• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • evaaki

Jag ska föda mitt tredje barn, fem år sen sist. BF 25/6 men tror att den kommer lite tidigare, dels för mina två barn har kommit lite tidigare och dels för att jag haft mkt sammandragningar. För två veckor sen var livmodertappen mjuk och förkortad så vi får väl se. Dock har förvärkarna avtagit rejält sen jag brev sjukskriven på heltid.

Min handläggningstid har varit extremt snabb hos FK jag har hoppat mellan 50% 25% 50% och nu 100% har Max tagit ett par dagar varje gång innan jag fått det godkänt.

Jag vill ha omlottbodies i rosa till vår lilla tjej och det har inte varit helt lätt. Orkar inte gå i affärer men på nätet hittar jag inte eller så är det slut. Ska kolla på en barnbasar nästa helg tänkte jag.

• Tiana
    annieh897 skrev 2016-04-25 14:39:19 följande:

Ja! Har varit sjukskriven 75% i sex veckor. Sjukskrivningen går ut på onsdag och har fortfarande inte fått besked från FK. Försöker få tag på min handläggare men hon är på möte varenda gång jag ringer.

Oj! Jag är inne på vecka fyra, och får ev förlängt när jag pratar med vården senare i veckan. Bara att vänta då antar jag.
  • annanaa

Har inte varit jätteaktiv här, mest läst va ni andra skrivit... Vecka 32+2 idag och gått upp 20kg totalt. Känns sådär kul, men det gör mig sjukt motiverad till att börja träna & Komma iform efteråt.

Min mage mäter 35cm vilket barnmorskan tyckte va stort så hon skulle be om ett andra utlåtande från läkare.. Spännande, vad är det för superbebis egentligen? Eller har de räknat fel på förlossning? Många frågor... :)

• Bibi84
    Mamma Lotta skrev 2016-04-24 15:47:07 följande:
    Hej jag har bf 9 juni med nr 8! Välkommen! Det finns en grupp på fb oxå juni mammor 2016 heter den hojta till om du vill vara med där!

måste ju säga att jag är imponerad med nr 8. haha.... folk som tycker att jag tar kakan med att ha 4 barn. hahaha...

Min au pair har faktiskt 7 syskon, hon kommer från en katolsk familj, så det är vanligt med många barn där. 

Hur får ni ting att gå runt? har ni au pair/nanny/barnvakt? jobbar du eller inte?
    Jobbar själv 100% som dagisfröken, men har planer på att jobba med något annat i längre fram i livet då jag känner att jag behöver ombyte.

• Mamma Lotta
    Bibi84 skrev 2016-04-25 21:57:12 följande:

måste ju säga att jag är imponerad med nr 8. haha.... folk som tycker att jag tar kakan med att ha 4 barn. hahaha...

Min au pair har faktiskt 7 syskon, hon kommer från en katolsk familj, så det är vanligt med många barn där. 

Hur får ni ting att gå runt? har ni au pair/nanny/barnvakt? jobbar du eller inte?

Jobbar själv 100% som dagisfröken, men har planer på att jobba med något annat i längre fram i livet då jag känner att jag behöver ombyte.

Just nu pluggar jag till uska de 2 äldsta är 25 och 18 så de borde inte hemma längre 25 åringen har dessutom 2 egna barn. Nej vi har ingen Nancy eller aupair av3 av barnen går i skolan och de 2 minsta på dagis. Maken är snickare och jobbar heltid! Jag har varit arbetslös till och från men vi har fått det att fungera toppen!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Bibi84

ok! det underlättar ju att ha barn som är stora och barn som går på skolan som klarar sig själva. :) Tänkte att du kanske hade dom väldigt tätt. :) 

• Mamma Lotta

Barnen jag o maken har är 11, 9 , 7, 4,5 & 2 och så lillen i magen

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Maräng87
    evaaki skrev 2016-04-25 15:15:14 följande:

Jag ska föda mitt tredje barn, fem år sen sist. BF 25/6 men tror att den kommer lite tidigare, dels för mina två barn har kommit lite tidigare och dels för att jag haft mkt sammandragningar. För två veckor sen var livmodertappen mjuk och förkortad så vi får väl se. Dock har förvärkarna avtagit rejält sen jag brev sjukskriven på heltid.

Min handläggningstid har varit extremt snabb hos FK jag har hoppat mellan 50% 25% 50% och nu 100% har Max tagit ett par dagar varje gång innan jag fått det godkänt.

Jag vill ha omlottbodies i rosa till vår lilla tjej och det har inte varit helt lätt. Orkar inte gå i affärer men på nätet hittar jag inte eller så är det slut. Ska kolla på en barnbasar nästa helg tänkte jag.

Jag köpte det på H&M. Från deras bascollection, en rosa och en vit med rosa prickar i 2-pack :)
  • evaaki

[quote=76571084][quote-nick]Maräng87 skrev 2016-04-26 18:05:23 följande:[/quote-nick]Jag köpte det på H&M. Från deras bascollection, en rosa och en vit med rosa prickar i 2-pack :)[/

På hemsidan är alla omlottbodies i rosa slut i stl 50 och 56

• Bibi84
    Mamma Lotta skrev 2016-04-26 17:58:02 följande:

Barnen jag o maken har är 11, 9 , 7, 4,5 & 2 och så lillen i magen

är imponerad i alla fall.
    Jag tänkte härom dagen efter och kom fram till att jag har varit gravid typ 4 år av 6, dvs. 2 år utan graviditeter. Nu är den gravid eran snart helt slut, och om jag ska vara ärlig så längtar jag till att få tillbaka min egen kropp. :) Jag längtar efter att kunna ta och dela en flaska vin med min man, eller gå ut och dricka lite vin med väninner och faktiskt, kunna ta en snus. :)
Svar på tråden Junibebisar 2016