• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Familjen N
    Tiana skrev 2016-04-12 12:52:06 följande:

Nån som kan tipsa om en bra skötväska?

Jag fastnade för skip hop chelsea :) har ju inte hunnit testa den än men tror att denna kommer uppfylla mina förväntningar :)
    Jag hade ingen "riktig" skötväska när dottern va liten och saknade det enormt! Så denna gången gör jag om och gör rätt :)
  • vindruvan

Jag har köpt en Skip Hop jag också, dock en i lite tåligare material, en dash. Hade en sådan (och flera modeller från Skip Hop) när dottern var liten och jag gillar deras kvalité och att dom sitter så bra på vagnen.

• rpl
    Tiana skrev 2016-04-12 12:52:06 följande:

Nån som kan tipsa om en bra skötväska?

Jag lovade mig själv att aldrig ha en fjällräven kånken för dom är så fula. Sen fick min son en i doppresten och jag ÄLSKAR den som skötväska. Liten men rymmer allt och lite till. Går att hänga över vagnar och ta på ryggen. 
  • rpl
    frucgsvensson skrev 2016-04-11 12:27:49 följande:
    Oj, okej. Tack snälla för omtanken, men jag tror att jag kör med nässpray och ögondroppar till jag fått svar av min läkare (inte ringt upp än).
    Ingen orsak :). Lycka till! Behöver du så säg bara till. 
  • Millemupp
    rpl skrev 2016-04-12 21:31:56 följande:
    Jag lovade mig själv att aldrig ha en fjällräven kånken för dom är så fula. Sen fick min son en i doppresten och jag ÄLSKAR den som skötväska. Liten men rymmer allt och lite till. Går att hänga över vagnar och ta på ryggen. 
    Hihi, vad roligt! En av alla miljoner saker som inte blir som man tänkt sig i föräldraskapet. :)
  • frucgsvensson

Apropå skötväska. Vad pular man ner i en sån egentligen förutom blöjor, ombyte och våtservetter typ? Har sett att vissa tar med egna bytunderlägg inför blöjbyte t.ex?

• vindruvan
    frucgsvensson skrev 2016-04-12 22:51:11 följande:

Apropå skötväska. Vad pular man ner i en sån egentligen förutom blöjor, ombyte och våtservetter typ? Har sett att vissa tar med egna bytunderlägg inför blöjbyte t.ex?

Jag hade med det mesta: blöjor, våtservetter, salva, ombyte, hundpåsar (till blöjor och smutsiga kläder), ersättning, flaskor, ibland vattentermos till ersättningen, underlägg finns det oftast med om man köper en skötväska.

Sen när dom blir lite äldre så mjuk haklapp, skedar, mat, vattenflaska, burk med majskrokar/smörgåsrån och leksaker.

• Kristalii
    vindruvan skrev 2016-04-12 23:07:32 följande:

Jag hade med det mesta: blöjor, våtservetter, salva, ombyte, hundpåsar (till blöjor och smutsiga kläder), ersättning, flaskor, ibland vattentermos till ersättningen, underlägg finns det oftast med om man köper en skötväska.

Sen när dom blir lite äldre så mjuk haklapp, skedar, mat, vattenflaska, burk med majskrokar/smörgåsrån och leksaker.

Samma hade jag! Snytpapper och plåster kan vara bra oxå.
  • vindruvan
    Kristalii skrev 2016-04-13 07:14:01 följande:

Samma hade jag! Snytpapper och plåster kan vara bra oxå.

Absolut! Sånt (plus lite till "bra att ha-saker") har jag alltid i min vanliga väska men ändå räknade jag inte in det. Det tillkommer ju även det jag själv alltid har i väskan eftersom skötväskan är den enda man har med sig.
Svar på tråden Junibebisar 2016