Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Nej gruppen juni mammor 2016 skapades av Caroline Hellerfelt och är en knapp månad gammal den skapades som jag har förstått det för att de andra grupperna är stängda
Än så länge slipper jag järntillskott, hade 122 sist jag kollade och min barnmorska tyckte jag skulle börja men avvaktar ändå (hade kring 130 när jag väntade sonen utan järntillskott).
Ang sexlivet efter förlossning; för mig har det blivit bättre! Men det är för att jag återfunnit min sexlust. Efter att ha käkat p-piller i 8 år var den typ spårlöst borta. Blev gravid månaden efter pillerstopp och graviditetshormonerna har alltid minskat min sexlust, så efter förlossningen hade jag ett sug jag aldrig upplevt tidigare - vilket gjorde att jag njöt mer. Tror vi väntade kring 7 veckor innan vi tordes, men då blev jag klippt i samband med förlossningen så de fick sy ganska mycket. Men det läkte finfint och har inga problem idag, även om jag själv vet att jag borde ha tagit tag i detdär med knipövningar...
Magen börjar bli märkbart större nu, och jag börjar fundera på vårjacka... Hur gör ni andra? Var kan man köpa bra gravidkläder? Köpte en del förra omgången som jag har kvar, men är ju kul med nåt nytt. Enda stället jag känner till är H&M, och där har jag handlat det mesta eftersom jag vill kunna prova innan köp.
Magen börjar bli märkbart större nu, och jag börjar fundera på vårjacka... Hur gör ni andra? Var kan man köpa bra gravidkläder? Köpte en del förra omgången som jag har kvar, men är ju kul med nåt nytt. Enda stället jag känner till är H&M, och där har jag handlat det mesta eftersom jag vill kunna prova innan köp.
Har inte behövt byta ut garderoben än men har köpt ett par leggings på hm som nu sitter skönare än vanliga leggings och tunikor. Jobbar på fsk och behöver bekväma kläder jag inte är jätterädd om på dagarna.
Kan inte minnas att sonen gjorde sånna här volter såhär pass "tidigt" i graviditeten (v25). Magen verkligen hoppar runt och det går inte att missa att se dom heller. Tycker även sparkarna mer o mer övergått till dragningar, och kan tydligt känna vissa kroppsdelar bukta ut.
Annars ligger vi hemma med magsjuka. Sonen spydde inatt, och idag hade vi planerat ha ettårskalas för honom (han blir 1 på tisdag). Är verkligen besviken på tajmingen, jag hade sett fram emot ett stort kalas med mycket dekorationer. Nu blir det istället att klämma in det någon kväll till veckan då jag jobbar hela nästa helg. Och tårtan fick jag slänga i frysen o hoppas att den inte blir helt förstörd när den ska tinas...