• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Tiana

Jag var ju på kontroll och vet nu inte vad jag ska tro. Med halvtidssjukskrivning fungerar jag bra, har färre SD (även om de nu börjar kännas mer smärtsamma ibland) och tappen var inte påverkad. MEN det lät nästan på läkaren som att jag inte behövde mer sjukskrivning? Då lär ju allt börja på nytt igen?
    Sjukskriven nästa vecka också och skulle ringa in då.

Kommer nog aldrig bli klok på läkare...

• Liinaa91

Har blivit beviljad graviditetspenning :) en vecka kvar att jobba sen är det bara att ta det lugnt.. förutom när jag shoppar tull stackars bebis som knappt har kläder. Någon som känner att man inte hittar fina kläder?

• Gweny
    Liinaa91 skrev 2016-04-21 22:56:26 följande:

Har blivit beviljad graviditetspenning :) en vecka kvar att jobba sen är det bara att ta det lugnt.. förutom när jag shoppar tull stackars bebis som knappt har kläder. Någon som känner att man inte hittar fina kläder?

Så skönt du fick beviljat, en lättnad! Jag har varit hemma i 2 veckor nu. Skönt kunna vila när man behöver.

Har inte klädproblem, hittat massa fint på rea & Ullared.
  • Familjen N
    Liinaa91 skrev 2016-04-21 22:56:26 följande:

Kan inte säga att jag har några problem med att hitta kläder till lillkillen i de små storlekarna, allt är ju sååå gulligt :) dock så är det liiite svårare att hitta fina kläder i de större storlekar tycker jag. Men det är det ju ingen panik med :) har gått loss på sommarkläder till dottern istället :) !! Där är problemet snarare att jag hittar för mycket!
    Kan rekommendera babykläder från Molo, Wheat, livly, Mini a Ture och Pop om du tycker det är svårt att hitta fina kläder till bebis :) i de små storlekarna behöver man ju inte så många plagg så tycker det kan vara värt det att köpa från dessa lite dyrare märkena då de är såå fantastiskt söta och härlig kvalité.
    Har från HM, Lindex, KappAhl och Ullared också :)

Härligt att du fick grav.penning. Har själv gått på grav.penning i 3 veckor :)
  • Liinaa91
    Familjen N skrev 2016-04-22 12:12:37 följande:

Kan inte säga att jag har några problem med att hitta kläder till lillkillen i de små storlekarna, allt är ju sååå gulligt :) dock så är det liiite svårare att hitta fina kläder i de större storlekar tycker jag. Men det är det ju ingen panik med :) har gått loss på sommarkläder till dottern istället :) !! Där är problemet snarare att jag hittar för mycket!

Kan rekommendera babykläder från Molo, Wheat, livly, Mini a Ture och Pop om du tycker det är svårt att hitta fina kläder till bebis :) i de små storlekarna behöver man ju inte så många plagg så tycker det kan vara värt det att köpa från dessa lite dyrare märkena då de är såå fantastiskt söta och härlig kvalité.

Har från HM, Lindex, KappAhl och Ullared också :)

Härligt att du fick grav.penning. Har själv gått på grav.penning i 3 veckor :)

Har kollat i hm kappahl lindex tillomed zara men inget tilltalar :)
  • frucgsvensson
    Liinaa91 skrev 2016-04-22 14:10:54 följande:

Har kollat i hm kappahl lindex tillomed zara men inget tilltalar :)

Gillar du INTE Newbie-serien på kappahl?! Den är ju sååå mysig och fin tycker jag! :)

Du kanske gillar mer färg och mönster? Polarn och pyret har ju sånna kläder.
  • Bibi84

Hej! är det ok om jag hoppar in här!
    Är med i en annan grupp för dom som väntar barn nr 4, men tänkte att det kunde vara kul att vara med i en grupp som har med BF att göra. :)

Har BF den 29 juni, men enligt gravtest 28 maj, så ja....en hel månad skillnad. :) Så vi får se när hon bestämmer sig för att komma. Väntar som sagt nr 4, har barn födda -10, -11 och -14. Två killar och en tjej. så blir två av varje. 

Är det många som föder sitt första barn här? eller är det många andra/tredje gångs födande?

:)

• Cherryay
    Bibi84 skrev 2016-04-23 07:21:05 följande:

Är med i en annan grupp för dom som väntar barn nr 4, men tänkte att det kunde vara kul att vara med i en grupp som har med BF att göra. :)

Har BF den 29 juni, men enligt gravtest 28 maj, så ja....en hel månad skillnad. :) Så vi får se när hon bestämmer sig för att komma. Väntar som sagt nr 4, har barn födda -10, -11 och -14. Två killar och en tjej. så blir två av varje. 

Är det många som föder sitt första barn här? eller är det många andra/tredje gångs födande?

Spännande med en hel månads intervall! När tror du själv att bebis kommer, tänkte om du lutade mer åt någon av dem ;)

Jag väntar nr. 3 och har bf 1 juni enligt rul men 24 maj enligt gravtest, lutar själv mer åt att det maj men vi får väl se :P
  • ostpaj

Jag har bf 24e. På självaste midsommarafton! Min mamma börjar sin semester en eller två veckor innan. Jag sa att hon inte får åka långt bort och att det ska vara en vit semester så hon är redo när det är dags att åka :D Hon frågade om det är hon eller jag som ska föda barn. ;) Har skolavslutning 1 juni. Ska bli skönt att få sänka tempot. Gått i 280 med skola och två jobb vid sidan av. Jobbar man två helger irad har det vart 21 dagar utan vila =/

• Gweny
    Bibi84 skrev 2016-04-23 07:21:05 följande:

Välkommen in! Är det efter rul datumet ändrades så rejält?

Jag väntar min 3e, som beräknas 11/6.
Svar på tråden Junibebisar 2016