• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • vindruvan
    Kristalii skrev 2016-04-14 15:14:03 följande:

Men om sjukskrivningen nekas av FK borde ju SGI:n påverkas?

Jag tror att den är säkrad såhär nära inpå bf. Men ring dom och kolla så får du iaf rätt svar.
  • annieh897
    vindruvan skrev 2016-04-14 16:02:50 följande:

Jag tror att den är säkrad såhär nära inpå bf. Men ring dom och kolla så får du iaf rätt svar.

Jag tror att den är det om man har jobbat ett visst antal månader innan, annars inte.
  • vindruvan
    annieh897 skrev 2016-04-14 16:22:28 följande:

Jag tror att den är det om man har jobbat ett visst antal månader innan, annars inte.

Ja, så är det nog och nu vet ju iofs inte jag hur länge du har jobbat/inte jobbat. Ring dom och hör eller avvakta. Lycka till!
  • 2013januari
    Kristalii skrev 2016-04-14 15:14:03 följande:
    Men om sjukskrivningen nekas av FK borde ju SGI:n påverkas?
    Ja sgi kan jag inget om, svarade bara på det där med jobbet..
  • annieh897
    vindruvan skrev 2016-04-14 17:41:49 följande:

Ja, så är det nog och nu vet ju iofs inte jag hur länge du har jobbat/inte jobbat. Ring dom och hör eller avvakta. Lycka till!

Jo, ska göra det. Borde få besked snart.
  • annieh897

Fick just höra att slemproppen har gått för en bekant som också är gravid. Så det är ev förlossning på gång. Hon är beräknad endast två veckor före mig. Blev just lite stressad att få allt klart, vi väntar fortfarande på leverans av barnvagn och skötbord. Plötsligt känns det ganska nära...

• Gweny
    annieh897 skrev 2016-04-15 09:33:02 följande:

Fick just höra att slemproppen har gått för en bekant som också är gravid. Så det är ev förlossning på gång. Hon är beräknad endast två veckor före mig. Blev just lite stressad att få allt klart, vi väntar fortfarande på leverans av barnvagn och skötbord. Plötsligt känns det ganska nära...

Förstår jag! Närmar sig.
  • ebe91

Jag rekomenderar inte att dra på sig en magsjuka i v 31! Fyfan... Sonen hade magsjuka i tisdags så jag har bara gått o väntat på det då jag alltid blir smittad. Vi hade ett varv för drygt en månad sen också... Sambon har varit isolerad med han tom igårkväll, oså får jag magsjuka under natten så isoleringen fortsätter över helgen. Stackarn, han klättrar snart på väggarna! Jag har för övrigt två arbetspass kvar nu innan jag går på gravledigt, om man ska se något positivt i allt elende!

• Gweny
    ebe91 skrev 2016-04-15 16:25:56 följande:

Jag rekomenderar inte att dra på sig en magsjuka i v 31! Fyfan... Sonen hade magsjuka i tisdags så jag har bara gått o väntat på det då jag alltid blir smittad. Vi hade ett varv för drygt en månad sen också... Sambon har varit isolerad med han tom igårkväll, oså får jag magsjuka under natten så isoleringen fortsätter över helgen. Stackarn, han klättrar snart på väggarna! Jag har för övrigt två arbetspass kvar nu innan jag går på gravledigt, om man ska se något positivt i allt elende!

Men fy din stackare! Hoppas det går fort över.
  • Tiana

Ansökt om sjukpenning nu. Bara att vänta de berömda 30 dagarna ;) I bästa fall blir väl utbetalning till midsommar.

Svar på tråden Junibebisar 2016