Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag blev sjukskriven på heltid den 13/4 och den 14/4 var det godkänt
Så otroligt skönt, dessutom sjukskriven fram tills förlossning
Jag väntar fortfarande på besked från fkassan. Min sjukskrivning förlängdes och utökades den 17 mars men har fortfarande inte fått besked. En handläggare ringde för ett par veckor sen och frågade lite, men sen har jag inte hört något mer. Sjukskrivningen går ut i slutet av nästa vecka så jag får väl lyfta luren och ringa. Så jobbigt att ha och göra med dem, och det lär väl inte bli bättre framöver med föräldraledighet, VAB osv...
Jag väntar fortfarande på besked från fkassan. Min sjukskrivning förlängdes och utökades den 17 mars men har fortfarande inte fått besked. En handläggare ringde för ett par veckor sen och frågade lite, men sen har jag inte hört något mer. Sjukskrivningen går ut i slutet av nästa vecka så jag får väl lyfta luren och ringa. Så jobbigt att ha och göra med dem, och det lär väl inte bli bättre framöver med föräldraledighet, VAB osv...
Jag gick också och väntade på att min sjukskrivning skulle bli godkänd. Så jag ringde FK och fråga hur det gick. Då satt dom och väntade på att jag skulle godkänna min nya inkomst som min arbetsgivare skickat till dem för att kunna räkna ut min SGI. Ringde dem i fredags och idag fick jag ut pengarna :) kan vara något sånt simpelt som det! Väldigt lättad blev jag! Hade varit lite tufft att bara få ut barnbidraget denna månad.
Jag ringde till dem precis, och papper som de enligt kundtjänst inte hade fått in 8 april när jag ringde, hade registrerats som inkomna 18 mars helt plötsligt. Nu har de fått mina uppgifter dubbelt, så de borde inte ha något att klaga på tycker jag! :D Lika bra att kolla med dem ifall det dröjer lite för länge.
Återstår att se vad de bedömer om min sjukskrivning då. De har till 18 maj att handlägga det och 20 maj är in sista arbetsdag innan jag går på semester i fyra veckor, fram till BF 20 juni.
Har också nytt läkarbesök imorgon för att se om jag börjat öppna mig eftersom jag har så mycket sammandragningar om dagarna. Peppar, peppar så har jag inte gjort det hittills.
Tiana
Vem ordnade läkarbesöket åt dig
Jag har konstanta sammandragningar och ibland rejäla värkar
En läkare kollade förra veckan och sa att livmodertappen var förkortad
Frågade min bm igår hur jag kunde få reda på om mina värkar påverkat livmodern ngt mer och hon är så blåst så hon ringer till förlossningen som säger "ja hon får väl komma när hon har värkar"
Det var ju absolut inte det jag var ute efter jag vill ha ett vanligt läkarbesök inte ta upp ett rum på BB
Men min bm fattar inget hon är helt värdelös och trög. Och minns absolut ingenting av vad man säger fast man säger det två minuter innan...
Tiana
Vem ordnade läkarbesöket åt dig
Jag har konstanta sammandragningar och ibland rejäla värkar
En läkare kollade förra veckan och sa att livmodertappen var förkortad
Frågade min bm igår hur jag kunde få reda på om mina värkar påverkat livmodern ngt mer och hon är så blåst så hon ringer till förlossningen som säger "ja hon får väl komma när hon har värkar"
Det var ju absolut inte det jag var ute efter jag vill ha ett vanligt läkarbesök inte ta upp ett rum på BB
Men min bm fattar inget hon är helt värdelös och trög. Och minns absolut ingenting av vad man säger fast man säger det två minuter innan...
Är man väldigt missnöjd med sin bm så är mitt råd att byta till en annan, det ska inte vara nåt problem eller konstigt med det. Lycka till!
Nån mer som har jätteproblem med foglossning? Jag har känt av det hela graviditeten men senaste månaden har det förvärrats nästan varje dag. Har svårt att gå och fruktansvärt ont. Har försökt allt sjukgymnasten rekommenderar och det blir bara värre. Nästa steg är kryckor, så det ska jag prova nu. Har bara tänkt att jobba en vecka till och tur är väl det för jag kommer knappt upp för trappan till mitt kontor (finns ingen hiss) och jag kan inte utföra en del av mina arbetsuppgifter. Och då jobbar jag ändå bara två timmar om dagen redan.