• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Liinaa91
    frucgsvensson skrev 2016-04-22 14:59:54 följande:

Gillar du INTE Newbie-serien på kappahl?! Den är ju sååå mysig och fin tycker jag! :)

Du kanske gillar mer färg och mönster? Polarn och pyret har ju sånna kläder.

Jo som är jätte söta men finns inte mycket att välja på.. speciellt inte till pojkar
  • ebe91
    Bibi84 skrev 2016-04-23 07:21:05 följande:

Hej! är det ok om jag hoppar in här!
    Är med i en annan grupp för dom som väntar barn nr 4, men tänkte att det kunde vara kul att vara med i en grupp som har med BF att göra. :)

Har BF den 29 juni, men enligt gravtest 28 maj, så ja....en hel månad skillnad. :) Så vi får se när hon bestämmer sig för att komma. Väntar som sagt nr 4, har barn födda -10, -11 och -14. Två killar och en tjej. så blir två av varje. 

Är det många som föder sitt första barn här? eller är det många andra/tredje gångs födande?

:)

Väkommen! :) spännande intervall! ;)

Jag väntar barn nr 2 (en flicka), har en son som är snart 14 månader. Bf 21/6 enl äl, rul sa samma datum. Förra gången blev jag flyttad 6 dagar, men borde nog ha blivit flyttad ytterligare någon dag.
  • Bibi84

BF blev flyttad på rul så dom ändrar absolut inte på datumet oavsett vad man säger. det enda jag kan komma fram till är att jag måste ha fått en ultratidigt mf (hade "nidblödning" 2 dagar innan mens), fick positivt 5 dagar efter beräknad mens, har haft grav symptom sen jag äl, så ah....jag tror att jag får i slutet av maj början av juni. Men så tänker man ju så klart att eftersom detta är sista barnet så går jag säkert över tiden eller måste bli igångsatt och då vet man ju aldrig när barnet kommer...eller jo, senast den 13 juli da. haha...Har ju inte gått över med dom andra tre. fött på bf-9, v. 34+0 och bf-7.

• Familjen N

Är med i en annan grupp för dom som väntar barn nr 4, men tänkte att det kunde vara kul att vara med i en grupp som har med BF att göra. :)

Har BF den 29 juni, men enligt gravtest 28 maj, så ja....en hel månad skillnad. :) Så vi får se när hon bestämmer sig för att komma. Väntar som sagt nr 4, har barn födda -10, -11 och -14. Två killar och en tjej. så blir två av varje. 

Är det många som föder sitt första barn här? eller är det många andra/tredje gångs födande?

Hej! Välkommen!
    Jag väntar andra barnet. Har en dotter på 3,5 år och väntar nu en pojke med BF 3/6 (34+0 idag) :)

Blir ju spännande att se när er tjej kommer då!
  • frucgsvensson
    Liinaa91 skrev 2016-04-23 11:34:06 följande:

Jo som är jätte söta men finns inte mycket att välja på.. speciellt inte till pojkar

Jag ska få en pojke och tycker jag har hittat mycket där. Det beror väl förstås vad man gillar såklart.
  • Mamma Lotta

Hej jag har bf 9 juni med nr 8! Välkommen! Det finns en grupp på fb oxå juni mammor 2016 heter den hojta till om du vill vara med där!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Tiana

Föräldrapenning godkänd men inte sjukpenning än. Vill ju gärna veta om jag får pengar nu när en del till ska fixas de sista två månaderna... 

Tog det lång tid för er andra att få besked om just sjukpenningen?

• Gweny
    Tiana skrev 2016-04-25 10:52:10 följande:

Föräldrapenning godkänd men inte sjukpenning än. Vill ju gärna veta om jag får pengar nu när en del till ska fixas de sista två månaderna... 

KonStigt det ska dröja då! Har inte det själv. Går på grav.peng och sen sem.
  • annieh897
    Tiana skrev 2016-04-25 10:52:10 följande:

Ja! Har varit sjukskriven 75% i sex veckor. Sjukskrivningen går ut på onsdag och har fortfarande inte fått besked från FK. Försöker få tag på min handläggare men hon är på möte varenda gång jag ringer.
Svar på tråden Junibebisar 2016