11 månader så lillasyster får ärva alla saker där (babyskydd, spjälsäng, babynest osv). Visste inte vad sonen var så har rätt mkt neutrala kläder i stl 50 & 56, men ska väl köpa BB-outfiten i något flickigt typ. Vi har köpt en bugaboo donkey av ett par bekanta som skulle sälja, annars har vi även två singelvagnar (Emmaljunga duo edge combo & en brio smile). Kan då inte komma på att vi behöver köpa ngt mer, förutom typ blöjor när det närmar sig.

Igår kände sambon även sparkar, känns jättetydligt nu men man ska ju lyckas tajma dom också ;) är i v 20+6. Han kände med sonen ganska prick nu också.
  • MrsLovisa
    ebe91 skrev 2016-02-09 01:36:03 följande:

Vi är väl i princip klar, har ju en son på 11 månader så lillasyster får ärva alla saker där (babyskydd, spjälsäng, babynest osv). Visste inte vad sonen var så har rätt mkt neutrala kläder i stl 50 & 56, men ska väl köpa BB-outfiten i något flickigt typ. Vi har köpt en bugaboo donkey av ett par bekanta som skulle sälja, annars har vi även två singelvagnar (Emmaljunga duo edge combo & en brio smile). Kan då inte komma på att vi behöver köpa ngt mer, förutom typ blöjor när det närmar sig.

Igår kände sambon även sparkar, känns jättetydligt nu men man ska ju lyckas tajma dom också ;) är i v 20+6. Han kände med sonen ganska prick nu också.

Oj vi är väldigt lika varandra i tid Vår son fyller 1år den 19:e, är gtavid i v22, har köpt en Bugaboo Donkey och har sedan tidigare en Brio Smile haha! Tyckte det var lite kul

Ger ni er sons spjälsäng till nya bebisen? Ska han sova i en juniorsäng sedan? Vi vet inte hur vi ska göra... Vet inte om han är redo för en liten säng eller om vi ska köpa en sån liten spjälsäng att ha bredvid sängen för bebisen. Alla har gett oss rådet att avvakta för han är för liten så vore kul och se hur andra gör
  • Kristalii
    Kawinna skrev 2016-02-08 22:56:54 följande:

Så mysigt, idag kände mannen bebisen för första gången! :) Nu blev det även mer verkligt för mig att vi faktiskt ska ha barn snart.

En obehaglig känsla jag haft senaste dagarna är ett tryck över bröstet. Det kommer på eftermiddagen och håller i sig hela kvällen. Känns också som att pulsen rusar ibland. Det trycker även över matstrupen så har funderat på om det är magmunnen som spökar... någon annan med liknande symtom?

Ibland kan min halsbränna kännas som ett tryck över bröstet. Ta ett par Novalucol och se om det hjälper!! Mitt blir mycket värre om jag ätit stark mat. Eller dricker kolsyrad läsk/vatten.
Svar på tråden Junibebisar 2016